|

طرز تهیه آش گندم یه پیش غذای مقوی و عالی / روش پخت اصیل به همراه فوت و فن پخت

در این مقاله طرز تهیه آش گندم که خیلی مقوی و سالم هست رو بهتون آموزش میدیم. آش گندم برای پیش غذا یا افطار ماه رمضون انتخاب بسیار خوبیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در آشپزی ایرانی انواع خیلی زیادی از آش ها وجود دارن که هر کدوم مربوط به نقطه ای از کشور هستن و میشه گفت هر ذائقه ای رو راضی می کنن. آش های معروفی مثل آش رشته، آش بلغور، آش گوجه و... رو میشه خیلی راحت و با مواد اولیه در دسترس پخت و یه غذای مقوی و سالم آماده کرد. آش گندم هم یکی دیگه از آش های معروف ایرانیه که به شیوه های مختلفی تهیه می شه و توی شهرهای مختلف با مواد اولیه کما بیش شبیه به هم طبخ میشه. در این مقاله قصد داریم یکی از خوشمزه ترین آش های گندم رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ash-e-gandom5

مواد لازم برای تهیه آش گندم

گندم پوست کنده ۲ لیوان

سبزی آش خرد شده یک کیلو

عدس یک لیوان

لوبیا چیتی نصف لیوان

نخود نصف لیوان

پیاز ۴ عدد

سیر ۱۰ حبه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان لازم

نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری

ash-e-gandom1

طرز تهیه آش گندم

مرحله اول

حبوبات شامل نخود، لوبیا چیتی و عدس رو از حدود 12 ساعت قبل و گندم رو از 2 تا 3 ساعت قبل بشویید و خیس کنید.

مرحله دوم

بعد از مدت زمان خیس خوردن حبوبات، نخود و لوبیا رو باهم بپزید. عدس رو هم به صورت جداگانه بپزید و کنار بذارید.

ash-e-gandom2

مرحله سوم

گندم رو با کمی نمک و آب داخل قابلمه بریزید و روی شعله گاز بذارید تا کاملا بپزه. بعد از حدود یک ساعت که گندم پخت و لعاب داد، حبوبات پخته شده و سبزی آش رو به قابلمه گندم اضافه کنید.

مرحله چهارم

پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. داخل ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت بذارید. وقتی داغ شد پیازها رو کاملا سرخ کنید. سپس زردچوبه، سیرهای له شده و نعنا خشک رو اضافه کنید و بعد از چند ثانیه وقتی عطر سیر و نعنا خارج شد، از روی حرارت بردارید.

ash-e-gandom4

مرحله پنجم

بعد از حدود یک ساعت از جوشیدن سبزی آش، مخلوط پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ رو به قابلمه آش گندم اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه هم بریزید و حدود نیم ساعت زمان بدید تا مزه مواد به خورد هم بره و آش کاملا جا بیفته.

مرحله ششم

بعد از این مدت زمان، آش گندم ما حاضره و می تونیم اون رو داخل یک ظرف مناسب بکشیم و با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کنیم. نوش جان

ash-e-gandom3

فوت و فن پخت آش گندم

-سبزی آش گندم شامل تره، گشنیز، جعفری و اسفناج یا برگ چغندر به میزان مساوی ست که باید کمی درشت تر از سبزی خورشتی، خرد شود.

-در حین پخت آش گندم بهتره در قابلمه رو بردارید تا آش سر نره.

-نمک آش گندم رو در انتهای پخت تست کنید و اگر نیاز بود، اضافه کنید.

در این مقاله طرز تهیه آش گندم که یه غذای مقوی و خوشمزه هست رو با هم یاد گرفتیم. اگر به آشپزی علاقمند هستید اینجا میتونید بقیه دستورهای آشپزی سایت شایانیوز رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی