|

ساخت رژ لب خونگی با موادی که همشو داری / تو خونه با جفت دستات رژای سالم و خوشرنگ بساز

در این مقاله در خصوص ترفندهایی برای ساخت رژ لب خونگی صحبت کردیم و یه سری شیوه ی خفن برای این منظور بهتون یاد دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انتخاب لوازم آرایش با کیفیت این روزا تبدیل شده به یکی از دغدغه های اصلیه خانوم ها چرا که تنوع در بازار زیاده و خب باید به سراغ برندی برن که بهترین نتیجه رو بهشون میده و قبل از این باید یه سری اطلاعات در خصوص ویژگی های ظاهری و فیزیکی خودشون به دست بیارن مثلا بدونن که با توجه به رنگ پوستشون بهترین رنگ کرم پودر مناسب با رنگ پوست برای اون ها چی هست و باید به سراغ چه رنگی برن تا زیباتر دیده بشن که خب برای این منظور در وهله ی اول باید ویژگی های پوست خودشون رو بدونن و از بر باشن.

مورد بعدی که وجود داره بحث برند در لوازم آرایش هست مثلا برخی از برندها بسیار شناخته شده هستن ویه جورایی امتحان خودشون رو پس دادن بنابراین طرفدارهای زیادی دارن و افراد زیادی مشتاق خرید اون ها هستن مثلا در بین بهترین ریمل ها برای مژه های کم پشت و کوتاه اسم برندهای زیادی مثل اسنس و مای به چشم میخوره که در ایران حداقل خریداران زیادی دارن و به همین دلیل خانوم ها بهم معرفیشون میکنن و اینطوری فروش این برندها روز به روز بالا میره. حالا در این بین هستن خانوم هایی که بسیار خلاق اند و علاقمند به این که خودشون برای خودشون با ترفندهای خونگی لوازم آرایش بدون ضرر بسازن مثلا خیلی ها دوست دارن که ساخت رژ لب رو با مواد خونگی یاد بگیرن که در این مقاله چندتا راه برای درست کردن یه همچین رژ هایی بهتون یاد میدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

ساخت رژ لب

ساخت رژ لب با وازلین

وازلین رو میشه یه مرطوب کننده ی طبیعی بشمار آوورد که سبب نرمی و لطافت لب های شما میشه و شاید براتون جالب باشه که بدونید شما میتونید با اضافه کردن یه سری رنگ های طبیعی به این ماده برای خودتون رژ لب های زیبا و خاص بسازید که برای این منظور به مواد زیر نیاز دارید:

  • یه قاشق غذاخوری وازلین
  • یه ظرف کوچیک
  • یه مقدار پودر رنگ طبیعی مثل پودر چغندر، پودر لبو و یا سایه ی چشم

طرز تهیه:

وازلین رو داخل یه ظرف کوچیک بریزید و بعد پودر رنگ طبیعی رو به تدریج به وازلینتون اضافه کنید و همش بزنید و این کار رو تا زمانی ادامه بدید که رنگ مدنظرتون یه دست بشه حالا مخلوط رو به طور کامل توی ظرف بریزید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار بدید تا سفت بشه و بعد از گذشت این مدت زمان رژ شما آماده ی مصرفه که هم زیبایی و هم لطافت لب هاتون رو تضمین میکنه.

ساخت رژ لب

ساخت رژ لب با عسل

عسل رو میشه یه ماده ی طبیعی و سرشار از خواص بشمار آوورد که میتونید باهاش رژلبی بسازید که خواص درمانی داره که برای این منظور باید مواد زیر رو تهیه کنید:

  • یه قاشق غذاخوری موم عسل
  • یه قاشق چای خوری کره ی کاکائو یا کره ی دشی باتر
  • نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • یک‌ چهارم قاشق چای خوری عسل
  • پودر رنگ طبیعی دلخواه مثل  پودر چغندر، پودر گل محمدی، یا پودر زرده تخم مرغ

طرز تهیه:

در اول کار باید موم عسل و کره ای که برای این منظور انتخاب کردید رو از طریق روش بن ماری ذوب کنید و برای این منظور یه ظرفی که حاویه آب هست رو روی حرارت ملایم قرار بدید و یه ظرف دیگه رو که حاویه مواد ذکر شده هست رو داخل آب بذارید تا مواد به آرومی ذوب بشه.

حالا عسل رو با روغن نارگیل به مخلوطی که ذوب کردید اضافه کنید و به خوبی همش بزنید تا یه دست بشه.

حالا پودر رنگ طبیعی که مدنظر هست رو به تدریج به مواد ذکر شده اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ موردنظرتون خودش رو نشون بده و بعد از این ماده ی به دست اومده رو داخل یه ظرف بریزید و برای نیم ساعت بذاریدش داخل یخچال تا سفت شده و رژتون آماده ی مصرف بشه.

ساخت رژ لب

ساخت رژ لب با سایه

سایه ی چشم قدیمیه خودتون رو داخل یه کاسه بریزید و با پشت یه قاشق اون رو له کنید تا یه ترکیب پودری به دست بیاد و برای براق کردن رژ یه مقدار سایه ی چشم شاینی و درخشان به رنگ اصلیه خودتون اضافه کنید.

البته که باید دقت کنید همه ی سایه ها برای استفاده روی لب مناسب نیستن مثلا در صورتی که داخل سایه ی شما موادی مثل فروسیانید فریک، اولترامارین و یا اکسید کروم وجود داشت ازشون برای ساخت رژ استفاده نکنید.

حالا در این بخش می بایست پودر سایه رو همراه با وازلین مخلوط کنید اون هم به نسبت یه قاشق غذاخوری وازلین و یه قاشق غذاخوری پودر سایه بعد به اون ها حرارت بدید و اون قدر همشون بزنید تا رنگ کاملا پخش بشه و حالا مواد رو تو یه ظرفی بریزید و داخل یخچال بذارید و تمام.

ساخت رژ لب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها