|

طرز تهیه عدسی؛ یه شام یا صبحونه عالی همراه با ترفندهای لعاب دار و خوشمزه شدنش

عدسی یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و مقویه که برای وعده شام مناسبه. در این مطلب طرز تهیه یه عدسی خوشمزه و لعاب دار رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در آشپزی ایرانی، غذاهای ساده و سبک اما در عین حال مقوی و خوشمزه زیادی هست که میشه برای وعده شام میل کرد. کوکو سبزی، کوکوی عدس و میرزا قاسمی چند تا از این مدل غذاهاست. غذاهایی که مواد اولیه زیادی نمی خواد و زمان کمی هم لازمه تا آماده بشن. البته در مورد میرزا قاسمی شرط اینه که بادمجون کبابی از قبل داشته باشی.

عدسی یکی دیگه از غذاهای فوق العاده خوشمزه و مقویه که برای وعده شام مناسبه. البته خیلی ها عدسی رو واسه صبحونه هم دوست دارن. اونایی که اهل صبحونه های گرم هستن و مخصوصا در فصل پاییز و زمستون... درست کردن عدسی کار سختی نیست اما نکات ساده ای داره تا لعاب دار و خوشمزه بشه. توی این مطلب طرز تهیه یه عدسی خوشمزه و لعاب دار رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

adasi3

مواد لازم برای تهیه عدسی

عدس یک لیوان

بلغور گندم نصف لیوان

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط یک عدد

پیاز یک عدد

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و گلپر به میزان دلخواه

روغن به میزان لازم

adasi6

طرز تهیه عدسی

مرحله اول

عدس و بلغور گندم رو بشویید و از یکی دو ساعت قبل خیس کرده و بعد از این مدت آبکش کنید.

مرحله دوم

پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید. رنده کردن پیاز تاثیر خوبی در لعاب انداختن عدسی میذاره، پس بهتره پیاز رو رنده کنید.

adasi2

مرحله سوم

داخل قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز رنده شده رو تفت بدید تا سبک و طلایی بشه. سپس زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کنید و بعد از یک دقیقه، عدس و بلغور آبکش شده و سیب زمینی های نگینی خرد شده رو به قابلمه اضافه کرده و یکی دو دقیقه دیگه هم تفت بدید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک و آب جوش اضافه کنید و اجازه بدید عدسی به جوش بیاد. سپس حرارت رو ملایم کنید تا عدسی بپزه و جا بیفته. وجود بلغور گندم تاثیر خیلی خوبی در خوشمزه و لعاب دار شدن عدسی ما داره.

adasi1

مرحله پنجم

نیم ساعت بعد، داخل یک تابه کمی روغن بریزید و رب گوجه فرنگی رو کمی تفت بدید تا بوی خامی اون گرفته بشه. سپس نصف سیب زمینی های داخل قابلمه که پخته شده رو داخل رب گوجه فرنگی بریزید و با پشت چنگال و یا گوشتکوب له کنید. سپس به قابلمه عدسی اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یکدست بشه. له کردن سیب زمینی هم ترفند بعدی برای خوشمزه و لعاب دار شدن عدسیه. حتما این کار رو انجام بدید.

مرحله ششم

اواخر پخت به قابلمه عدسی، گلپر اضافه کرده و نمک غذا رو هم تست و اندازه کنید. وقتی عدسی کاملا جا افتاد، حاضره و می تونید داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه نون تازه، لیمو ترش و سبزی خوردن نوش جان کنید.

adasi5

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها