|

ریخت بدنت زشت شده واسه پوست مرغی که داری / بهترین روش‌های درمان خونگی این عارضه

پوست مرغی شدن عارضه ای هستش که اغلب افراد باهاش دست و پنجه نرم می کنند و در اینجا قراره با درمان های خونگی و غیر خونگی آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از افراد به خصوص در خانومها بیماری پوست مرغی وجود داره. این عارضه که بر روی پوست ایجاد میشه و ظاهری به شدت بد پیدا میکنه، اغلب برای افراد ناخوشایند به نظر میرسه. چرا که پوست صافشون رو از دست دادن و به جاش یه پوست دون دون شده تحویل گرفتن. کراتوز پیلاریس یک بیماری پوستی خوش‌خیم محسوب میشه که شبیه جوش یا برجستگی‌ های کوچیک به نظر میرسه. در واقع در صورت ابتلا به این بیماری شما با برآمدگی های کوچیک و بدون دردی مواجه خواهید شد که ر اطراف فولیکول های مو ایجاد می شوند. کراتوز پیلاریس (Keratosis pilaris) که بهش پوست مرغی میگن، اغلب بر روی بازو، ران، گونه و یا باسن ایجاد میشه و باعث به وجود اومدن لکه های خشک  خشن نیز خواهند شد. این بیماری خوش خیم میتونه به رنگ های قرمز، قهوه ای و یا سفید رنگ هستش که زیبایی رو از پوست افراد میگیره. اما چاره چیه؟ چطور میشه این فسقلی های بد شکل رو از بین برد و بهبود داد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید که مختص خودتونه.

درمان پوست مرغی شدن بدن

علت پوست مرغی چی میتونه باشه؟

این عارضه، یعنی پوست مرغی در زنان، کودکان و همچنین نوجوانان و افرادی که دارای پوستی روشن هستند، بسیار شایع تر است. از طرفی فراموش نکنید که ابتلا به این بیماری ممکنه باعث بروز مشکلاتی هم بشه. مشکلاتی همچون (پوست خشک، یکسری از بیماری‌ های پوستی مثل اگزما و ایکتیوز،  تب یونجه، چاقی و دیابت، کم کاری تیروئید و یا سندرم  کوشینگ و سندرم داون) نیز بشه. پوست مرغی اغلب آخرای دوران نوزادی   یا نوجوانی و جوانی ایجاد میشه و اغلب بعد از 20 سالگی شروع میکنه به از بین رفتن. اکثر افراد تا 30 سالگی خوب میشن اما از سویی هم تغییرات هورمونی در دوران بلوغ و دوران بارداری میتونن باعث شعله‌ ور شدن علائم کراتوز پیلاریس بشن.

درمان پوست مرغی شدن بدن

درمان خونگی پوست مرغی شدن پوست صورت

گاهی‌اوقات علائم کراتوز پیلاریس بر روی صورت نیز پدیدار می شود که خب در این شرایط راهکار های مختلفی وجود داره. مثلا اینکه اگر ایتن عرضه بر روی گردن رخ داد، بهتره که در روز 2 بار صورت و گردن رو با صابون هایپوآلرژنیک بشویید تا سلول های مرده پوست جمع نشن و باعث انسداد صابون هایپوآلرژنیک نشوند. از طرف به برجستگی های ایجاد شده روی پوست دست نزنید تا تحریک نشده و تبدیل به اسکار نشن. مرطوب نگه داشتن این مناطق به درمان خشکی و جلوگیری از خارش کمک خواهند کرد. از لایه بردار استفاده کنید تا لایه های مرده گوست پاکسازی بشن. اما مراقب باشید که بیش از اندازه این کار رو انجام ندید که باعث تحریک پوست نشن.

درمان پزشکی پوست مرغی صورت و گردن

اگر مشکل شما با روشهای خونگی درست نشد که حتی بدتر هم شد، بهتره که از روش هایی مثل لیزردرمانی، لایه‌ برداری شیمیایی، رتینوئیدهای تجویزی، داروهای ضدالتهاب استفاده نمایید.

درمان پوست مرغی شدن بدن

درمان عارضه پوست مرغی رو بازو

عارضه پوست مرغی بر روی بازو نیز جزو مواردی محسوب میشه که به وفور اتفاق میوفته. در اینجا باید از مرطوب کننده های مناسب استفاده کرده و دائما گوست خود را نرم نگه دارید. از طرفی هم از شوینده های صابونی اجتناب کرده و با آب داغ بدن خود را نشویید.

jhujjhkjj

اگر باسن دچار پوست مرغی شد چیکار کنیم؟

باسن نیز از دست قمست هایی محسوب میشه که به دلیل تماس با سطوح مختلف، شایع هستش و زیاد رخ میده. شما در اینجا میتونید از محصولات لایه بردار و مرطوب کننده استفاده کنید. از طرفی هم استفاده و پوشیدن لباس های نرم و گشاد میتونن در این راستا کمک کننده باشند. اما یه موقع پیش میاد که با علائم ناخوشایندی مواجه میشید که در این حالت باید به پزشک مراجعه کرد.

راه های جلوگیری از پوست مرغی شدن

در واقع هیچ راه حل معجزه آسایی وجود نداره که بتونه از این عارضه ژنتیکی جلوگیری کنه. تنها راه حل های مورد استفاده مواردی هستند که از ابتدا تا انتهای مطلب گفته شد. 

درمان پوست مرغی شدن بدن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها