|

حواست نبود چسب مایع ریخت روی دست و لباست؟/ بیا تا روشای سریع تمیز کردن چسب رو بهت بگم

ریختن چسب مایع روی لباس و پارچه و یا پوست دست دردسرسازه. در این مقاله روش های سریع تمیز کردن چسب از سطوح مختلف رو بررسی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- گاهی پیش میاد که در حین انجام دادن کارهای مختلف توی منزل، یه لحظه حواسمون پرت میشه و اتفاق ناخوشایندی میفته؛ مثلا غذا رو تند یا شور می کنیم، پوستمون از رنگ مو رنگی میشه و یا حواسمون نیست و کتری می سوزه! شاید در لحظه اول ناراحت یا عصبانی بشیم ولی خب همه می دونیم که ناراحت و عصبانی شدن، چیزی رو درست نمی کنه. معمولا برای هر موردی، ترفندهایی هست که با دونستن اونها میشه خیلی از خرابکاری ها رو جبران کرد. خانه داری شامل کلی کارهای کوچیک و بزرگ میشه که با خلاقیت و حوصله آسون تر انجام می گیره.

clean-glue6

یکی دیگه از اتفاقات بد حین کار کردن در منزل، ریختن چسب مایع روی لباس و پارچه و یا پوست دست هست که معمولا دردسرساز میشه. در این مقاله روش های سریع تمیز کردن چسب از سطوح مختلف رو بررسی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تمیز کردن چسب از روی پوست

شاید برای همه پیش بیاد که چسب مایع روی دست بریزه و حسابی آدم رو کلافه کنه. باید بگیم که استون یکی از حلال های چسب مایع هست و میشه چند دقیقه قسمت مورد نظر رو داخل استون گذاشت و سپس پوست رو از چسب مایع تمیز کرد.

این رو هم باید بگیم که استون پوست رو خشک میکنه پس حواستون باشه وقتی چسب رو از روی پوست تون تمیز کردید، روی اون قسمت مرطوب کننده بمالید.

clean-glue5

آب گرم و صابون هم یکی دیگه از ترکیباتی هست که میشه پوستی که به چسب مایع آغشته شده رو باهاش تمیز کرد. آب گرم و صابون رو با هم مخلوط کرده و دست خودتون رو مدتی در اون قرار بدید. شاید لازم باشه تا چند بار این کار رو تکرار کنید تا چسب مایع کامل از روی دست تون تمیز بشه.

clean-glue1

تمیز کردن چسب از روی پارچه یا لباس

گاهی پیش میاد که چسب مایع ناخواسته روی پارچه یا لباس ما بریزه. برای تمیز کردن پارچه از چسب مایع اول باید صبر کنیم تا چسب کاملا خشک بشه. تلاش برای تمیز کردن چسب از روی لباس، در حالی که هنوز خشک نشده فقط اوضاع رو بدتر میکنه.

clean-glue3

وقتی چسب خشک شد تا جای ممکن چسب رو از روی پارچه جدا کنید سپس پارچه یا لباس رو یک شب داخل آب سرد خیس کنید. خیساندن باعث نرم شدن چسب و راحت تر جدا شدن اون میشه. بعد از گذشت این مدت، کمی مایع لباسشویی در محل لکه بریزید و به آرومی ماساژ بدید تا لکه تمیز بشه. سپس پارچه یا لباس رو آبکشی کرده و اون رو در هوای آزاد خشک کنید.

clean-glue2

پارچه یا لباس آغشته به چسب مایع رو می تونید با کمک استون هم تمیز کنید. البته ابتدا باید مطمئن بشید که استون به نوع پارچه لباسی شما آسیب نمیزنه.

قرار دادن پارچه یا لباس داخل فریزر و منجمد شدن چسب هم میتونه گاهی اوقات اون رو به راحتی تمیز کنه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • یوسف ارسالی در

    یعنی مزخرف ترین مقاله ای بود که خوندم و هیچ چیز تازه‌ای نداشت

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها