|

غذای سیر کننده برای ماه رمضان / اینارو بخوری دو سه روزاز سحر تا افطار توپ تکونت نمیده

اگر شما هم برای ماه رمضان مشکل گرسنگی دارید و نمیدونید چی بخورید که بیشتر سیر بمونید پس بهتره که حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امسال درست به مانند سال گذشته ماه رمضان و عید نوروز با هم تداخل دارند. خیلی از مردم برای هر دو مناسبت در حال تدارک هستند و خودشون رو آماده می کنند. روزه گرفتن در ماه رمضان علاوه بر اینکه عبادت محسوب میشه و در واقع یکی از وظایف شرعی هر فرد مسلمان هستش، نباید جوری بشه که فرد بیش از اندازه فشار بیاد و اذیت کننده باشه. اینکه شما بخواین ساعات زیادی رو به فعالیت های روزمره خود اختصاص بدید بدون اینکه قطره ای آب بخورید و یا غذایی در دهان بگذارید، خب سخته! 

به همین دلیل بی شک باید به فکر خوراکی متفاوت تر از مواقع عادی بود و در حالی که سحری برای خوردن غذا بیدار میشیم بهتره که از غذاهایی استفاده کنیم که میتونن ساعات بیشتری ما رو سیر نگه دارند. آخه میدونید که برخی از غذاها هستن که فقط دو سه ساعت شکم رو سیر نگه میدارن و بعدش دیگه یواش یواش احساس گشنگی سر و کلش پیدا میشه و ممکنه آزار دهنده بشه. احتمالا براتون سوال شده که چه غذاهایی؟ که خب در ادامه مطلب قراره بگیم چه غذاهایی! پس با ما همراه باشید.

غذای سیر کننده برای ماه رمضان

ماهی نوش جون کنید

میدونیم که ماهی کالری کمتری نسبت به اقی گوشت ها داره، اما در واقع حس سیری بیشتری در من و شما ایجاد خواهد کرد. میتونید ماهی رو به هر شکلی که دوست دارین تو برنامه غذاییتون قرار بدین و در کنارش هم از سالاد ها استفاده کنید و یا اینکه با سبزی پلو میل کنید! اگ دوست دارین تشنگی هم در شما کمتر بشه، میتونید ماهی رو به شکل گریل شده مصرف کنید.

غذای سیر کننده برای ماه رمضان

تخم مرغ فراموش نشه

دیدین روزهایی که تخم مرغ رو در وعده صبحانه میخورید دیر تر گشنتون میشه؟ خب باید بدونید که گیرایی تخم مرغ بالاست و میتونه خیلی شیک حس گرسنگی رو در شما کنترل کنه. 

سیب زمینی همیشه خوبه! البته این مدلیش

همه و همه سیب زمینی رو به عنوان یه خوراکی سیر کننده میشناسن. خصوصا اینکه به شکل پخته خورده بشه! پس خانوم یا آقای عزیز شیطونی نکنید و بدونید که سیب زمینی سرخ کرده سیر کننده نیست! بلکه بهتره به صورت آبپز موش جان کنید و یا اینکه سیب زمینی ها رو داخل فر بپزید. با این دو روش در وقع گرسنگی شما به تعویق خواهد افتاد.

غذای سیر کننده برای ماه رمضان

از لوبیا ها غافل بشی ضرر کردی

همه میدونیم که فیبر چقدر میتونه سیر کننده باشه و قدرت بالایی داره. انواع لوبیا ها نیز دارای فیبر هستند و به علاوه اینکه منبعی غنی از آنتی اکسیدان و پروتئین ها نیز می باشند. تازه کالریشون هم کمه باعث چاقی نمیشن! پس میتونید با خیال راحت لوبیای سیر کننده رو میل کنید و به فکر تناسب اندامتون هم باشید.

غذای سیر کننده برای ماه رمضان

ماکارونی ماکارونی!

ماکارونی غذای مورد علاقه بسیاری از ما ایرانی هاست که تازه اگر از مدل سبوس دارش هم باشه دیگه نور علی نوره و میتونه حسابی سیر کننده باشه. پس حتما از ماکارونی در ماه رمضان استفاده کنید و خیالتون تخت باشه که این غذا میتونه ساات طولانی شما رو از شر گرسنگی خلاص کنه. در هنگام درست کردن این غذا بهتره که از میزان زیاد روغن استفاده نداشته باشید.

غذای سیر کننده برای ماه رمضان

جوی دوسر واقعا عالیه و کمک رسان

جوی دو سر تو تموم رژیم های غذایی برای لاغری و البته غذای ورزشکاران حضور داره و خیلی هم تاثیر گذاره. علتش هم به دلیل سیر کنندگی قوی هستش که داره! پس بهترین کار اینه جوری که دوست دارین تو برنامه غذایی تون جاش بدین و مطمئن باشید که سیرتون خواهد کرد. اوتمیل گرم یا سرد هم خیلی میتونه مفید باشه و هم اینکه ساعات زیادی رو گرسنه نمیشید و هم منابع لازم ویتامین و مواد مغذی به بدنتون خوب میرسه.

غذای سیر کننده برای ماه رمضان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی