|

خوراکی های مناسب کاهش درد عادت ماهانه / این خوشمزه جات مرده رو زنده میکنه چه برسه درد

اگر شما هم بانویی هستید که با درد عدت ماهانه دست و پنجه نرم می کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا خوراکی های کاهش درد رو بدونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در واقع درد عادت ماهانه یا پریود، چیزیه که همه خانوم ها هر ماه تحملش میکنن. واسه یه خانمی کمتره و برای خانوم دیگر بیشتر! ممکنه بانویی رو بینیم که اصلا انگار نه انگار تو تایم قاعدگی به سر میبره و از طرفی هم ممکنه بانویی رو بینیم که به دلیل حال بیش از حد بد، و همینطور درد شدید، راهی درمانگاه و سرم شده! این درد برای بانوانی که رنجش زیادی دارند گاهی واقعا از صبر و حوصله خارج میشه و اونقدری ناراحت کنت هست که فرد حتی ممکنه نتونه به خوبی بنشینه و به طبع درد زیاد بر روی اعصاب و روانش هم تاثیر میذاره. 

اما چاره چیه؟ قطعا چاره ای وجود داره، مگه نه؟ چیزی که بشه به بدن رسوند و حال و احوال رو بهتر کرد! بله که هست، تنها کافیه تا شما بانوی محترمه با ادامه این مطلب همراه باشید تا با اون دست از خوراکی هایی که درد رو بهبود می بخشند آشنا بشید.

ماهی بخور درد نکش

ماهی‌ ها، مخصوصا ماهی هایی که چرب هستند مثل سالمون، از بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ محسوب میشن. از اونجایی که امگا ۳ میتونه تولید پروستاگلاندین‌ های التهابی رو کم کنه، استفاده از غذاهای که حاوی این چربی سالم هستن هم میتونه به کاهش درد شدید پریود کمک کننده باشه.

تحقیقات نشان داده که بالا رفتن امگا ۳ از منابع دریایی میتونه با کم شدن درد ارتباط داشته باشه و افرادی که از درد زیاد رنج میبرند در مقایسه با اونهایی که درد کمتری می کشند، ماهی کمتری میخورند. اگر ماهی دوست ندارین میتونین از دیگر مواد غذایی که امگا ۳ دارند مثل دانه‌ چیا، گردو و آووکادو استفاده کنید.

درمان درد قاعدگی

لبنیات به جز پنیر واسه درد پریود خویه

محصولات لبنی منبع خوبی برای کلسیم هستند. کلسیم میتونه سلول‌ های عضله رو برای پاسخ به تحریک عصبی تنظیم کنه. بنابراین، کاهش اون ممکنه به اسپاسم و انقباض عضلانی و در نتیجه درد منجر بشه. در واقع سطح کلسیم میتونه روی شدت درد هایی مثل پریود تاثیر بزاره. البته که از طرفی هم مطالعات ارتباط برعکس معنا داری رو بین مصرف لبنیات و درد پریود نشون دادن. شیر، ماست و کفیر ممکنه که به کم کردن درد پریود کمک کنه. اما بهترین کار اینه که از تکیه بر پنیر به‌ عنوان یه محصول لبنی دوری کنید.

درمان درد قاعدگی

هر چی دلت میخواد میوه بخور که عالیه

میوه‌ها به شکل طبیعی پر از فیبر، ویتامین و مواد معدنی می باشند و قسمت مهمی از رژیم غذایی سالم و متناسب رو در بر میگیرند. نتیجه‌ برخی از مطالعات بر این اساسه که افرادی که بیشتر میوه می خورن، به اندازه افرادی که کمتر میوه رو مصرف میکنند به درد پریودی دچار نمیشن!

ظاهرا همه میوه ها به کم کردن درد پریودی کمک میکنند، اما در واقع خوردن توت فرنگی به شکل خاص میتونه تاثیر گذاری بیشتری بر این موضوع داشته باشه. تو یه مطالعه کوچیکی هم نشون داده شده که خوردن انجیر نیز موثر بوده.

درمان درد قاعدگی

نوشیدنی‌های بدون کافئین

اگر تو دوران پریودی با درد زیادی دست و پنجه نرم می کنید بهتره که از خوردن کافئین ها خودداری کنید. چرا که کافئین منقبض‌ کننده‌ عروق هستش و مصرفش میتونه با بیشتر شدن درد پریود همراه باشه. مثلا به جای اینکه چای و قهوه‌ کافئین‌دار بخورید، میتونید از قهوه‌ بدون کافئین، دمنوش گیاهی و یا آب استفاده نمایید. یه گزینه خوب دیگه اینه که از آبمیوه‌ ۱۰۰ درصد طبیعی غافل نشید که ویتامین‌ ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و البته قسمتی از میوه‌ روزانه‌ شما رو میتونه تامین کنه و برسونه. البته که تو مصرف آبمیوه هم خیلی زیاده روی نکنید، مخصوصا افرادی که دیابت دارند!

درمان درد قاعدگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی