|

طرز تهیه عدسی، یه غذای بی نظیر واسه افطار / بیا بهت بگم چجوری لعاب دار و خوشمزش کنی

یکی از غذاهای عالی واسه وعده افطار، عدسی هست که در عین مقوی بودن، خیلی خوشمزه و سبک هست! در این مقاله طرز تهیه عدسی لعاب دار رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- وقتی روزه دار هستی، وعده افطار خیلی مهمه تا بعد از ساعت ها چیزی نخوردن، نوشیدنی و غذاهایی رو میل کنی که برای بدنت مفید بوده و در عین حال سنگین نباشه. غذاهای زیادی واسه وعده افطاری مناسب هستن مثل انواع سوپ ها مثل سوپ شیر و سوپ ورمیشل، انواع آش ها مثل آش گندم و آش گوجه فرنگی و انواع دسرها مثل شله زرد و شیر برنج... یکی دیگه از غذاهای عالی واسه وعده افطار، عدسی هست که در عین مقوی بودن، خیلی خوشمزه و سبک هست! در این مقاله طرز تهیه عدسی لعاب دار و خوشمزه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

adasi6

مواد لازم برای تهیه عدسی

عدس ۲٫۵ لیوان

سیب زمینی بزرگ یک عدد

پیاز بزرگ یک عدد

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و گلپر به اندازه کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون عدسی بپزی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

adasi1

طرز تهیه عدسی

مرحله اول

عدس رو که بهتره عدس محلی باشه کاملا تمیز کرده و با آب می شوییم و از حدود 2 تا 3 ساعت قبل خیس می کنیم.

مرحله دوم

بعد از خیس خوردن عدس، اون رو آبکش کرده و کنار می ذاریم. پیاز رو نگینی خرد می کنیم و با روغن زیتون مخصوص سرخ کردن، در قابلمه مناسبی، تفت می دیم تا سبک و کمی طلایی بشه.

مرحله سوم

مقداری زردچوبه به پیاز سرخ شده اضافه کرده و کمی تفت میدیم. حالا عدس آبکش شده، نمک و فلفل سیاه رو به قابلمه اضافه کرده و حدود 5 لیوان آب نیز می ریزیم و هم می زنیم. وقتی به جوش اومد حرارت رو کم می کنیم تا عدس بپزه.

adasi2

مرحله چهارم

سیب زمینی رو شسته و پوست می گیریم و به شکل مکعبی خرد می کنیم. وقتی عدس نیم پز شد، سیب زمینی رو اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

بعد از 20 دقیقه نصف مقدار سیب زمینی رو از قابلمه خارج کرده و با گوشت کوب یا پشت قاشق کاملا له می کنیم. سپس سیب زمینی له شده رو به قابلمه عدسی اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم. این کار باعث میشه تا عدسی لعاب خوبی بگیره و خوشمزه تر بشه.

مرحله ششم

بعد از گذشت حدود 15 دقیقه، نمک عدسی رو تست کرده و اگر نیاز داشت همراه گل پر اضافه می کنیم. بعد از 5 دقیقه عدسی خوشمزه ما حاضره و می تونیم همراه سبزی خوردن، آب لیموی تازه و نان نوش جان کنیم.

adasi5

در این طرز تهیه برای لعاب دادن از سیب زمینی له شده استفاده شد، که نسبت به آرد طعم بهتری به عدسی ما میده. امیدوارم درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید.

اگر به آشپزی علاقه دارید، بقیه آموزش های آشپزی و شیرینی پزی سایت رو اینجا می تونید ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی