|

گیاهان آپارتمانی خاص که خونت رو متفاوت از همه خونه ها میکنن / معرفی و نحوه نگهداری

در این مقاله گیاهانی بهتون معرفی میشه که خاص و متفاوت هستن و همه جا پیدا نمیشن. با شناختن این گیاهان آپارتمانی میتونید خونتون رو خاص کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی چند سال گذشته نگهداری از گیاهان آپارتمانی خیلی مرسوم شده و کمتر خونه ای رو میشه پیدا کرد که چند تا گلدون و گیاهان آپارتمانی، نداشته باشن. کاکتوس ها، گیاهان مناسب بالکن، گیاهانی که میشه در نور کم نگهداری کرد، گیاهانی که انرژی منفی رو دفع می کنن و... هر کدوم طرفداران خاص خودشون رو دارن. توی این مقاله قصد داریم گیاهانی رو بهتون معرفی کنیم که خاص و متفاوت هستن و هر جایی پیدا نمیشن. با شناختن این گیاهان آپارتمانی میتونید خونه یا محل کارتون رو خاص و چشمگیرتر کنید. تا پایان همراهمون باشید...

lux-plants9

پرنده بهشتی

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا بومی آفریقای جنوبیه و برای رشد به شرایط معتدل نیاز داره. برگ های این گیاه خاص و زیبا، پهن و بزرگ هستن و گل این گیاه با رنگ های آبی و نارنجی، شبیه به پرنده ای در حال پروازه که چشم ها رو به خودش خیره میکنه.

گیاه پرنده بهشتی جزو گیاهان سمی هست و باید در نگهداری اون توجه و دقت کافی صورت بگیره. این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز داره و بهتره خاک اون هم زهکشی مناسب داشته باشه. در فصل گرما آبیاری بیشتر میخواد و باید توجه داشته باشید که گیاه تشنه نمونه.

lux-plants2

زامیفولیا

گیاه زامیفولیا با برگ های براق و زیباش، یکی دیگه از زیباترین و خاص ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که در چند سال اخیر خیلی مورد توجه علاقمندان به گل و گیاه قرار گرفته.

گیاه زامیفولیا با نگهداری آب در برگ ها و ساقه های گوشتی خودش به آب زیادی نیاز نداره و تقریبا هر 10 روز یکبار باید اون رو آبیاری کرد. این گیاه با نور متوسط رشد خوبی داره ولی میتونه نور کم رو هم تحمل کنه.

lux-plants5

نخل اریکا

یکی دیگه از گیاهان خاص و محبوب آپارتمانی نخل اریکاست. این گیاه با برگ های باریک و سبز زیبا، بومی منطقه ماداگاسگاره. درختچه اریکا شرایط نگهداری نسبتا سختی داره پس اگر وقت و حوصله کافی برای رسیدگی کامل به این گیاه رو دارید، اون رو برای نگهداری در منزل تون انتخاب کنید.

نخل اریکا به آبیاری مداوم و منظم نیاز داره و نباید خاک اون کامل خشک بشه. البته آبیاری بیش از حد هم باعث پوسیدگی ریشه و ساقه میشه. این گیاه به نور متوسط نیاز داره و در گرما هم بهتر رشد میکنه.

lux-plants3

فیلودندرون برگ کنگره‌ ای

گیاه فیلودندرون برگ کنگره‌ای با برگ‌های نازک و کنگره مانند خود بخاطر ظاهر خاص و متفاوتش جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می‌ گیره.

این گیاه مانند سایر انواع فیلودندرون، با آبدهی بیش از حد میونه خوبی نداره، بنابراین دقت داشته باشید که تا خاکش کاملا خشک نشده، اون رو آبیاری نکنید. از لحاظ میزان تابش نور هم، با نور زیاد، متوسط و غیر مستقیم کنار میاد.

lux-plants6

فیکوس آمستل

مجموعه گیاهان خانواده فیکوس، جزو گیاهان آپارتمانی خاص و لوکس به حساب میان، اما گیاه فیکوس آمستل با شاخ و برگ سبز و زیبا‌ی خودش، به علاوه‌ ماندگاری بالا و ریزش کمتر برگ، در بین سایر درختچه ‌های فیکوس برجسته تر و شاخص تره.

فیکوس آمستل به خاطر داشتن ساقه‌ های باریک، باغبانان معمولا ساقه‌ های این گیاه رو فرم میدن یا میبافن. خاک این گیاه حریص آبه، فقط دقت داشته باشید که قبل از آبدهی مطمئن بشید که تا عمق ۲ سانتی متری خاک خشک شده باشه.

lux-plants8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی