|

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری / این خونه به اندازه کافی کوچیکه هر چیزی داخلش نچین

اگر شما هم خونواده ای هستید که خونه ای 90 متری دارید باید مراقب لوازمی که داخلش میچینید باشید تا مبادا فضا خفه و کوچکتر از اونچه که هست نشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه خیلی از خونه ها فسقلی شدن و می بینیم که هر روز متراژ ها کم و کمتر میشه. اما یکسری از خونه ها مثلا با متراژ 90 متر ایده آل به نظر میان. البته نه برای خونواده ای که تعداد زیادی اعضا داره و برای اون دست از خونواده های کم جمعیت کاملا مناسب و عالی هستش. اما مشکل اینجاست که خیلی از خانومای خونه تا خونشون رو یکم بزرگ تر میکنن و مثلا از یه خونه 70 متری میرن به یه خونه 90 متری، درجا به فکر بیشتر کردن لوازم و وسایل میفتن! در حالی که این کار کاملا اشتباهه و اتفاقا شما خانوم با سلیقه باید عملکردی عکس داشته باشید.

این بدین منظور نیست که بیاین وسایلتون رو کمتر کنین خیر! بلکه باید دقت داشته باشید یک خونه 90 متری رو دلباز نشون بدید نه اینکه درجا با اضافه شدن یکم متراژ، فضا رو خفه کنید. در واقع کاری که در این محیط باید کرد اول بزرگتر نشون دادنش و بعد هم دلباز تر کردنش هستش. اما میپرسین چجوری؟ با ادامه مطلب ما همراه باشید تا بگیم چجوری!

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری

مبلمان مناسب خونه 90 متری این مدلیه

اغلب خونه های 90 متری اتاق نشیمن های 20 الی 24 متری دارند. بی شک برای چنین فضایی داشتن بیش از یک دست مبل کار اشتباهیه و میتونه دقیقا فضا رو خفه ی خفه کنه! شما باید برای یک خونه 90 متری مبلمانی و تهیه کنید که هم راحتی مناسبی داشته باشه و هم شیکی مورد نیاز شما رو تامین کنه، اینجوری میتونید خیلی راحت بچینید مقابل تلویزیون. مبل های کلاسیک میتونن انتخابی ایده آل برای این فضا باشند، به علاوه اینکه انواع مبل‌ های راحتی L، ایتالیایی، چسترفیلد، لاوسیت، دولچه و گابانا و غیره نیز قابل استفاده هستند.

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری

انتخاب یه میز مناسب برای خونه 90 متری

بالاخره تو هر خونه ای دو نوع میز نیزه دیگه. یکی میز ناهارخوری و دیگری میز جلو مبلی. میز های ناهارخوری برای یه خونه 90 متری باید نهایتا 6 نفره باشند. البته شش نفره ای که جمع و جور باشه و این رو بدویند که اگر برید سراغ ناهارخوری های تجملاتی بزرگ، باز هم به خفه شدت فضاتون کمک کرده اید. معمولا خونواده هایی که در چنین متراژ های در حال زندگی هستند بین 3 الی 4 نفر می باشد که خب با در نظر گرفتن دو الی سه نفر مهمان، نیازمند یه میز ناهارخوری 6 نفره هست. 

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری

میز جلو مبلی هم بهتره که مربع یا مستطیل شکل باشه، چرا که میز های بیضی یا گرد فضای بیشتری رو اشغال میکنن و به دلیل نداشتن گوشه تیز، به کنج هم نمیتونن بچسبن!

اما میز تلویزیون واسه خونه 90 متری چی مناسبه؟

 این روزا دیگه مثل قدیم ندیم نیست که ظاهر خیلی از لوازم ساده باشه و در واقع خیلی از وسایل شکل و شمایلی زیبا به خود گرفته اند، میز تلویزیون هم یکیش. اما مشکل اینجاست که تو یه خونه 90 متری، ما اونقدری فضا نداریم که بخوایم خیلی مانور بدیم و از میز های بزرگ و کار شده استفاده کنیم. از نظر ابعادی جا گیره و از نظر بصری هم خفه کن! پس بهترین ایده اینه که بیایم از مدرن ترین ایده میز تلویزیون یعنی شلف ها استفاده کنیم. شلف ها به دیوار نصب میشن و تو برخی از مدلاشون هم کشو های کوچیکی تعبیه شده که کارآمد نیز هست. از طرفی هم بهترین جا برای نصب تلویزیون دیواری هستش که کنار پنجره قرار گرفته و بدترین فضا هم روبروی پنجره می باشد.

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری

کنسول ایده آل برای خونه 90 متری

خب اینکه ما یه خونه با ابعاد 90 متر داریم و تقریبا کوچیک به نظر میاد، دلیل نمیشه از کنسول استفاده نکنیم. آیا تا به حال به این موضوع دقت داشتنی که آینه چقدر میتونه تو خوشگلاسیون خونه موثر باشه. خب چی بهتر از اینکه بیایم از یه کنسول مناسب همراه با آینه ای زیبا استفاده کنیم؟ آینه کنسول های بسیار زیبایی هستند که با ابعاد مختلف در بازار عرضه می شوند.

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری

بهترین رنگ برای بزرگنمایی خونه 90 متری چیه؟

رنگ ها قدرت بسیار بالایی دارند. در واقع این رنگ ها هستند که تعیین میکنند ما شاد باشید یا غمگیم. افسرده بشیم یا با طراوت. چرا که انتخاب رنگ برای دیوار ها، کف و همچنین لوازم خونه اونقدری اهمیت اره که میتونه تک تک این موارد رو روی ما تاثیر بزاره! در واقع اونچه که مشخصه ایه که باید برای انتخاب تنالیته رنگی از رنگ های روشن و شاد استفده کنیم. رنگ های تیره میتونن فضا رو تنگ و تاریک نشون بدن و در عوض رنگ های شارپ و شاد فضا رو دلبرانه کنند. 

به‌ عنوان مثال استفاده از رنگ آبی، طوسی و خاکستری، کرم و غیره یکی از بهترین پالت‌ ها برای خونه های 90 متری هستند. لطفا از اکسسوری ها هم غافل نشید. اونها دیتیل دکوراسیون و دیزاین خونه شما هستند.

وسایل مورد نیاز در خانه 90 متری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها