|

روش سفید کردن ظرفای پلاستیکی زرد و کدر شده / هی از پلاسکو جدیدشو نخر قبلیا رو تمیز کن

در این مقاله میخواهیم در خصوص سفید کردن ظروف پلاستیکی که زرد شده و لکه گرفتن صحبت کنیم که میتونه حسابی به کارتون بیاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در صورتی که بهتون بگن برای انجام یه کار راه حل آسون دارن ترجیحتون اینه که از اون راه حل استفاده کنید یا میرید به سراغ راه حلی که به نظر خودتون مهمه؟ خب آدم باید در اینجور مواقع نباید خودش رو همه چی دان بدونه و باید لجبازی رو کنار بذاره و ببینه که راه حل آسون چیه و آیا انجام اون منطقیه یا نه مثلا شاید شما همیشه برای تمیز کردن گاز روش خودتون رو پیش میگیرد و یه عالمه هم اذیت میشید چرا که چدن های گاز به همین راحتی ها تمیز نمیشن در حالی که با استفاده از ترفندهایی برای تمیز کردن گاز میتونید خیلی راحت این موضوع رو حل و فصل کنید بدون این که زمانتون رو برای انجام راه های مختلف هدر بدید.

بنابراین میشه گفت که ترفندهای خانه داری برای همچین وقت هایی درست شدن تا کمک رسان ما باشن و استفاده از اون ها میتونه واقعا گره ی هر کاری رو باز کنه و نهایت یه خونه ی تمیز تحویل ما بده. بنابراین شما هم در صورتی که یه کاری توی خونه بود که انجام اون عاجزتون کرده بود ولی نمیدونستید که باید برای انجامش دقیقا از کجا شروع کنید با یه سرچ ساده بگردید ببینید که ترفند و راهکار ساده ای برای حل کردن اون میتونید پیدا کنید یا نه. حالا توی این مقاله هم میخواهیم در خصوص یه سری ترفند خوب باهاتون صحبت کنیم که یعنی ترفندهای سفید کردن ظروف پلاستیکی که با استفاده از اون ها میتونید ظرفای زرد و کدر شده رو مثل روز اول برق بندازید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سفید کردن ظروف پلاستیکی

ظرفای پلاستیک زرد شده رو با وایتکس مثل بخت سیندرلا سفید کنید

وایتکس رو میشه یکی از شوینده های فوق العاده و پرکاربرد توی خونه ی هر ایرانی بشمار آوورد که برای از بین بردن خیلی از لکه ها استفاده میشه که زردی و لکه ی پلاستیک ها هم یکی از اون هاست البته که برای به کار بردن اون برای این منظور باید مطمئن بشید که به رنگ پلاستیک شما آسیب نمیزنه که در بیشتر مواقع مشکلی ایجاد نمیکنه ولی اول یه ذره از اون رو در یه قسمت کوچک از پلاستیک تست کنید و بعد برای استفاده اش اقدام کنید. وسایلی که احتیاجتون میشه برای این منظور عبارتند از:

  • آب
  • مایع سفید کننده بر پایه کلر
  • دستکش
  • سطل یا کاسه بزرگ
  • بطری اسپری
  • دستمال توالت

در وهله ی اول یه سطل بزرگ بردارید و مواد رو در اون بریزید و بتونید پلاستیک ها رو داخل اون جا بدید. در صورتی که به همچین ظرفی دسترسی ندارید با کمک دستکش، حوله های کاغذی رو به وایتکس آغشته کنید و بعد پلاستیک ها رو با این دستمال ها به خوبی بپوشونید و هر چند دقیقه یه بار دستمال رو دوباره خیس کنید و بعد از یه ساعت اون رو بردارید و در انتها ظرف رو آبکشی کنید.

سفید کردن ظروف پلاستیکی

سرکه میتونه زردی ظروف پلاستیکی رو هوتوتو کنه

در صورتی که ظرف هاتون با وجود شوینده پاک نشد میتونید سرکه رو برای اون ها امتحان کنید بدون این که ترسی از این که رنگ ظروفتون تغییر کنه داشته باشید، پس خیلی شیک و مجلسی به سراغ استفاده از این ماده برید و حتی در صورتی که مایل به استفاده از شوینده نیستید میتونید در وهله ی اول هم سرکه رو تست کنید. برای استفاده از این ماده برای این منظور به روش زیر اقدام کنید:

در وهله ی اول باید یه ترکیب مساوی از سرکه سفید و آب درست کنین.

در قدم دوم ترکیب موجود رو روی ظروف بریزید و در صورتی که یه ظرفی خیلی لکه داشت اون رو توی این محلول غوطه ور کنید.

حالا نوبت صبر کردن و زمان دادن به محلوله تا اثر خودش رو بذاره تقریبا بین نیم ساعت تا یه ساعت زمان برای این منظور کافیه.

بعد از گذشت این مدت زمان ظرف ها رو رو آبکشی کنید برای این که در حین خشک شدن میکروب زدایی بشن و یه وقت بوی سرکه روی اون ها نمونه جلوی نور خورشید قرارشون بدید.

شما میتونید از سرکه برای از بین بردن لکه های آب و آهک آب هم که روی ظرف خودنمایی میکنه استفاده کنید.

سفید کردن ظروف پلاستیکی

جوش شیرین لباس سفیدش رو تن ظروف شما میکنه

برای استفاده از جوش شیرین برای سفید شدن ظروف پلاستیکی یه فنجون از جوش شیرین رو یا یه مقدار آب ترکیب کنید تا یه محلول خمیری درست بشه و بعد با استفاده از یه اسفنج نرم، خمیر رو به آرومی روی قسمت های زرد شده ی ظروف بمالید و این کار رو ادامه بدید تا کم کم لکه ها از بین بره و در انتها ظرف رو آبکشی کنید و اجازه بدید که خودش خشک بشه. در صورتی که میخواستید یه نتیجه ی بمب تر هم بگیرید میتونید به جای آب از سرکه برای درست شدن این خمیر استفاده کنید. فقط یادتون نره که حتما دستکش بپوشید.

سفید کردن ظروف پلاستیکی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی