|

فرش چه رنگی مده؟ / اگه کرم گرویی داری وقت عوض کردنش رسیده چون این رنگا اومده رو بورس

در این مقاله به این سوال که فرش چه رنگی مده پاسخ دادیم تا با توجه به اون انتخاب راحت تر و البته به روزتری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از وسیله هایی که توی خونه ی همه ی ایرانی ها پیدا میشه فرش هست حالا تو یه خونه ای تعدادش کمه تو یه خونه ای زیاد ولی در کل شما حداقل یه دونه فرش رو میبیند که در برخی از اوقات هم با روفرشی پوشونده شده که مبادا یه وقت کثیف بشه که خب البته باید برای این منظور به سراغ خوشگلترین مدلای روفرشی رفت و هر چی که دستمون اومد رو به عنوان روفرشی استفاده نکنیم تا نما و منظره ی بدی ایجاد نشه چون بالاخره اندازه ی فرش و روفرشی که باید با هم یکی باشن بسیار بزرگه و یه فضای زیادی از خونه رو در کف به خودشون اختصاص دادن و توی چشم هستن پس در صورتی که مناسب دکوراسیون نباشن دکور هم بهم میریزه.

پس یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام بدید انتخاب درست فرش هست یعنی شما باید به سراغ یه فرشی برید که علاوه بر زیبایی، رنگ و طرح اون با دکوراسیون خونه همخونی داشته باشه و هارمونی ایجاد کنه و حتی در این بین شما باید با توجه به این که فرش رو میخواهید کجا استفاده کنید شانه و تراکم اون رو مشخص میکنید. با وجود همه ی این ها هم باید در جریان مد روز هم باشید یعنی بدونید جدیدترین فرش امسال چه ویژگی هایی داره و چیا اومدن روی مد تا اینجوری یه چیدمان به روز داشته باشید نه یه دکوراسیونی که از مد افتاده و به قولی دمده شده. حالا ما هم توی این مقاله برای این که به شما در جهت به روز بودن کمک کرده باشیم میخواهیم در مورد این که فرش چه رنگی مده باهاتون صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرش چه رنگی مده

با توجه به چه چیزایی رنگ فرش رو انتخاب کنیم؟

دو تا نکته ی مهم در انتخاب رنگ فرش عبارتند از:

  • ست بودن رنگ اون با دکوراسیون
  • تیره و یا روشن بودن اون با توجه به تردد در فضا و احتمال کثیفی

در مورد گزینه اول که خب مشخصه باید وقتی که میخواهید فرش بخرید به این که آیا رنگ اون با سایر آیتم های موجود در خونتون هنماهنگی داره یا نه توجه کنید. همچنین در برخی از اوقات افراد میخوان که با فرش نقطه ی کانونی توی دکورشون به وجود بیارن که خب در این شرایط هم باید رنگ و طرح فرششون بسیار چشمگیر و توی دکورشون تک باشه.

در مورد گزینه دوم هم باید بگیم که شما باید با توجه به جمعیت خونواده و البته رفت و آمد مهمون هاتون رنگ فرش رو انتخاب کنید مثلا در صورتی خونتون شلوغه و رقت و آمد تو اون زیاده رفتن به سراغ فرش هایی که رنگ روشن دارن احتمالا کار عاقلانه ای نباشه چون در این صورت باید منتظر باشید که فرش زود به زود کثیف بشه و اون رو بشورید پس در این صورت رنگ های تیره برای شما انتخاب بهتری هستن و باید از روشن ها دوری کنید.

ولی در صورتی که رنگ های یه مقدار شادتر و روشن رو دوست داشتید میتونید به سراغ بادومی، دلفینی، فیلی، آبی فیروزه ای و نقره ای برید که کثیفی توشون کمتر به چشم میاد.

فرش چه رنگی مده

فرش چه رنگی مده؟

در حالت کلی رنگ فرش ها رو میشه به دو دسته ی اصلی تقسیم کرد یعنی رنگ های مدرن و سنتی که از رنگ های مدرن میشه به بادومی، سیلور و نقره ای، نسکافه ای، کرم و فیلی و... اشاره کرد و از رنگ های سنتی هم میشه گردویی، لاکی، سرمه ای و... رو نام برد.

از بین رنگ های گفته شده محبوب ترین رنگ ها که مد شدن خاکستری، سیلور و نسکافه ای هستن که این موضوع به علت مدرن شدن اکثر دکوراسیون هاست. ولی خب شما باید در انتخاب رنگ درست به این هم که بقیه ی آیتم ها چه رنگی هستن توجه کنید مثلا فرشی رو با این رنگ صرفا به علت مد بودنش نخرید چون وقتی به خونتون نیاد چه فایده ای داره؟!

فرش چه رنگی مده

بهترین رنگ فرش برای آشپزخونه

همونطور که میدونید آشپزخونه یه محیط پر تردده و به همین دلیل امکان کثیف شدن این فضا بسیار زیاده. البته در صورتی که خونواده ی کم جمعیتی هم باشید به علت آشپزی و پخت و پزی که تو این فضا انجام میشه باز هم کثیف میشه که خب فرش آشپزخونه هم از این قضیه مستثنی نیست و مدام در معرض کثیفیه بنابراین در صورتی که رنگش روشن باشه لکه ها روی اون بیشتر دیده میشن و شما مجبور هستید که زود به زود بشوریدش در حالی که اگر رنگ فرش تیره باشه این موضوع کمتر اذیتتون میکنه.

فرش چه رنگی مده

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی