|

عشق سفری ولی همه چی گرونه؟ / ارزون سفر کردن راز داره اینجوری پول یکیشو خرج دوتا میکنی

توی این مقاله راهکارایی بهت میدم تا بتونی یه سفر ارزون ولی هیجان انگیز برای خودت برنامه ریزی کن. پس تا آخر بخون و نکته هاش رو به خاطر بسپار.

لینک کوتاه کپی شد

تعداد آدمایی که عاشق سفر کردن هستن و قلبشون برای دیدن و تجربه کردن جاهای تازه و معاشرت با آدمای جدید میتپه، روز به روز زیادتر میشه. از اون طرف قیمت ها روند صعودی شدیدی دارن و هزینه سفر رو به طرز چشمگیری افزایش دادن و تو این وسط میمونی که با علاقه زیادت به سفر کردن چه کنی! ولی خب میتونم بهت بگم که نگران نباش. حتما راهکارهایی هست که بتونی سفر اقتصادی تر با هزینه کمتری رو برنامه ریزی کنی و به میل و خواسته قلبیت هم پاسخ مثبت بدی. یه زمانی سفر کردن به دبی یا استانبول هزینه زیادی نداشت ولی الان دیگه این سفرها هم واسه خیلیا آرزو شده.

safararzan1

توی این مقاله میخوام نکاتی رو بهت بگم تا به کار بگیری و سفرهای هیجان انگیز ولی ارزونتری رو بری. تا پایان همراه من باش و خوب گوش بده ببین چی میگم!

ببین توقعت از یه سفر خوب چیه؟

هر کس تعریف خاص خودش رو از یه سفر خوب داره. برای بعضیا اقامت توی یه هتل لاکچری و تجربه تفریحات گرون قیمت و خرید کردن یعنی یه سفر خوب ولی برخی هم هستن که دیدن مکان های جدید و هم صحبت شدن با آدمای محلی و گردشگرای دیگه براشون اوج خوشیه و مهم نیست که شبا توی یه هتل پنج ستاره بخوابن یا نه! اونا اینقدر مقصدشون رو بالا و پایین میرن و به تمام کچه پس کوچه ها سر میزنن که شب وقتی میرسن یادشون نمیاد کجان و خیلی زود خوابشون میبره.

safararzan3

اگه جزو دسته دومی این مقاله واسه توئه و بهت دید تازه ای میده تا نیازت به سفر کردن رو ارضا کنی و از زندگیت لذت ببری.

مقاصد نزدیک رو هم امتحان کن!

اکثر ماها که عشق سفریم، تصورمون از سفر یه جای دور و رویاییه! و خب معلومه که همه مون امکان رفتن به این مقاصد دور و رویایی رو نداریم. ولی نمیشه که خودمون رو از لذت سفر کردن محروم کنیم. پس پیشنهاد میکنم تا وقتی که پولدار نشدی و امکان رفتن به مقاصد لاکچری رو نداری، به شهرها و کشورهای اطرافت که هزینه سفر بهشون خیلی زیاد نیست هم فکر کن و تا دیر نشده جاهای تازه رو ببین!

safararzan4

با یه جستجوی ساده میتونی جاهایی رو کشف کنی که خیلی خاص و قشنگن و تا حالا ندیدی شون. همین امروز دست به کار شو و مقاصد سفر تازه رو کشف کن...

زمان سفر توی هزینه هات خیلی موثره!

اگه پیک سفرها یعنی تعطیلات عید نوروز یا تابستون رو برای سفر انتخاب کنی باید بگم که خیلی نمیتونی توی پایین آوردن هزینه هات موفق باشی. وقتی تعطیلات رسمی هست و عده زیادی به سفر میرن طبیعتا نرخ اقامتگاه ها و حمل و نقل و... هم بالا میره.

safararzan5

پس بهتره کمی منعطف باشی و سفر کردن توی پاییز و زمستون رو هم تجربه کنی. قطعا این فصول هم زیبایی های خاص خودشون رو دارن. بهتره روزهایی رو انتخاب کنی که توی تقویم تعطیلی رسمی نیست تا بتونی هزینه ها رو به طور قابل توجهی پایین بیاری.

safararzan6

به جای هتل، اقامتگاه بومگردی رزرو کن!

هرچند اقامت توی هتل های پرستاره خیلی لذت بخشه و حس خوبی به آدم میده ولی خب این هتل ها قیمت های بالایی دارن و پرداخت هزینه شون از عهده هرکسی برنمیاد. دومین اقدام برای کم کردن هزینه های سفر اینه که توی خونه های بومگردی که اتفاقا فضای صمیمانه و سنتی دارن، اقامت کنی.

safararzan8

اگه مقصد سفر یه جای طبیعی مثل جنگل، کوه یا کویره میتونی خوابیدن توی چادر رو هم تجربه کنی و بهت قول میدم اگر تجهیزاتت کافی باشه، حسابی لذت ببری.

هواپیما بهتره ولی قطار و اتوبوس ارزون تره!

به غیر از اونایی که ترس از ارتفاع و سقوط دارن، بقیه سفر کردن با هواپیما رو ترجیح میدن؛ دلایلش هم مشخصه ولی خب با گرون شدن بلیت هواپیما دیگه خیلیا توان خریدن بلیت پرواز رو ندارن. بهترین جایگزین، استفاده از قطاره تا یه سفر ایمن و نسبتا راحتی رو تجربه کنی. ولی خب قطار واسه همه شهرها نیست و در اینصورت میتونی از ترکیب قطار و اتوبوس یا فقط اتوبوس استفاده کنی.

safararzan7

امیدوارم توی این مطلب تونسته باشم راهکارای موثری بهت بدم تا سفر کردن برات کمی راحت تر بشه. فرصت رو از دست نده و برای مقاصد جدید و آشنا شدن با فرهنگای دیگه برنامه ریزی کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی