|

بیماری های خطرناک اما بدون علامت در زنان!

اگر خانم هستید و هرگونه علائمی مانند درد در ناحیه شکم یا پشت که در دوره قاعدگی را تجربه میکنید باید در کوتاه ترین زمان نزد پزشک متخصص بروید

لینک کوتاه کپی شد

اگر خانم هستید و این مقاله را میخوانید باید توجه کنید؛ هرگونه علائمی مانند درد در ناحیه شکم یا پشت که در دوره قاعدگی به بالاترین حد ممکن می‌رسد و شما را از انجام عادی‌ترین فعالیت‌ روزانه بازمیدارد نیازمند مراجعه به پزشک آن هم در اولین فرصت است. حتی درد در حین ادرار در دورع قاعدگی، یبوست، اسهال، احساس بیماری و حتی وجود خون در زیر پوست و قاعدگی‌های سنگین جزء علائم خطرناک در زنان بوده که باید به آن اهمیت دهند.

سندروم تخمدان

براساس گزارشات و آمار بدست آمده؛ نوعی سندروم تخمدان وجود دارد که در طول تاریخ میلیون‌ها خانم را تحت تاثیر خود قرار داده و بدون هیچگونه علائمی به خراب‌کاری‌های خود در داخل بدن میپردازد.

در این سندروم اغلب خانم‌ها دردهایی را در اندام‌های تحتانی خود تجربه می‌کنند که نشانه‌ای از ابتلا به آندومتریوز است. این مسئله معمولا در دوران قاعدگی به بالاترین میزان درد میرسد و حتی میتواند به شکل یک بیماری طولانی مدت بروز پیدا کند. از همین‌رو نباید آن را نادیده گرفت. چه بسا که بسیاری از خانم ها زمانی به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند که یک لایه بافت مشابه لایه رحمی در قسمت های دیگر رشد کرده است.

سندروم-تخمدان

علائم بیماری‌های خطرناک در زنان

هر زمانی که علائمی مانند در در پایین شکم یا پشت در زمان قاعدگی بیش از حد معمول شد باید به پزشک مراجعه کنید.

چه بسیاری از خانم ها که تحت تاثیر سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند و بدون هیچگونه علامتی با آن زندگی میکنند. بدون اینکه به درمان آن بپردازند. علائم این بیماری اکثرا در دهه بیست زندگی آنها بروز پیدا میکند.

کمی به عملکرد بدنتان توجه کنید. آیا قاعدگی‌های نامنظمی را پشت سر میگذارید؟ آیا قاعدگی شما متوقف شده است؟ پوست چرب یا آکنه‌ زده‌ای دارید؟ با افزایش ناگهانی وزن، نازک شدن و ریزش موی سر مواجه هستید؟

باید بدانید تمامی این علائم میتواند نشانه‌ای از بیماری‌های پنهان و بدون علامت در زنان باشد که باید جدی گرفته شوند.

سرطان تخمدان

ششمین و شایع‌ترین سرطان در میان زنان، سرطان تخمدان است. این بیماری میتواند در هر سنی بروز دهد و متاسفانه در بسیاری از موارد علائم آن با سندروم روده تحریک پذیر اشتباه گرفته می‌شود. پس اگر اندازه شکم شما بیش از حد افزایش پیدا کرده و بطور مداوم دچار نفخ هستید، در ناحیه لگن و شکم درد مداومی را تجربه می‌کنید و در عادات روده شما تغییراتی حاصل شده و احساس سیری سریعی به شما دست می‌دهد. آن را جدی گرفته و در اولین فرصت خود را به پزشک متخصص برسانید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها