|

رازهای خیارشور خونگی ترد و خوشمزه / ترفندهایی که تا حالا هیچکس بهت نگفته

با اومدن فصل تابستون و خیارهای ترد بوته ای به بازار، وقت خوبیه تا توی خونه خیارشور درست کنی. اینجا رازهای ترد و خوشمزه شدنش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیارشور یه کنار غذای خیلی محبوب بین ایرونیاست. خیارشور در اکثر بشقاب ها که دورچین دارن، حضور داره! ازش میشه سالادهای خیلی متنوعی درست کرد؛ سالاد الویه و سالاد ماکارونی معروفترین و خوشمزه ترین سالادهایی هستن که خیارشور ماده اصلی اونهاست.

با اومدن فصل تابستون و خیارهای ترد و خوش عطر بوته ای به بازار، وقت خوبیه تا توی خونه خیارشور درست کنی. اینجوری هم از بهداشت خیارشور خیالت راحته و هم کلی به صرفه ست. توی این مطلب بهت میگیم چی کار کنی تا خیارشور خونگی ترد و خوش طعم بشه. ترفندهایی که احتمالا تا حالا نشنیدی. تا پایان همراهمون باش.

khiyarshur3

حتما از خیار بوته ای استفاده کن

برای تهیه خیارشور خونگی حتما باید از خیارهای بوته ای و ترجیحا ریز و قلمی استفاده کرد تا در نهایت خیارشور با کیفیت و خوشمزه ای داشته باشی. خیار درختی اصلا برای تهیه خیارشور مناسب نیست.

الان هم فصل خیارهای بوته ای با کیفیته و می تونی یه خیارشور خونگی خیلی ترد و عالی درست کنی.

khiyarshur5

نسبت استاندارد آب و نمک چقدره؟

برای تهیه خیارشور خونگی با کیفیت و خوشمزه حتما باید نسبت آب و نمک رو درست در نظر بگیری. اگر از مقدار کمی سرکه هم استفاده کنی میتونه در ترد و خوش طعم شدن خیارشور موثر باشه.

در حالت استاندارد برای هر لیتر آب یعنی 4 لیوان، دو و نیم قاشق غذاخوری نمک بریزید. مثلا برای 12 لیوان آب بهتره از 7 قاشق غذاخوری نمک و کمتر از نصف لیوان سرکه استفاده کنید.

khiyarshur7

سبزی های معطر و طعم عالی

یکی دیگه از مهم ترین نکاتی که خیارشور شما رو خوش طعم میکنه، استفاده از سبزی های معطر در تهیه خیارشور خونگیه. تازه و خشک بودنشون خیلی مهم نیست، مهم اینه که مقداری شوید و ترخون داخل ظرف خیارشور بریزید. سیر و فلفل سبز تند هم میتونه مزه خیلی خوبی به خیارشور خونگی شما بده.

khiyarshur1

نخود خام برای ترد شدن خیارشور

یک فوت کوزه گری و ترفند مهم برای ترد شدن خیارشور، قرار دادن چند عدد نخود خام داخل ظرف خیارشوره. جالبه بدونی نخود خام در طول زمان از خودش گازی تولید میکنه که باعث تردتر شدن خیارشور میشه پس اون رو حذف نکنید.

khiyarshur6

ظرف شیشه ای با در محکم فراموش نشه

استفاده از ظروف شیشه ای برای تهیه خیارشور، سلامت محصول نهایی رو تضمین میکنه پس تا حد امکان از ظروف شیشه ای برای نگهداری از خیارشور استفاده کنید. محکم بودن درهای این شیشه ها هم نکته خیلی مهمیه که باید حواستون بهش باشه.

بعد از اینکه خیارها رو همراه با آب، نمک، سرکه، سبزی های معطر، نخود خام، سیر و فلفل تند داخل ظرف ها قرار دادید و درها رو کاملا کیپ کردید تا هیچ هوایی وارد اون نشه، باید ظروف حاوی خیارشور رو در جای کم نور و خنک نگهداری کنید تا بعد از حدود دو هفته خیارشور خونگی شما آماده خوردن بشه.

khiyarshur2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها