|

چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم؟/ اگه جون خودت و خونوادت از سر راه اومده اینا رو ندون

در این مقاله در خصوص این که چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم صحبت کردیم چرا که سالانه لازمه که عوضش بشه و در غیر این صورت خطرناکه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا هوا گرم شده و آدم دوست داره یه کولر به خودش وصل کنه ولی خب یه جوری بعضی وقتا گرم میشه که حتی کولر هم نمیتونه در این بین کاری کنه و بعد از یه تایمی بادش گرم میشه و برای افراد این سوال رو پیش میاره که چیکار کنیم که باد کولر آبی خنک تر شه که خب خوشبختانه برای این منظور یه سری ترفند وجود داره و شما میتونید با کمک اون ها در وسط گرما هم باد خنک و دلپذیر کولر رو داشته باشید مثلا یکی از اون ها نصب سایه بان برای کولر هست تا اینطوری آب موجود در اون بر اثر نور خورشید و گرما تبخیر نشه که این موضوع خودش یکی از دلایل اصلیه گرم شدن باد کولر هست.

اصلا ترفندها در این جور مواقع میتونن معجزه کنن و شاید باورتون نشه که حتی باد گرم پنکه رو هم با استفاده از یه سری راهکارها میشه خنک کرد جوری که هر چی کولر آبی و اسپیلت هست جلوش لُنگ بندازه پس در صورتی که براتون سوال هست که چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه توصیه میکنیم که ترفندهای موجود در این زمینه رو مطالعه کنید که در خصوص اون توی مقاله ی قبلیمون صحبت کردیم ولی در این مقاله میخواهیم در خصوص جواب به این سوال که چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم صحبت کنیم چون میدونید که سالانه باید پوشال این وسیله عوض بشه ولی حالا چرا؟ به علت مریضی هایی که میتونه براتون ایجاد کنه که در ادامه به تعدادی از اون ها اشاره میکنیم، پس با ما همراه باشید.

چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم

با عوض نکردن پوشال منتظر بیماری های ریوی باشید

یکی از دلایلی که میگن باید پوشال کولر رو به صورت سالانه عوض کنید وجود قارچ هایی مثل آسپرژیلوس در پوشال هست که عاملی برای بیماری های ریوی هستن و خب در صورتی که شما پوشال رو عوض نکنید و با همون پارسالیه کولر رو راه بندازید و ریه های حساسی داشته باشید و یا فردی در بینتون باشه که دچار بیماری های ریوی هست باید منتظر باشید که ریه های خودتون و اون فرد دچار مشکل بشه چون این قارچ بسیار مخرب و آسیب زاست بنابراین برای یه قرون دو زار سلامتیتون رو به خطر نندازید و گول این رو هم که پوشال سالمه و آخ نگفته رو نخورید و پوشال نو تهیه کنید.

چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم

با عوض نکردن پوشال منتظر تشدید روماتیسم باشید

یکی دیگه از علت هایی که باید پوشال تعویض بشه جلوگیری از روماتیسم هست چون در صورتی که عوض نشه و از همون پوشال پارسالتون استفاده کنید این مریضی در خونواده تشدید میشه و دردهای استخوانی و مفصلی براتون پیش میاد که خب مسلما کسی این موضوع رو نخواد بنابراین قبل از راه انداز ی کولر حتما اون رو سرویس کرده  پوشال هاش رو عوض کنید.

این رو هم ذکر کنیم که در صورتی که پوشال رو عوض کردید بهتره که در چند روز اولی که دارید ازش استفاده میکنید در و پنجره ها رو باز بذارید تا آلودگی های قبلی که در کولر موجود بوده و همراه با بادش به داخل خونه میاد خروج پیدا کنه و محل زندگیتون رو آلوده نکنه.

چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم

با عوض نکردن پوشال منتظر بدتر شدن آسم و آلرژی باشید

برسیم به دلیل دیگه ای که برمبنای اون توصیه میشه که پوشال کولر رو سالانه عوض کنید و اون جلوگیری از بیماری هایی مثل آسم و آلرژی هست. احتمالا این رو شنیده باشید که دمای سرد برای بیمارانی که دچار آسم هستن بهتره ولی در صورتی که این افراد در معرض جریان متناوب یه کولر که درست تمیز نشده و پوشال هاش عوض نشده قرار بگیرن باید منتظر تشدید بیماریشون باشن و بدنشون خیلی زود به هر میکروب و محرکی قراره واکنش نشون بده.

پس با این حساب این دلایلی که گفتیم به اندازه ی کافی میتونن هر کسی رو برای عوض کردن سالانه ی پوشال های کولر قانع کنن چون هزینه ای که برای این منظور داده میشه اصلا با هزینه ای که در صورت عوض نکردن پوشال ها قراره داده بشه اون هم به دکتر و برای بدست آووردن مجدد سلامتی اصلا قابل قیاس نیست. این رو هم اضافه کنیم که این بیماری ها شاید در کوتاه مدت خودشون رو نشون ندن ولی در بلند مدت حتما بروز پیدا میکنن.

چرا باید پوشال کولر رو عوض کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها