|

سفر با ون تو رو هم قلقلک میده؟ / با ون لایف انگاری کل زندگیت رو کولته میری ماجراجویی

سفر با ماشینی که تجهیزات ضروری یه خونه درابعاد کوچیک و جمع و جورش داره خیلی هیجان انگیزه! ولی خب نکات مهمی هست که بهتره ازقبل اونارو بدونی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه اونایی که عاشق سفر کردن هستن حتما یه بار هم که شده به سفر با ون که به van life معروفه، فکر کردن. سفر با ماشینی که تجهیزات ضروری یه خونه در ابعاد کوچیک و جمع و جورش داره، خیلی هیجان انگیزه! تصور کن با کمپر راهی سفر بشی، هرجا منظره زیبایی دیدی؛ توقف کنی و یه قهوه بخوری و شب رو یه جای آروم توی تخت گرم و نرمی که توی ون تعبیه کردی بخوابی! درسته که این تصور واسه آدمای عشق سفر خیلی رویاییه ولی سفر با ون و تجهیز اون نکاتی داره که از قبل باید بدونی. توی این مقاله میخوایم کمی در این زمینه صحبت کنیم. تا پایان همراه باش...

vanlife7

احساساتی تصمیم نگیر!

خرید یه ون و تجهیز کردن اون برای سفر خیلی هزینه بره. از طرف دیگه سفر کردن با ون؛ با وجود مزایای زیادی که داره خیلی سخت و چالش برانگیزه! زندگی کردن در سفر و مسافرت جاده ای طولانی در کنار لذت هاش محدودیت هایی داره که در توان هر کسی نیست.

vanlife3

اگه با دیدن عکس های زیبایی که از van life توی شبکه های اجتماعی به شاتراک گذاشته شدن تشویق شدی تا تو هم این کارو انجام بدی کمی دست نگه دار و بیشتر تحقیق کن. شاید بهتر باشه تا مدتی با کسی که با کمپر سفر میکنه راهی بشی یا یه کمپر رو اجاره کنی و ببینی «مردِ ره» هستی یا نه! بهتره بی گذار به آب نزنی و تا مطمئن نشدی پول زیادی رو صرف خرید و تجهیز ماشین نکنی.

پول زیادی رو صرف خرید ون نکن!

اگه حسابی تحقیق کردی و به این نتیجه رسیدی که سفر با کمپر برای تو مناسبه و از پسش برمیای لازم نیست همون اول گرون ترین ماشین موجود توی بازار رو بخری. اگه پولداری و میتونی که دمت گرم بهترینش رو بخر ولی اگه پس انداز هنگفتی نداری اول با یه ون مدل پایین تر شروع کن و در ادامه اگه این نوع زندگی برات لذت بخش بود و خواستی ادامه‌ش بدی اون رو با یه ماشین بهتر و مجهزتر تعویض کن.

vanlife6

یه همسفر خوب برای خودت پیدا کن!

Van life خیلی جذابه و اگه با یه همسفر خوب و پایه همراه بشه، جذابیتش دوچندان میشه. اگه تصمیمت رو برای سفر با ون گرفتی، یه فرد مورد اعتماد و هم فازت رو با خودت همراه کن تا بیشتر لذت ببری. فرقی نمیکنه این آدم شریک زندگیت باشه یا دوستت و یا یکی از اعضای خانواده‌ت...

vanlife9

وسایل سفری با کیفیت تهیه کن

زندگی در سفر نیاز به وسایل و تجهیزات باکیفیت داره تا هر روز نیاز به عوض کردنشون نداشته باشی. کیسه خواب؛ لباس های گرم؛ پاور بانک؛ چراغ قوه؛ لوازم بهداشتی؛ وسایل آشپزی؛ کوله پشتی و... اگه باکیفیت باشن سفر راحت تر و لذت بخش تری رو تجربه خواهی کرد.

vanlife2

بهتره کمی دست به آچار بشی...

سفر با کمپر اتفاقات غیرمنتظره زیادی به همراه داره. وسط یه جاده زیبا در حال حرکت هستی و از مناظر لذت میبری که یهو ماشینت پت پتی میکنه و خاموش میشه! نه تعمیرگاهی هست و نه آدمی که کمکت کنن! پس بهتره از قبل کمی تعمیر ماشین بلد باشی تا بتونی ایرادای جزئی رو رفع کنی و تا رسیدن به تعمیرگاه به راهت ادامه بدی.

vanlife8

کارایی مثل تعویض شمع؛ فیلتر هوا و... رو اگه بلد باشی کمک خوبیه تا وسط جاده بین زمین و هوا گیر نکنی! حتما اهل سفری که تا اینجای مقاله رو اومدی، پس این مطلب رو هم از دست نده که اگه نخونیش ضرر کردی.

vanlife4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی