|

گیاهان آپارتمانی که در سایه رشد میکنند / مخصوص خونه با نورگیر داغون که فقط لامپ داره

در این مقاله چند تا از گیاهانی که در سایه رشد میکنند رو بهتون معرفی کردیم که در صورت تاریک بودن خونه میتونید به سراغ نگهداری از اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که توی خونشون گل و گیاه داشته باشن چرا که این زیبارویان میتونن توی دکوراسیون منزل شما تحول بسیار بزرگی خلق کنن طوری که با دیدنشون ناخودآگاه به وجد بیایید و لب به شکرگزاری خالق بابت خلق این زیبایی ها باز کنید البته که در این بین میتونید به سراغ اون دسته از گیاهانی برید که با شرایط شما سازگاری دارن مثلا در صورتی که میخواهید در مدت زمان کوتاه با گیاهان یه گوشه از خونه رو سبز کنید توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی سریع الرشد هست که با سرعت برق و باد رشد میکنن و میتونن دکوراسیون شما رو زینت ببخشن.

بنابراین شما با هر شرایطی که دارید میتونید گیاه موردنظر خودتون رو پیدا کنید چرا که تنوع اون ها بسیار بالاست. حالا یه نکته ی جالبی هم در این خصوص وجود داره این هست که گیاهان تنها دکور شما رو زیبا جلوه نمیدن بلکه اون رو گرون تر هم نشون میدن و روی کلاس اون میارن مثلا در صورتی که به سراغ گیاهان آپارتمانی خاص برید میتونید با وجود اون ها دکور رو اعیونی جلوه بدید بدون این که نیازی به این باشه که یه وسیله ی آنتیک و عتیقه تهیه کنید. پس دیگه تامل جایز نیست و باید حداقل یکی دوتا از این زیبارویان رو داشته باشید. حالا از اینا بگذریم و برسیم به موضوع مقاله ی امروز که در طول اون میخواهیم راجبه گیاهانی که در سایه رشد میکنند براتون صحبت کنیم که در صورت تاریک بودن و خونتون میتونید به سراغ نگهداری از اون ها برید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی که در سایه رشد میکنند

گل سنگ از گیاهانی که در سایه رشد میکنند

در صورتی که به دنبال یه گیاه زیبا همراه با برگ های رنگارنگ و جذاب هستید که با وجود اون دکور خودتون رو زیبا و خاص جلوه بدید توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ گل سنگ هست  که از زیبایی ظاهری بینظیری برخورداره. این زیبارو به طور معمول برگ هایی با زمینه ی صورتی رنگ داره که با نقطه های سبز رنگ مزین شده، البته که این تنها ترکیب رنگی این گیاه نیست و شما میتونید گل سنگ رو در رنگ های دیگه ای هم پیدا کنید. شما گل سنگ رو چه بیرون از خونه و چه داخل خونه نگهداری کنید باید این رو راجبش بدونید که ترجیحش بودن توی سایه هست از این رو جزء گیاهان آپارتمانی سایه دوست و همچنین مقاوم به کم نوری بشمار میاد و در صورتی که اون رو در معرض نور زیاد قرار بدید باید منتظر بی رنگ شدن برگ های اون باشید. 

گیاهان آپارتمانی که در سایه رشد میکنند

لاکی بامبو از گیاهانی که در سایه رشد میکنند

یکی از گیاهانی که در اطراف ما به وفور یافت و دیده میشه لاکی بامبو هست که چه در دفاتر کار و چه توی خونه ها برای خودش طرفدارهای بیشماری داره. در اصل شما میتونید این گیاه رو از اجزای اصلی توی فنگ شویی هم محسوب کنید چرا که خیلی ها معتقد هستن که لاکی بامبو نمادی از رفاه و خوش شانسی هست خصوصا در صورتی که به عنوان هدیه اون رو به دیگران تقدیم کنید. این گیاه زیبارو در صورتی که نور کم باشه هم میتونه رشد کنه ولی در کل باید بدونید که بیشتر علاقمند هست که در سایه ی کامل زندگی کنه چرا که اینطوری سرحال تره.

پس با این حساب میشه گفت که لاکی بامبو یه گیاه حسابی سایه دوست هست که یه خوبیه دیگه ای هم که داره اینه که نیازی به خاک نداره و شما میتونید مستقیما اون رو داخل آب قرار بدید و از دیدن سرسبزی اون لذت ببرید. البته این نکته رو در خصوص این گیاه بگیم که شما باید مواظب باشید که لاکی بامبو رو در معرض سوز سرما قرار ندید و از دسترس حیوانات هم دور نگه دارید چرا که در صورت جویدن میتونه براشون مسمومیت ایجاد کنه.

گیاهان آپارتمانی که در سایه رشد میکنند

مارانتا لوکونورا یا گیاه دعا خوان از گیاهانی که در سایه رشد میکنند

شاید براتون جالب باشه که بدونید چرا به مارنتا لوکونورا گیاه دعاخوان میگن چون برگ های این گیاه زیبارو شبیه به دست هایی که در حال دعا خوندن به سمت بالا جمع شدن هست به همین علته که به این اسم شهرت داره و با این حساب میشه گفت که این زیبارو با وجود برگ های بیضی شکل و به رنگ سبز و صورتیش جلوه ی تماشایی و شیکی داره و در صورتی که اون رو از سقف آویزونش کنید حتی جلوه ی برگ هاش بیشتر هم خواهد شد. 

اما نکته ی اصلی که این گیاه زیبارو در لیست این مقاله قرار داده سایه دوست بودن و مقاومت اون در برابر نور کم هست که در صورت نورگیر نبودن خونتون میتونه یه انتخاب عالی باشه براتون.

گیاهان آپارتمانی که در سایه رشد میکنند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها