|

نحوه کاشت ریحون تو گلدون / کدبانویی فقط به چیتان پیتان نیست اینو یاد بگیر و لذت ببر

اگر شما هم از دست بانوان با سلیقه ای هستید که دلتون میخواد دست رنج خودتون رو میل کنید، پس حتما با این مطلب همراه بشید که قراره ریحون بکاریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب ما ایرونیا اصولا عادت دائم غذاهای چرب و خورشتی و خوشمزه زیاد بخوریم. یا مثلا همین ابگوشتمون که خیلی هم میون خونواده ها تو هر سن و سالی طرفدار داره، از دست غذاهاییه که از قدیم ندیما مورد پسند ما ها بوده و باهاش حسابی حال می کنیم. اما با ذکر این موضوع که کنار آبگوشت یا قورمه سبزی و باقی غذاها، باید حتما سبزی خوردن هم داشت باشیم وگرنه فایده نداره که!

سبزی خریدن کار سختی نیست اما با توجه به اینکه حس و حال کاشت تو خونه و گلدون خیلی قشنگ تره، خب خیلی از مامانا هستن که میان و با کشات اون نوع سبزی که دلشون میخواد یه باغچه فسقلی تو گلدون واسه خودشون راه میندازن و سبزی مورد علاقشون رو پرورش میدن. ریحان از دست سبزی هایی هستش که خیلی طرفدار داره و مورد پسند تقریبا همه ما هست. به همین دلیل ما در این مطلب ریحان رو انتخاب کردیم تا ببینیم چطور میشه این خوشمزه لعنتی رو کاشت و اون حس جذاب از تولید به مصرف رو مزه مزه کرد. 

اگر شما هم دوست دارین این کار جالب رو انجام بدین و هر موقع که غذای سنتی داشتین سبزی خوردنه خودتون رو بیارین سر سفره، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

آبگوشت-سنتی-دیزی

کاشت ریحان با بذر تو گلدون، چه خودکفاییِ جذابی!

اولین گام واسه کاشت و بزرگ کردن ریحون کوچولو داخل باغچه یا گلدون اینه که بیایم اول بذر سالم و استاندارد انتخاب کنیم که خب اونها رو باید یک روز قبل از اینکه بکارید داخل آب گرم قرار بریزید. شما میتونین بذر ریحون رو بین 8 ساعت تا سه روز کامل داخل آب نگه دارید تا درست حسابی متورم بشن.

حالا نوبت اینه که ریحون رو بکارید، که خب تو این مرحله اول بذر های خوشگلمون رو از آب در میاریم و روی یک پارچه یا حتی روزنامه قرار میدیم تا حسابی نم اونها گرفته بشه. بذر ها رو حداکثر تو عمق 5/0 تا 1 سانتیمتری، و همچنین با فاصله 15 سانتی متری روی خاکمون میپاشیم و روی بذرها رو هم با یکم خاک می پوشونیم.

نکته: حواستون باشه که اگر اندازه بذر شما دو میلی متر باشه ، شما باید دیگه ته تهش دو میلی متر روش خاک بپاشید! نه بیشتر که گم بشه.

Planting-basil-at-home

بعد از اینکه این مراحل رو به خوبی و درستی انجام دادیم، حالا نوبت اینه که سطح گلدونمون رو با یه برگ روزنامه بپوشانیم تا بذر ها کامل زیر روزنامه قرار بگیرند. فراموش نکنید که شما باید هر روز 2 تا 4 بار روی گلدونی که بذرهای ریحون رو کاشتین، با یه آبپاش کوچیک آب بریزید تا سطحش به طور کامل خیس بشه و گلدون رو 2 تا 5 روز تو گرم ترین حالت ممکنش قرار بدین.

فراموش نکنید که وقتی ریحون شما جوونه زد، نباید اجازه بدین که خاک خشک بشه و باید هر روز آبیاری بهش رو داشته باشید.

Basil-day-32-4

مراقبت از گیاه ریحان چجوریه؟ حواست باشه بانو

1- خانوم خانومای بهتره که دقت کنید خاک ریحون مرطوب باشه! چرا که گیاه ریحون ما عاشق رطوبته. اگر تو منطقه ای گرم زندگی می کنید، از مالچ در اطراف ریحون خوشگلتون استفاده داشته باشی. حالا مالچ چیه؟ در واقع مالچ به مرطوب نگه داشتن خاک کمک خوبی داره.

2- بعد از اینکه اولین برگ ها در اومدن و روییدن، حتما اونها رو هرس کنید.

3- هر موقع که یک شاخه بین 6 تا 8 تا برگ داد باز به هرس کرد ادامه بدین و بچینید.

4- بعد شش هفته از رویش زود هنگام ریحون جلوگیری کنید، اگر گیاهان رشد می کنند، فقط اونها رو ببرید.

5- اگه هوا سرد بود حتما گیاه رو از قبل برداشت کنید چرا که هوای سرد میتونه گیاه شما رو نابود کنه. 

Basil-1_1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها