|

حواست نبوده غذا رو تند و آتشین کردی؟/ غصه نخور بیا که ترفندای عالی دارم برات

اگر تا حالا برات پیش اومده که غذا رو تند کردی این مطلب مخصوص توئه تا اگر دوباره همچین مشکلی پیش اومد، بدونی چیکار کنی تا مزه غذا متعادل بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی کردن واسه خیلی از آدما در سراسر جهان خیلی لذت بخشه. ترکیب کردن مواد غذایی مختلف، استفاده از ادویه ها و چاشنی های مختلف و تحویل گرفتن یک نتیجه خوشمزه باید هم که جذاب باشه! اگر با توجه و علاقه آشپزی کنی معمولا مزه نهایی متعادل و خوشمزه میشه و نیازی به اضافه کردن نمک و فلفل نیست ولی خب بعضی وقتا حواس آشپز پرت موضوعی میشه یا یهو در ظرف فلفل یا نمک باز میشه و اوضاع به هم میریزه! خورش کرفس یا پاستا یا آبگوشت تند میشه و واسه بعضیا قابل خوردن نیست! اگر تا حالا برات پیش اومده که غذا رو تند کردی این مطلب مخصوص توئه تا اگر دوباره همچین مشکلی پیش اومد، بدونی چیکار کنی تا مزه غذا متعادل بشه و بقیه هم شاکی نشن. تا پایان همراه ما باش...

ghazayetond2

فلفل رو تا حد ممکن از غذا خارج کن!

اگر حواست نبود و مقدار زیادی فلفل توی غذا ریختی یا یهو در ظرف فلفل باز شد، بدون معطلی و قبل از هم زدن، تا جای ممکن ذرات فلفل رو از غذا خارج کن. با این اقدام سریع تا حدود زیادی از تند شدن غذا جلوگیری میشه.

مقدار غذا رو بیشتر کن!

اگر در ابتدای پخت غذا هستی و مقدار زیادی فلفل داخل غذا ریختی که احتمال تند شدنش وجود داشت، میتونی میزان مواد اولیه رو بیشتر کنی تا میزان تندی متعادل بشه.

ghazayetond1

سیب زمینی کمک خوبی برای کم کردن مزه تندی

اگر خورش، آبگوشت، سوپ و غذاهایی از این دست تند شدن، میتونی از سیب زمینی کمک بگیری. یکی دو تا سیب زمینی رو پوست بگیر و داخل غذا بریز و قبل از اینکه له بشه از غذا خارج کن.

سیب زمینی تا حدود زیادی مزه تند غذا رو به خودش میگیره و اون رو متعادل میکنه.

ghazayetond8

از شیر و ماست استفاده کن!

اگر امکانش هست توی غذایی که تندش کردی از لبنیاتی مثل شیر و یا ماست استفاده کن. مثلا اگر پاستای خامه ای، سوپ شیر و... تند شدن میتونی میزان شیر رو بیشتر کنی.

اگر غذایی مثل آش تند شد میتونی کمی ماست شیرین رو هم بزنی و وقتی یکدست شد داخل آش بریزی. ماست شیرین تا حد زیادی تندی غذا رو رفع میکنه.

ghazayetond4

برای رفع تندی از آبلیمو کمک بگیر!

آبلیمو هم میتونه تا حدودی میزان تندی غذا رو متعادل کنه. اگر سوپ یا خورش شما تند شده و قبلا آبلیمو یا آبغوره داخلش نریختی میتونی از آبلیمو کمک بگیری و تندی غذا رو تا حدودی برطرف کنی.

ghazayetond5

مزه شیرین به غذا اضافه کن

اگر به غذاهای شیرین علاقمندی و غذا هم قابلیت شیرین شدن داره میتونی برای رفع تندی غذا اون رو با عسل یا شکر شیرین کنی. مثلا اگر فسنجون تند شد شیرین کردن اون همه خوشمزه ش میکنه و هم میزان تندی اون رو کمتر خواهد کرد.

توی این مقاله با ترفندهای ساده و کاربردی برای رفع تندی غذا آشنا شدی. امیدوارم در مواقع لزوم به کار بگیری و برات راهگشا باشن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها