|

شستن توت فرنگی / با آب خالی تمیز نمیشه این خوشمزه روش پر از کرم ریزه ضدعفونی میخواد

در این مقاله در خصوص چطور شستن توت فرنگی باهاتون صحبت کردیم تا کرم های موجود در داخل و روی اون رو از بین ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واقعا کیه که بدش بیاد کارهای خونه رو روی اصول و سریع انجام بده تا یه مقدار وقت اضافی براش بمونه که بخواد خستگی در کنه مسلما هیچ کس ولی خب برخی از اوقات پیش میاد که یه سری از کارها انجام دادنشون بسیار سخت هست و یا دست کم برای ما سخت میاد از این رو انجام دادن اون ها رو هی به تعویق میندازیم مثلا برای خیلی ها تمیز کردن رسوب کتری و سماور وقتی که به قیافش نگاه میکنن یه کار بسیار سخت میاد که اصلا نمیدونن از کجا باید شروعش کنن و به همین دلیل ترجیح میدن که آب جوش کدر میل کنن ولی این لعنتی رو تمیز نکنن در حالی که با استفاده از یه سری از ترفندها میشه به راحتی هر چه تمام تر از شر این رسوبات خلاص شد طوری که خودتون هم حظ کنید.

پس برای انجام یه سری از کارها تنها چیزی که نیاز دارید دونستن ترفند برای اون ها هست تا یه جورایی چراغ راه و راهنمای شما باشن و با کمک اونا بتونید گام به گام کار رو پیش ببرید مثلا خیلی ها نمیدونن جا انداختن زیپ در رفته با چنگال هم امکان پذیره و به همین دلیل همین که زیپ لباس و یا کیفشون در میدره زانوی غم بغل میگیرن در حالی که میتونن به راحتی هر چه تمام تر و در خونه این مشکل رو راست و ریس کنن که در مقاله ی قبلی در خصوص این موضوع برای شما صحبت کردیم و میتونید با مراجعه بهش اون رو مطالعه کنید و حالا در این مطلب هم قصد داریم که یه ترفند دیگه بهتون یاد بدیم منتها این بار در خصوص شستن توت فرنگی و ضدعفونی کردن اون که خب مسلما با آب خالی ممکن نیست، پس در ادامه با ما همراه باشید تا راه های موجود برای این منظور رو یاد بگیرید.

شستن توت فرنگی

ضد عفونی کردن توت فرنگی با نمک

یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای از بین بردن کرم های داخل توت فرنگی شستن اون با آب نمک هست که میشه ازش به عنوان در دسترس ترین روش هم یاد کرد چرا که مسلما تو خونه ی هر کسی نمک پیدا میشه. تو این روش هم کافیه که شما داخل یه ظرف مناسب یه مقدار آب سرد بریزید و بعد داخل آب یک تا دو قاشق نمک بریزید و حالا آب و نمک رو به خوبی هم بزنید تا دونه های نمک به خوبی حل بشن.

دقت کنید که با توجه به توت فرنگی که دارید میتونید مقدار نمک رو بیشتر هم کنید. حالا توت فرنگی ها رو داخل ظرف آب نمک ریخته و شروع به زیر و رو کردن اون ها کنید و میزان آب رو هم طوری تنظیم کنید که تمام توت فرنگی ها داخل اون غوطه ور باشن و آب تا بالاشون اومده باشه. حالا برای چند دقیقه اجازه بدید که توت فرنگی ها داخل این محلول بمونن و بعد اون ها رو داخل آبکش ریخته و در انتها با آب بشورید. این روش رو میشه یکی از بهترین راهکارها برای فراری دادن کرم ها بشمار آوورد چون در صورتی که کرمی توی توت فرنگی باشه با این روش ازش خارج میشه و میاد داخل ظرف اب.

شستن توت فرنگی

شستن توت فرنگی با استفاده از سرکه

بریم سر وقت دومین راه حل به درد بخور در زمینه ی ضد عفونی کردن توت فرنگی یعنی شستن اون ها با سرکه که خب برای این منظور در ابتدا باید یه ظرف رو با آب سرد پر کنید و چیزی حدود دو تا سه قاشق غذاخوری سرکه ی سفید به آب اضافه کنید و حالا توت فرنگی ها رو درون این محول قرار بدید و مجددا میگیم که اب باید تا روی اون ها بیاد و حالا بر ای چند دقیقه صبر کنید تا این محلول اثرش رو بذاره و بعد میوه رو داخل آبکش بریزید و خوب بشوریدش و در انتها هم با دستمال مخصوص خشکش کنید.

شستن توت فرنگی

ضدعفونی کردن توت فرنگی با جوش شیرین

تمیز کردن توت فرنگی با جوش شیرین یکی از بهترین راه ها هست که با کمکش میتونید هر چی کرم و حشره هست درون این میوه رو خارج کنید که خب برای این منظور باید یه قاشق جوش شیرین رو همراه با سه تا چهار لیوان آب مخلوط کرده و هم بزنید بعد محلول به دست اومده رو داخل ظرفی که توت فرنگی ها توی اونه بریزید و بعد شروع کنید به هم زدن توت فرنگی ها و خوب اونا رو زیر و رو کنید و یه چند دقیقه بهشون زمان بدید تا تمیز بشن و در انتها اونا رو آبکش کرده و بشورید و اجازه بدید که آب اضافشون خارج بشه.

شستن توت فرنگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها