|

طرز تهیه کتلت مرغ و کته / یه طعم تازه و عالی رو امتحان کن

توی این مقاله طرز تهیه کتلت رو یاد میگیری اما نه کتلت با گوشت چرخ کرده! این بار کتلت با مرغ چرخ شده رو با هم یاد میگیریم که خیلی خوشمزست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی کردن با عشق، لذتی وصف ناشدنی داره؛ مخصوصا وقتی با بوها و عطرهای خاص و نوستالژیک در هم می آمیزه تلفیقی شگفت انگیزه که باید تجربه ش کنی تا بدونی چی میگم! یه غذاهایی هم انگار در این زمینه شاخص تر از بقیه هستن. نظرت در مورد عطر قورمه سبزی وقتی تمام خونه رو پر میکنه، چیه؟ بوی آبگوشت آماده وقتی مشامت رو پر میکنه چطوره؟ یکی از دیگه از غذاهای نوستالژیک که عطر و طعمش یه راست می بردت به روزای خوب کودکی، کتلت هست! غذایی که برای خوشمزه شدن نیاز به توجه و حوصله داره و اگر خوشمزه بشه از خوردنش سیر نمیشی! توی این مقاله می خوام طرز تهیه کتلت رو بهت آموزش بدم اما نه کتلت با گوشت چرخ کرده! این بار کتلت با مرغ چرخ شده رو با هم یاد میگیریم که طعم و مزه تازه ای داره و تنوع خوبیه. تا پایان همراه من باش...

kotlet-morgh6

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ و کته

برنج 4 پیمانه

سینه مرغ 600 گرم

سیب زمینی متوسط یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

تخم مرغ یک عدد

آرد یک قاشق مرباخوری

فلفل کبابی یک عدد

سیر 3 حبه

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

روغن به اندازه لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 تا 5 نفر کافیه و شما می تونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارین، کتلت مرغ با کته براشون بپزید، این مقدار رو کم و زیاد کنید.

kotlet-morgh5

طرز تهیه کتلت مرغ و کته

مرحله اول

سیب زمینی، سیر و پیاز رو پوست می گیریم. دونه های فلفل کبابی رو خارج می کنیم و همراه سینه مرغ، آرد، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه داخل غذاساز می ریزیم و می ذاریم کاملا پوره و یکدست بشن.

kotlet-morgh3

مرحله دوم

برنج رو دو بار با آب ولرم می شوییم. داخل قابلمه می ریزیم. یک بند انگشت آب روی برنج رو بگیره. مقداری روغن و نمک داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می ذاریم. وقتی جوش اومد شعله رو ملایم می کنیم و آروم هم می زنیم. وقتی آب برنج کشیده شد، اون رو دم می کنیم.

مرحله سوم

مقداری روغن داخل ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم می ذاریم. اجازه می دیم روغن کاملا داغ بشه. دست هامون رو خیس می کنیم و از مواد کتلت مرغ به اندازه یک نارنگی کوچیک برمی داریم و داخل دست شکل می دیم و آروم داخل روغن داغ می ذاریم تا سرخ بشه. دو طرف تمام کتلت ها رو سرخ می کنیم.

kotlet-morgh2

مرحله چهارم

برای کنار کتلت مرغ، 3 عدد گوجه فرنگی رو برش داده و همراه چند فلفل کبابی داخل کمی روغن تفت می دیم.

مرحله پنجم

وقتی کته دم کشید و کتلت ها سرخ شد، پلو رو داخل ظرف مورد نظر می کشیم و روی اون مقداری سماق می پاشیم. چند کتلت و گوجه و فلفل کبابی سرخ شده کنار کته می ذاریم و نوش جان.

kotlet-morgh7

در این مقاله، طرز تهیه کتلت مرغ و کته رو یاد گرفتی. اگه به آشپزی علاقمندی، دنیایی از دستور غذاهای متنوع رو اینجا میتونی ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی