|

گیاهان آپارتمانی بزرگ / با قد و بالای رعنای اینا یه جوری دکورتو متحول کن که باورت نشه

در این مقاله چند تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی بزرگ رو بهتون معرفی کردیم که میتونید باهاشون دکورتون رو بی نهایت خاص جلوه بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه وقتی که براشون فضای مناسب داشته باشیم میتونه یکی از بهترین اقداماتی باشه که برای زیباسازی دکور انجام میدیم چرا که این زیبارویان سبز میتونن توی دکوراسیون شما معجزه خلق کنن و حتی شاید باورتون نشه که میتونن خونه و زندگی شما رو اعیونی و گرون جلوه بدن مثلا گیاهان آپارتمانی خاص از اون جایی که خودشون لوکس هستن در هر فضایی که قرار بگیرن هم میتونن اون فضا رو خاص و شیک به نظر بیارن بنابراین دیگه زمان این که وسیله های گرون و آنتیک میخریدن برای گرون نشون دادن دکوراسیون گذشته و این لوازم جاشون رو به گیاهان دادن که میتونن حتی منفعت های دیگه ای هم داشته باشن!

مثلا گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه میتونن علاوه بر این زیبایی که به محیط شما ببخشن باعث پاکسازی و تلطیف هوا هم بشن و هوای سالم رو مهمون ریه های شما کنن بنابراین وقتی میشه هم خدا رو داشت و هم خرما چه کاریه که بیخود پول خرج وسایل بی جون و گرون کنیم که بعدش هم که از مد افتادن دور بندازیمشون و در اصل یکی دیگه از خوبی هایی که گیاهان دارن هم اینه که هرگز از مد نمیفتن و همیشه ترند هستن پس دست بجنبونید که وقتشه یه جای مخصوص برای اون ها توی خونه داشته باشید. حالا ما هم در این مقاله میخواهیم چند تا از گیاهان آپارتمانی بزرگ رو به شما معرفی کنیم که کلاس خونه رو بالا میبرن و بهش جلوه ی خاصی میبخشن ولی باید دقت کنید که براشون جای کافی و مناسب توی خونه داشته باشید، پس در ادامه با ما همراه باشید برای شناختن این زیبارویان.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

دراسنا پرچمی از گیاهان آپارتمانی بزرگ

برسیم به اولین گیاهی که در این مقاله میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی دراسنا که در شکل های مختلفی وجود داره و هر کدوم از انواع اون برای خودشون ظاهر و قد و قامت خاصی دارن که از بین اون ها دراسنای پرچمی یکی از جذاب ترین و محبوب ترین اون هاست اونم برای اون دسته از افرادی که به دنبال یه گیاه زیبا و افشون هستن. در خصوص قد و قامت این گیاه باید بگیم که دراسنای پرچمی میتونه تا 2.5 متر رشد کنه و از اون جایی که برگ های زیبا و تنه ی بیدی شکلی داره میتونه دکوراسیون شما رو بی نهایت زیبا و خاص جلوه بده. 

در خصوص شرایط نگهداری این گیاه باید حتما این رو بدو.نید که دراسنا نباید خشکی رو به خاک خودش ببینه چون در این صورت حاشیه و نوک برگ های اون ممکن هست که قهوه ای بشن و برگ ها یه حالت لوله ای به خودشون بگیرن و از اون طرف هم اگر مدام خیس بمونه خاکش ممکنه که برگ هاش زرد بشن و حتی بریزن و ریشه هم بپوسه پس خاک نم دار بهترین گزینه هست.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

شفلرا از گیاهان آپارتمانی بزرگ

برسیم به شفلرا که شاید براتون جالب باشه بدونید که به علت بر گ های چتری مانندش به گیاه چتری هم شهرت داره و تقریبا تو هر محیطی قدش بلند میشه و رشد میکنه به هین علت از گیاهان آپارتمانی بزرگ بشمار میاد فقط باید مطمئن بشید که بین هر دو آبیاری زمان کافی برای خشک شدن خاک رو بهش بدید چرا که در غیر این صورت باید منتظر باشید که این گیاه رو در حال پوسیدن ریشه و نابودی ببینید. شما میتونید شفلرا رو در اندازه ی بزرگ و حتی اندازه ی کوچک هم تهیه کنید و بسته به نگهداری و استعداد خود گیاه برخی از اون ها میتونن حتی تا سه متر هم توی فضای خونه رشد کنن.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

برگ انجیری از گیاهان آپارتمانی بزرگ

برسیم به گیاه مونسترا و یا برگ انجیری که در این سال های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده و این روزا تو خیلی از خونه ها یه دونه ازش پیدا میشه چرا که توی شبکه های مجازی مثل اینستاگرام برای خودش بسیار معروف شد و در اصل میشه یه جورایی گفت که این گیاه بلاگره برای خودش! البته که برگ انجیری یا مونسترا برای خودش انواع مختلفی داره و بعضی از اون ها میتونن تا سه متر هم حتی رشد کنن البته که بینشون برگ انجیری هایی که قابلیت رشد زیادی ندارن هم پیدا میشه.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

کروتون از گیاهان آپارتمانی بزرگ

نوبتی هم که باشه نوبت کروتون هست که به علت این که میتونه تا 2.5 متر هم رشد کنه اسمش در بین گیاهان آپارتمانی بزرگ به چشم میخوره البته که در صورت نگهداری و رشد در محیط خونه شاید این عدد به نصف برسه. شما میتونید با نگاه به برگ های این گیاه از وضعیت سلامتش مطلع بشید به این صورت که اگر برگ ها رگبرگ های شاداب و رنگی داشته باشن به این معنیه که نور غیر مستقیم و کافی در اختیارش قرار داره و از طرف دیگه اگر این برگ ها حالت رنگ پریده به خودشون بگیرن یعنی نور گیاه کمه و باید یه فکری به حالش کنید.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها