|

نحوه کاشت رزماری در گلدان / طعم دهنده بی نظیر واسه غذاست مهمون با اولین قاشق حظ میکنه

اگر دلت میخواد یه طعم دهنده جذاب برای استیک و ماهی داشته باشی، رزماری بکار ایده آل ترینه و کلی هم خواص داره! بله خودت بکار.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خوردن سبزیجات به طور کل یه طعم دهنده بی نظیره که میتونه هر غذای رو از حالت عادیش خارج کرده و خوشمزه ترش کنه. حالا شما فکر کنید این سبزی خوردن ها به دست خودتون کاشته بشه! بی شک طعم خوش تری داره چرا که شما حس بهتری به اون سبزیجات دارید. اصلا انگاری بذر عشق کاشتی و حتی گاهی برخی از خانوم ها هستن که دلشون نمیاد اونچه که کاشتن رو نوش جان کنن! آخه میدونید که کاشت و برداشت تو خونه داخل گلدان انجام میشه و در میزان کم و فسقلی! به همین دلیل گوگولی بودنه اون سبزی جان، آدم دلش نمیاد بخورتش. اما از طرفی هم لذتی که در خوردن سبزی خوردن حاصل ست خود هستش، بی شک تو هیچ سبزی خریدنی نیست.

در مطالب قبلی کات سبزیجات بسیاری همچون پیازچه و ریحون و غیره رو توضیح دادیم که خب خیلی هم خوب مورد توجه خانومای گل قرار گرفته بود. اما اینبار میخوایم با یه خوشمزه خاص آشنا بشیم که کمتر بانویی نمیره سراغ کاشتش و از طرفی هم کمتر بانویی از خواصش خبر نداره. 

رزماری. بله رزماری اون طعم دهنده جذابیه که قراره کاشت و برداشتش رو یاد بگیریم. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

نحوه کاشت رزماری در گلدان

نحوه کاشت رزماری در گلدان خانگی

در ابتدا برای کاشت بذر رزماری باید دونه های رزماری رو 6 تا 12 هفته قبل از آخرین سرمای سال برای کاشت آماده کنید. سپس دونه ها رو پیش از کاشت خیس کرده و داخل ظرف شیشه ای قرار داده و روی دونه ها کمی تا قسمتی آب بریزید و اجازه بدین تا چند ساعتی تو اب بمونند. تو این حالت دونه ها آب رو جذب کرده و زودتر جوانه میزنن و میرویند.

زهکشی

در اینجا باید بستر کاشت رو با خاکی که زهکشی خیلی خوب و مناسبی داره، داره پر کنید. دونه های رزماری رو در بستر کاشت قرار دهید و روشون رو با یه لایه نازک خاک بپوشونید. 

بعد بیان و با اسپری خیلی اروم به بذر ها لب بدین ، چرا که خاک باشد مرطوب باشه اما یادتون نره که نباید خیلی خیس باشه. 

نحوه کاشت رزماری در گلدان

چجوری واسه بذر رزماری شرایط گلخانه ای بسازیم؟

در اینجا شما برای اینکه بتونید یه شرایط مطلوب مثل محیط گلخانه ای برای رزماری تون ایجاد کنید، باید یادتون نره که روی بستر رو با پوشش پلاستیکی شفاف بپوشانید.

درجه حرارت ایده آل به جهت جوانه زنی 25 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد. حالا باید بعد از اینکه بذرهای رزماری جوانه زدن پوشش پلاستیکی رو بردارین. جوانه زنی ممکنه تا 6 هفته طول بکشه، پس صبوری کنید.

میزان رطوبت و گرما دهی

بعد از جوانه زنی ، رزماری به میزان زیادی گرما و نور نیاز داره تا بتونه به ادامه رشدش برسه. همچنین فراموش نشه که همچنان خاک باید مرطوب نگه داشته بشه و آبدهی به گیاه هم باید به آرومی انجام بشه نه تند تند و زیاد!

بعد از این که جوانه های رزماری حدود 7 یا 8 سانتی متر بلند شدند، هر کدام از آن ها را به یک گلدان منتقل کنید.

نحوه کاشت رزماری در گلدان

گلدان مناسب برای رزماری چجوری باشه خوبه؟

در اینجا باید یک گلدان متوسط برای هر بوته رزماری آماده داشته باشید. گلدان باید جوری باشه که حداقل یک سوراخ زهکشی باید در قسمت تهش وجود داشته باشه. گلدان های گلی میتونن گزینه های مناسبی برای این کار باشند.

گلدان ها رو با خاکی که زهکشی خوبی داره پر کنید و گیاه رو هم با خاک از بستر کاشت جدا کنید و اونرو داخل گلدان قرار بدید و خاک اطراف ساقه رو هم فشار بدین تا مناسب بشه.

نحوه کاشت رزماری در گلدان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها