|

طرز تهیه کوکوی مرغ / یه غذای سریع و خیلی خوشمزه واسه ناهار یا شام

کوکوی مرغ یکی از انواع کوکوهاست که طعم و مزه دلچسبی داره و سریع و راحت هم درست میشه. توی این مطلب طرز تهیه کوکوی مرغ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کوکوها از اون نظر جذاب و پر طرفدارن که میشه با مواد اولیه مختلف به سادگی و سرعت درستشون کرد و نتیجه هم غالبا عالی از آب درمیاد. با استفاده از انواع گوشت و سبزیجات و ترکیب کردن اونا با تخم مرغ میشه کوکوهای خوشمزه ای مثل کوکوی گوشت، کوکوی نخود فرنگی، کوکوی لوبیا سبز، کوکوی کلم بروکلی و... درست کرد.

کوکوی مرغ یکی دیگه از انواع کوکوهاست که طعم و مزه دلچسبی داره و سریع و راحت هم درست میشه. توی این مطلب می خوام طرز تهیه کوکوی مرغ رو بهت آموزش بدم تا برای ناهار یا شام درستش کنی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. تا پایان همراه من باش.

kookoo-morgh-1

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ

سینه و ران مرغ بی استخوان ۲۵۰ گرم

سیب زمینی متوسط ۳ عدد

تخم مرغ  یک عدد

پیاز یک عدد

سیر ۲ حبه

فلفل دلمه ای قرمز یک عدد

جعفری ۱۰ شاخه

سس خردل یک قاشق غذاخوری

آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

پاپریکا یک قاشق غذاخوری

ادویه کاری مرغ نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه و زردچوبه از هر کدوم نصف قاشق چایخوری

نمک 2 قاشق چایخوری

*اگر قصد دارید مایه کوکوی مرغ رو توی تابه پهن و به صورت یکدست سرخ کنید، از 3 عدد تخم مرغ استفاده کنید.

kookoo-morgh-6

طرز تهیه کوکوی مرغ

مرحله اول

برای درست کردن کوکوی مرغ ابتدا باید سینه و ران مرغ بدون استخون رو چرخ کنید تا کاملا له بشه. استفاده از ران مرغ از خشک شدن کوکو جلوگیری میکنه.

مرحله دوم

سیب زمینی ها رو پوست گرفته و رنده ریز کنید. آبش رو کاملا بگیرید. پیاز رو هم پوست گرفته و رنده کنید. آب پیاز رو هم بگیرید. سیب زمینی و پیاز رنده شده رو به مرغ چرخ شده اضافه کنید.

kookoo-morgh-4

مرحله سوم

فلفل دلمه‌ ای قرمز رو رنده کنید، جعفری رو ساطوری خرد کنید و همراه تخم مرغ، سیر له شده، سس خردل، پودر سوخاری، ادویه پاپریکا، ادویه کاری مرغ، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به مخلوط مرغ و سیب زمینی اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. مایه کوکوی مرغ رو دو سه دقیقه ورز بدید تا کاملا منسجم و یکدست بشه.

مرحله چهارم

داخل یک تابه روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و وقتی داغ شد، از مایه کوکوی مرغ اندازه یک نارنگی کوچیک بردارید و داخل دست شکل بدید و به آرومی داخل تابه بذارید. به همین ترتیب تمام مایه کوکو رو سرخ کنید.

kookoo-morgh-3

مرحله پنجم

بعد از سرخ شدن، کوکوهای مرغ رو روی حوله کاغذی قرار بدید تا روغن اضافیش خارج بشه. سپس داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و همراه نون تازه، سالاد فصل، خیارشور و گوجه سرو کنید. نوش جان.

kookoo-morgh-5

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها