|

دلت میخواد وسط زمستون پرت بشی وسط بهار؟/ لاوان جزیره‌ای با سواحل بکر و طبیعت بی‌نظیر!

توی این مقاله با جزیره لاوان سومین جزیره بزرگ استان هرمزگان آشنا میشی که سفر به اون تجربه نابی از دیدن طبیعت زیبای جنوب ایران بهت هدیه میده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ساحلی با ماسه‌های سفید و روبروت تا جایی که چشم کار می‌کنه دریایی زلال و آبی‌رنگ... منظره‌ای که تصورش کردی، مالدیو یا هاوایی نیست! یه جا توی همین ایرانه که خیلیا هنوز نمیشناسنش! این جایی که توصیفش کردم سواحل جزیره لاوان سومین جزیره بزرگ استان هرمزگانه که سفر به اون تجربه نابی از دیدن طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد جنوب ایران رو بهت هدیه میده. با من همراه باش تا در این مقاله جاذبه‌های جزیره زیبای لاوان رو بهت معرفی کنم تا اگه قبلا به سواحل پارسیان، هرمز، هنگام و قشم سفر کردی، این بار جزیره لاوان رو توی برنامه سفرت قرار بدی.

lavan2

جزیره لاوان کجاست؟

جزیره لاوان در نزدیکی بندر مقام، جزیره شیدوَر (مارو) و ساحل نخیلوه، در آب‌های خلیج فارس قرار گرفته. این جزیره با 81 کیلومتر مربع مساحت، بعد از جزایر قشم و کیش، سومین جزیره بزرگ استان هرمزگان محسوب میشه.

جزیره لاوان حدود 150 کیلومتر با بندر لنگه و حدود 120 کیلومتر با بندر پارسیان فاصله داره.

lavan10

معرفی جزیره لاوان

اهالی جزیره لاوان بسیار مهربون و مهمون‌نواز هستن. شغل بیشتر اونها ماهیگیریه و البته با بیشتر شدن فعالیت‌های نفتی در این جزیره، بسیاری از جوان‌ها جذب شرکت‌های نفتی شدن و اونجا کار می‌کنن.

lavan4

در جزیره لاوان سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگی وجود داره که می‌تونی ازشون خرید کنی. بهترین غذایی هم که در این جزیره می‌تونی سفارش بدی، ماهی و میگو هست که بسیار تازه و صید روز هستن.

خوبه که بدونی جزیره لاوان بازاری داره که در اون سوغات جزیره اعم از محصولات حصیری، صنایع دستی دریایی، ظروف سفالی و لباس‌های محلی به فروش میرسه.

lavan1

جذابیت‌های گردشگری جزیره لاوان

طبیعت جزیره لاوان بکر و زیباست. آب زلال دریا، سواحل صخره‌ای خلوت و آروم با ماسه‌های سفید، درختان فراوان انجیر معابد و آهوانی رها در جزیره که به اونها جبیر می‌گن در کنار هم مجموعه‌ای بی‌نظیر از طبیعت دیدنی و منحصربه‌فرد رو رقم زدن.

lavan3

گذران وقت در سواحل مرجانی جزیره لاوان وقتی که جز صدای امواج دریا صدایی نیست، لحظات به‌یادموندنی و نابی رو برات به وجود خواهد آورد.

جالبه بدونی لاکپشت‌های سبز و پوزه عقابی هم در سواحل جزیره لاوان تخم‌گذاری می‌کنن و یکی از جذابیت‌های خاص این جزیره محسوب میشن.

مکان‌های دیدنی نزدیک جزیره لاوان

در سفر به جزیره لاوان می‌تونین به جزیره شیدور (مارو) که در نزدیکی اون قرار داره هم سری بزنی و از دیدن جزیره‌ای بکر و زیبا که خالی از سکنه است و هیچ امکانات شهری نداره، هیجان‌زده بشی.

lavan9

گردنه عشاق و ساحل مکسر هم از مکان‌های طبیعی بسیار دیدنی در نزدیکی بندر مقام و جزیره لاوان هستن که می‌تونی در سفر به این جزیره، دیدن اونها رو هم در برنامه خودت قرار بدی.

چجوری به جزیره لاوان برسیم؟

برای سفر به جزیره لاوان باید به بندر مقام بری و اونجا سوار قایق موتوری بشی. بندر مقام در 200 کیلومتری بندر لنگه قرار گرفته و 20 کیلومتر با جزیره لاوان فاصله داره.

lavan8

برای رسیدن به بندر مقام از مسیر شیراز، از فیروزآباد، بندر سیراف و بندر عسلویه عبور کن و پس از رسیدن به شهر پارسیان، حدود یک ساعت در جاده‌ای ساحلی و زیبا که وسط کوه و دریا قرار گرفته، رانندگی کن تا به بندر مقام برسی.

چه وقت به جزیره لاوان سفر کنیم؟

هوای جزیره لاوان مثل بقیه مناطق جنوبی کشور، گرم و مرطوبه و به همین علت، بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل زمستونه. در این فصل دمای هوا در لاوان مطلوبه و حدود 20 درجه‌ سانتیگراده. اگر سفر خودت رو در اواسط اسفندماه برنامه‌ریزی کنی ممکنه بتونی تخم‌گذاری لاکپشت‌های سبز و پوزه عقابی رو هم ببینی.

lavan6

در جزیره لاوان کجا اقامت کنیم؟

در سفر به جزیره لاوان می‌تونی در خونه‌های اهالی جزیره اقامت کنی. برخی ساکنان این جزیره در زمان پیک مسافر خونه‌هاشون رو به مسافران اجاره میدن. تعدادی هتل، اقامتگاه بومگردی و اقامتگاه‌های شرکت نفت هم برای اقامتت در جزیره لاوان وجود داره.

به نظر من اما بهترین گزینه اقامت در این جزیره، برپایی چادر در سواحل بکر و زیبای اون هست. ساحل گرت و ساحل مرجانی مکان‌های مناسبی برای کمپ کردن هستن.

lavan7

فصل زمستون وقت خوبی برای سفر به جنوب ایرانه. راهکارهای سفر ارزان رو یاد بگیر و دیدن جاهای تازه رو به خودت هدیه بده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی