|

باور های غلط درباره ضد آفتاب / هرکی هر چی گفت نگو چشم این چیزا پوستتو کدر میکنه

خیلی حرف ها در رابطه با ضد آفتاب وجود داره که برخی از خانومها باورشون میکنن در حالی که اصلا درست نیست و نظریه ای اشتباهه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه پوست صورت شما چقدر روشنه یا چقدر تیره و کدر، چقدر منافذ باز داره یا بسته، حتی اینکه چقدر جوش میزنیم یا نمی زنیم، همه و همه وابسته به اینه که چطور ازش نگهداری میکنیم و مراقبشیم. بی شک تو این جهان از هر چیزی که قابلیت محافظت داره محافظت نشه، خراب میشه و رو به اونچه که نیست میره! پوست صورت نیز از این قافله عقب نمونده و اتفاقا میشه گفت از دست قسمت های به دشت حساس بدن انسان محسوب میشه که بدون دل نگرانی براش، نمیتونه خوشگل و شفاف باشه.

پوست صورت پیش از اینکه زیبایش رو با آرایش بخواد به دست بیاره، ابتدا باید خودش سالم و زیبا باشه. یکی از مهمترین محصولات در این راست استفاده از ضد آفتاب می باشد که البته بهتره بگیم استفاده مداوم و البته درست! چرا که خیلی از خانوما هم هستن که ضد آفتاب میزننا، ولی نه به درستی ازش استفاده می کنن و نه اینکه به میزان درست مصرف دارند! و جالبه که فکر میکنن ضد آفتاب هم به مانند کرم پودر و مرطوب کننده هستش و کمی زدن ازش بر روی پوست صورت، همه چیز رو حل میکنه! در حالی که اینچنین نیست. باورهای اشتباهی در رابطه با ضد افتاب وجود داره که در این مطلب قراره ازشون صحبت کنیم. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

باورهای غلط ضد آفتاب

فکر میکنی هرچقدر SPF بیشتر باشه، ضد آفتاب محافظت بیشتری از پوست داره؟

یکی از بزرگترین اشتباهات و رایج ترین افکار در رابطه با ضد آفتاب اینه که فکر می کنیم هرچی SPF یه ضد آفتاب بیشتر باشه، اون ضد آفتاب بیشتر محافظت بیشتری از پوست ما داره. اما حقیقت اینه هیچ ضد آفتابی نمیتونه از پوست صورت ما به شکل 100 درصد مراقبت داشته باشه. جالبه که بدونید وقتی شما از یک ضد آفتاب 30 درصد استفاده می کنید، میتونید 96 درصد از پوست خود محافظت کرده و جلوی اشعه های مضر خورشید رو بگیرید. اما وقتی ضد آفتابی با SPF بالاتر بزنید، فقط و فقط یه نیم درصد بیشتر از پوست محافظت کرده و میشه گفت این میزان، میزان اونقدر قابل توجهی نیست که ما بخوایم به خاطرش هزینه خیلی بیشتری کنیم تا از ضد آفتاب SPF بالاتری استفاده کنیم! 

باورهای غلط ضد آفتاب

اگر کرم ضد آفتاب بزنیم آفتاب بهمون نمیخوره  دچار کمبود ویتامین D میشیم!

اگر از فردی شنیدین که میگه با زدن کرم ضد آفتاب کمبود ویتامین D میگیرید، این رو بدونید تنها ایشون تو اشتباه نیست و خیلی ها این باور غلط رو دارند. در حالی که این نظریه درست نیست و باید بدونید که ضد آفتاب ها تنها ورود اشعه های مضر خورشید رو جلوگیری می کنند و ویتامین D از خورشید به پوست ما منتقل خواهد شد. پس با خیال راحت ضد آفتاب خود را زده و از ویژگی های منحصر به فردش استفاده نمایید.

باورهای غلط ضد آفتاب

روزهای چون خورشید نیست نیازی هم به ضد آفتاب نیست!

کی گفته که ابرها میتونن نور خورشید رو خاموش کنند؟ مگه وقتی تو طول روز هوا ابری میشه آسمون شب میشه؟ در واقع خورشید پشت ابر قرار گرفته و این یعنی ما هنوز هم با اشعه های نور خورشید سروکار داریم. پس در نتیجه حتی اگه خورشید رو با چشم نبینیم هم باز بای ضد آفتاب رو بزنیم تا بتونیم از سلامت پوست صورتمون محافظت کنیم.

باورهای غلط ضد آفتاب

لوازم آرایشم SFP دارن کافیه دیگه!

بله بسیاری از محصولات زیرسازی پوست هستن به مانند کرم پودر و یا کانسیلر که دارای SPF می باشند و خاصیت ضد آفتابی رو هم دارد، اما یادتون نره که حتی اگه گرون ترین اونها رو هم بخرید، باز نمیتونن به میزان کافی کاری که ضد آفتاب انجام میده رو براتون فراهم کنند. بنابراین بهترین کار اینه که پیش از استفاده از پرایمر حتما ضد آفتاب رو بزنیم. در ضمن یادتون نره زیر گلو، گوش، بخش‌ های دیگری از صورت هستند که نیازی به کرم پودر ندارن بنابراین باید از ضد آفتاب در اون بخش ها استفاده بشه.

باورهای غلط ضد آفتاب

پوستم تیره و برنزه هستش، اشعه رو جذب نمیکنه!

در اینجا باید اشاره کنیم که آخه چه ربطی داره، این حرفا چیه؟ شاید پوست شمایی ک تیره تره دیر تر بسوزه، اما این به این معنی نیست که اصلا این اتفاق براش نمیفته. بنابراین خیلی از کارشناسان و محققان و پزشکان بر این نظرند که تو چه سن و نژاد و جنس و ژنی هستید از ضد افتاب استفاده کنید را که سرطان پوست هیچ یک از این موارد رو نمیشناسه!

باورهای غلط ضد آفتاب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی