|

واسه یه تنوع لاکچری اینبار برو سراغ سقف خونت / ایده های طراحی سقف که هیشکی بلدش نیست

طیبایی خونه تنها به دکوراسیون نیست و شما میتونید با ایده های متنوع سقف خونه رو هم دیزاین کنید و از نمای کلی خونتون حسابی لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دکوراسیون خونه از قسمت های مختلفی تشکیل میشه که خب در نهایت همه اونها با هم میتونن دیزاینی زیبا و یا زشت تحویل بدن. چرا اینو میگیم؟ چون دکوراسیون خونه دقیقا مثل استایل میمونه و اگر شما آیتم های تیپتون رو به درستی انتخاب و چیدمان کنید، در نهایت ظاهری جذاب خواهید داشت. اما اگر این ترکیبات رو درست و متناسب با هم انتخاب و چیدمان نکنید بد سلیقه و بد تیپ خطاب خواهید شد و خونه هم دقیقا به همین منوال می باشد. اما جدا از لوازم و وسیله هایی که تو خونه استفاده میشه، نقشه و فضاسازی خود خونه هم اهمیت بسیاری داره. مثلا سقف! بله سقف؛ قدیم ندیما از سقف تنها به عنوان یک عنصر که وظیفش مانعی در ضلع بالایی خونه بود استفاده می کردند، اما حالا می بینیم که طراحان حتی از این قسمت خونه به عنوان دیوار پنجم یا میکنن و حسابی به طرحدار بودنش توجه دارند.

اگر خونه شما هم سقفی به سبک قدیمی داره و دلتون میخواد تا به سقفی نو و ایده ای جدید برسید که نمای کلی فضا رو زیباتر نشون میده، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا پیشنهادات ما رو ببینید و ازشون لذت ببرید. البته که ناگفته هم نمونه این ایده ها تنها مختص خونه نیستن و میتونید برای دیگر فضاها با توجه به اونچه که نیاز و سلیقه تونه استفاده نمایید.

d8b44fbf-9263-4588-9eb7-cd196763182c

سقف هایگلاس؛ آینه‌ وارونه!

یکی از جذاب ترین روش‌ های طراحی مدرن سقف، سبک بسیار براقی هستش که خاصیت بازتابنده داره و با درخشش خودش، سطحی گول زننده ایجاد میکنه. جوری که شما احساس می کنید سقف آینه کاری شده اما خب نشده!

این مدل سقف رنگ میشه که خب این رنگای براق میتونن برای ترکیب با موادی مثل چوب، انواع تخته و گل هم استفاده بشن و جذابیتشون رو دوچندان کنند. این سقف ها، سقفای براق هایگلاس نام دارند که باعث میشن فضای اتاق شما بزرگتر هم دیده بشه.

سقف-هایگلاس-براق-و-صیقلی-884x1024

سقف چوبی؛ خاص و لاکچری!

چوب یکی از مصالحی هستش که محبوب دل خیلیاست و از دست مصالح ساختمانی سنتی محسوب میشه که حالا به جز طرح و رنگی که داره، به خودیه خود تو یه فضا حسی خوب و گرم و ایجاد کنه. اگر از قطعات چوب با رنگ های منحصر به فرد استفاده نمایید حس گرم طبیعت، یکنواختی سقف رو هم از بین میبره که البته این سبک بیشتر برای ویلاهای شمالی مورد استقبال قرار میگیره. از طرفی هم این ایده این روزا برای کافه‌ ها و مراکز تجاری خیلی فراگیر شده و میتونید چنین تزئیناتی رو در بسیاری از فضاهای زیبای بیرونی که لاکچری طور هم هستند ببینید.

شاخص-5

شابلون کاری یا پتینه کاری سقف؛ فانتزی و متنوع اما آسون!

شابلون نیز نوعی سبک دیزاین سقف می باشد که یک ورق نازک از جنس مقوا، پلاستیک، فلز و… هستش، که با طرح های خاصی برش زده شده و برای طرح انداختن لایه زیرین خودش استفاده میشه.

d0bd1ea6a8219368fe19d7d6175a5217

طراحی‌های بی حس و حال شابلون های قدیمی، این روزا با خلاقیت‌ پیشرفته‌ ای جایگزین شدن که خب باعث زیبایی و کیفیت بیشتر این طرح ها بر روی سقف شده اند.در این سبک میشه یک طرح کامل رو روی سقف انداخت و یا اینکه روی مناطق کوچیک و اطراف وسایل روشنایی تمرکز کرد و با خلق طرح های پیچیده تر، ظاهری جدید آفرید و اینجوری اون تیکه از خونه هم بولد تر خواهد شد.

اما پتینه نیز به روش های گوناگونی انجام میشه که معمولا افراد حرفه ای به زیبایی میتونن طرح ها رو دربیارن. اما اگر خود قصد انجام این کار رو دارین میتونید با توجه به ویدیویی که در ادامه مشاهده می کنید این روند رو طی کنید تا به ظاهری زیبا در سقف خود برسید. فراموش نکنید که ریزه کاری و دقت در این ترفند باید بالا باشه تا تمیز و زیبا از آب دراد.

ترکیب عکس و هنر روی سقف؛ خیلی خاص و منحصر به فرد

در واقع باید گفت تو طراحی مدرن معماری داخلی، پوشوندن سقف های تکراری و خسته کننده سفید رنگ با نقاشی‌ های هنری و رنگای متنوع، مورد استقبال بسیاری قرار گرفته. همچنین میتونید از سقف‌ های کشسان که عکس های زمینه منحصر به فرد و بزرگ دارند هم برای ایجاد یک فضای خاص و متفاوت استفاده کنید. اگر این گزینه ها رو به عنوان یک کلیت در نظر بگیریم، هزاران مدل خفن و شیک میشه اجرا کرد. این سبک طراحی سقف مناسب اتاق خواب ها و یا راهرو و یکسری فضاهای بازی و یا مافیا طور خیلی میتونه جالب باشه.

Untitled

طراحی‌ های سه بعدی قابل نصب؛ هنری و چشمگیر

طراحی های سه بعدی میتونن مثل یک الماس که با نوار های مشکی احاطه شدن روی سقف خونه شما بدرخشند و حسابی بولد محیط بشن. البته که این سبک نوردهی هم داره و به طور قابل توجهی میتونه فضا رو روشن کنه و یه جورایی با یک تیر دو نشون زدنه، چرا که هم لوستر پهن روی سقفه و روشنایی داره، هم اینکه طرحی فوق العاده و شیک برای سقف فضای شماست.

Ceiling light ideas Modern ceiling lights Ceiling light fixtures Decorative ceiling lights

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی