|

چند روش ساده و خونگی برای تیز کردن چاقوهای آشپزخونه / راهکارای خیلی سریع و فوری

توی این مقاله راهکارهای خونگی بهتون پیشنهاد میدیم تا خیلی راحت و سریع چاقوهای کند شده رو تیز کنید و از کار کردن باهاشون لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه خانم یا آقایی هستی که با آشپزی و کارهای آشپزخونه سر و کار داری، حتما انواع چاقوها رو دم دستت می ذاری تا کارهای مختلفی رو با چاقوی مخصوص به خودش انجام بدی. چاقوها ابزار بسیار پر کاربردی هستن که تیز بودنشون خیلی مهمه و میتونه به کارها خیلی سرعت بده. ولی گاهی پیش میاد که چاقوها کند می شن و آدم به دردسر میفته! کار کردن با چاقوی کند واقعا کلافه کننده ست. شاید فکر کنی تا گذرت به چاقو تیزکنی محل بیفته باید با چاقوی کند سر کنی! ولی خب باید بگیم که راهکارهای خونگی هست تا خیلی راحت و سریع چاقوها رو تیز کنی و از کار کردن باهاشون لذت ببری فقط باید خیلی مراقب باشی تا موقع تیز کردن چاقو دست هات رو نبُری. توی این مقاله این راهکارها رو بهت آموزش میدیم. پس تا پایان همراه ما باش.

tizkardan-chaghu1

فنجون یا بشقاب چینی

توی هر خونه ای حتما بشقاب یا فنجونی از جنس چینی یا سرامیکی پیدا میشه که می تونید دو سمت چاقو رو به لبه پایینی فنجون و یا پشت بشقاب بکشید و تیزش کنید. اگر ته بشقاب یا فنجونت سیاه شد، نگران نشو، با چند بار شستشو مثل قبل تمیز میشه.

tizkardan-chaghu2

یک تکه روزنامه باطله

جالبه که بگیم با استفاده از روزنامه هم میتونی چاقوها رو تیز کنی. چاقو رو شسته و کاملا خشک کن. سپس روی روزنامه ای پر از نوشته های سیاه بکش. هر دو لبه چاقو رو به این روش تیز کرده و سپس بشور. کربنی که در نوشته های سیاه وجود داره چاقو رو تیز می کنه.

tizkardan-chaghu6

یک چاقوی دیگه

شاید ساده ترین روش تیز کردن چاقو، کشیدن اون به لبه یک چاقوی دیگه باشه. دو چاقو رو با هر دو دست بگیرید و لبه های تیز اون ها رو روی هم بکشید. با چند بار انجام دادن این کار، هر دو چاقو تیز میشن.

tizkardan-chaghu8

یک تکه سنگ صاف

اگه یک تکه سنگ صاف و صیقلی توی خونه دارید، به راحتی می تونید چاقوی خودتون رو با اون تیز کنید. لبه چاقو رو روی سنگ بکشید و این کار رو برای هر دو طرف اونقدر تکرار کنید تا چاقوی شما تیز بشه.

کاغذ سنباده

کاغذهای سنباده ظریف هم وسیله مناسبی برای تیز کردن چاقوهای کند شده هستن. لبه های چاقو رو از هر دو طرف به کاغذ سنباده بکشید خواهید دید که چاقوها به شکل خوبی تیز میشن.

tizkardan-chaghu4

یک تکه مقوا

اگر هیچ کدوم از وسیله هایی که تا الان به عنوان تیز کننده چاقو معرفی کردیم، در دسترس نداشتین، حتما یک تکه مقوا توی خونه پیدا می کنین. چند بار چاقو رو روی مقوا بکشید. این روش به خوبی روش های قبلی نیست ولی میتونه چاقوی شما رو از حالت کندی کلافه کننده در بیاره.

tizkardan-chaghu5

توی این مقاله چند ترفند ساده برای تیز کردن چاقوها توی خونه بهتون پیشنهاد دادیم که امیدواریم به کارِتون بیاد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی