|

توی مسکو معماری را به دلیل زیبایی طراحی اش کور کردند؛ ادغام خلاقیت و هنر در معماری

معماری های عجیب سراسر دنیا را فراگرفته اند و باعث متحیر شدن انسان ها می شوند و ما در اینجا از زیبا ترین سازه ها برای شما رونمایی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروزه هر جا رو نگاه کنید ساختمان ها رو می بینید و این سازه ها برای وجود ما ضروری هستند برای همین میلیارد ها ساختمان در جهان وجود دارد که بسیار زیبا هستند و پیدا کردن زیبا ترین آن ها کار دشواری است. ما در این مقاله تعدادی از سازه ها را معرفی می کنیم که از نظر ساخت و معماری بسیار خیره کننده هستند، طراحی داخلی عجیب و منحصر به فرد و ادغام برنامه های زمانی ساخت و ساز تمرکز خواهیم کرد.

کلیسای جامع برزیل

یک کلیسای جامع کاتولیک رومی در برزیل که به مجمع الجزایر برزیلیا خدمت می کندو کلیسای کلان شهر برزیل نامیده می شود. اسکار نیمار معمار معروف برزیلی با این ساختمان یک شاهکار ایجاد کرد. طراحی هایپربلوید این ساختمان دارای دیوار های بتونی خمیده، سقف شیشه ای و پنجره های شیشه ای رنگی مثلثی شکل است. جای تعجب نیست که این ساختمان بخشی از میراث جهانی یونسکو برزیلیا است زیرا طراحی آن صرفا ظرافت خالص و اولین نوع با این ویژگی است که در ایالت دیده می شود.

 Untitled

58rk9xhz8sw3c682fd638627eafc1_Cathedral_of_Brasilia_6

ساختمان موج در دانمارک

این ساختمان در دانمارک قرار دارد و در سال های اخیر گاهی به عنوان یک طراحی پیشگامانه معرفی می شود که در سال 2023 بین زیباترین سازه های کره زمین قرار گرفت. این معمار انگیزه داشت تا یک ساختمان به شکل موج و دوست داشتنی که از اطراف متمایز است ایجاد کند. این ساختمان در 150 هزار فوت مربع از زمین واقع شده است. این بنا شامل 105 آپارتمان باشکوه است. زندگی در یکی از این آپارتمان ها گران است و قیمت ها از 400 هزار یورو تا 1میلیون و 800 هزار یورو متغیر هستند. این ساختار یک نقطه عطف شناخته شده است که جوایزی دز 2011 و 2010 کسب کرده است. دو قسسمت اول ساختمان در سال 2009 به پایان رسیده و در سال 2018 قسمت های نهایی تکمیل شده اند. در این بین شکافی طولانی برای مشکلات مالی به وجود آمد.

The-Wave-2

the-wave-in-henning-larsen_the-wave_08

کلیسای جامع سنت باسیل

محبوب ترین مقصد توریستی مسکو این کلیسای جامع و پر آب و تاب آب نباتی شکل است ساختاری مشهور که مرکز هندسی شهر را تعیین می کند. این ساختمان برای تقلید از یک شعله ی آتش به آسمان صعود کرده است و ایوان مخوف که ایوان چهارم مسکو بود را متحیر کرده بود و به همین دلیل ایوان مخوف او به این دلیل که معمار این بنا جای دیگری به زیبایی این بنا ساختمانی طراحی نکند او را کور می کند. ساخت این کلیسا از سال 1555 تا 1561 به طول انجامیده است.

1837cca66fd9555c82037cd10750fc65

017482

برج های زیگ زاگ دوحه

برج های دوقلوا به دلیل موجی بودن شکل آنها به عنوان برج های رقصنده ابوظبی شناخته می شود زیگ زاگ از بلندترین و بزرگ ترین برج های مسکونی در جهان است. این ساختار از طریق تجدید نظر در قوانین معماری و طراحی به دست می آید و مدل سازی های غیر متعارف آن از لحاظ  بصری جالب توجه واقع شده است. هر یک از این دو برج توسط وضعیتی از دیدگاه معماری هنری بیان شده که به آن دیدگاهی غیر قابل مقایسه اعطا می کند که از خیره کننده ترین معماری های جهان اند و یکی از جاذبه های گردشگری دوحه. این ساختار 143 متر ارتفاع دارد با 748 آپارتمان شفاف در 34 طبقه ی مسکونی. استودیوی طراحی آن توسط مروان در سال 2002 تاسیس شد.

medium-1280px

pic-doha-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها