|

گیاهانی که به آب کم نیاز دارن / هی یادت میره بهشون آب بدی فدا سرت اینا 2 ماه نمیخوان

در این مقاله چندتا از گیاهانی که به آب کم نیاز دارن رو بهتون معرفی کردیم که در صورت فراموش کردن آبیاریشون باهاتون قهر نمیکنن.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- همه ی ما ایرانی ها از قدیم الایام به نگهداری از گل و گیاه توی خونه هامون علاقمند بوده و هستیم چرا که این زیبارویان علاوه بر زیبایی که با خودشون میارن برکت هم دارن به همین دلیل خیلی ها به دنبال دونستن این هستن که چه گلی برای رزق خوبه تا با نگهداری از اون ها برکت رو به زندگیشون سرریز کنن چرا که این مدل از گیاهان نه تنها جذب کننده ی انرژی مثبت هستن بلکه انرژی های منفی رو هم ازتون دور میکنن که خب جایی هم که این انرژی های مثبت در اون جریان داشته باشه موفقیت بی برو و برگرد مهمون خونه خواهد بود و در ادامه ی اون برکت و فراوانی در خونتون رو خواهد زد.

اما در این بین موضوعی که وجود داره این هست که نباید نگهداری از گیاهان صرفا به علت زیبایی ظاهر اون ها باشه و شما باید به شرایط نگهداری اون ها و این که برای رشد به چه چیزهایی نیاز دارن هم توجه کنید مثلا در صورتی که خونتون تاریکه و نورگیر خوبی نداره به سراغ گیاهان آپارتمانی مناسب خانه تاریک برید و اقدام به نگهداری از اون ها کنید چرا که اون ها میتونن در یه همچین محیط هایی به زیبایی رشد کنن و زیبایی خودشون رو به نمایش بذارن. حالا در این بین باید به شرایط خودتون هم توجه کنید مثلا در صورتی که از اون دسته از افراد فراموشکاری هستید که یادتون میره مدام به گل هاتون آب بدید باید به سراغ گیاهانی که به آب کم نیاز دارند برید که در صورتی که آبیاریشون رو فراموش کردید باهاتون قهر نکنن. حالا در این مقاله میخواهیم چندتا از اون ها رو بهتون معرفی کنیم، پس در صورتی که یه همچین شرایطی دارید با ما همراه باشید.

گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

یشم از گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

بریم سر وقت اولین گیاهی که در لیست این مقاله میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی گیاه یشم که بسیار در ذخیره ی آب موفق عمل میکنه. این گیاه به علت داشتن ساقه های چوبی و ضخیم و همچنین برگ های بیضی شکل ظاهر مینیاتوری و شبیه به درخت داره و از عمر طولانی هم برخورداره. شما میتونید این زیبارو رو توی آب و هوای گرم و خشک هم به راحتی پرورش بدید ولی خب به سرما یه مقدار حساسه. 

در خصوص گیاه یشم باید دقت کنید که در زمانی که توی فصل رشد خودش به سر میبره یعنی در بهار و تابستون با توجه به مدت زمان خشک شدن خاکش به شکل هفتگی و یا ماهانه آبیاریش کنید اما در دوره ی استراحتش که فصل زمستونه و رشد کمی داره نیاز زیادی به آبیاری نداره. از اون جایی هم که ریشه ی این گیاه مستعد به پوسیدگی هست حواستون باشه که بیش از حد آبیاریش نکنید. 

گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

عنکبوتی از گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

بریم سروقت یه گیاه جذاب و کلاسیک که از قدیم الایام بین ما ایرانی ها طرفداران بیشمار داشته و داره و یعنی گندمی که بسیار گیاه سازگاری بشمار میاد چه در محیط کم نور و چه در نبود آب، در کل شما میتونید برای روزهای سخت روی این گیاه زیبا حساب باز کنید. در خصوص شرایط نگهداریش دباید این رو بدونید که گندمی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیره چون در غیر این صورت باید منتظر خشک و زرد شدن برگ هاش باشید. 

برای آبیاری هم بهتره که هر ده الی چهارده روز یه بار بهش آب بدید و توی بهار و تابستون که هوا گرمه مواظب باشید که سطح خاک این گیاه خیلی خشک نشه. این زیبارو از رشد بسیار سریعی برخوردار هست اما به املاح موجود در آب حساسه بنابراین بهتره براش از آب مقطر و یا آب تصفیه شده استفاده کنید. 

گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

دراسنا از گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

دراسنا رو میشه یه گیاهی که کاملا برای رشد توی خونه مناسب هست بشمار آوورد که برخلاف خیلی از گیاهان میتونه طیف گسترده ای از دما رو تحمل کنه. این گیاه زیبا در اصل مکان های نیم سایه و روشن رو دوست داره و ترجیح میده اما در نور کم هم میتونه رشد کنه ولی با سرعت کم. نور مستقیم هم براش خوب نیست و میتونه سبب سوختن برگ هاش بشه. این گیاه نیاز به این که مدام آبیاری بشه نداره و قبل از خشک شدن کامل خاکش باید بهش آب بدید. در صورتی هم برگ هاش شروع به زرد شدن کنن یعنی کمبود آب داره و باید براش یه فکری کنید. این رو هم بگیم که لکه های قهوه ای روی برگ هاش نشون دهنده ی این هست که شما بیش از حد بهش آب دادید که باید این کار رو متوقف کنید.

گیاهانی که به آب کم نیاز دارن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها