|

چه گلی برای خانه خوب است؟ / تو خونه سیگاری دارید هود ندارید اینا برای تصفیه هوا عالین

در این مقاله به جواب این سوال که چه گلی برای خانه خوب است پرداختیم که میتونید در صورت علاقه اون ها رو تهیه به دکورتون زیبایی ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا بیشتر افراد علاقمند به نگهداری از گل و گیاه توی منزلشون هست و دوست دارن که دکور و دیزاین خونشون رو با این زیبایی های هستی زیبا و شیک کنن و حتی توی دکوراسیون مدرن هم که سعی بر کم کردن وسایل و ساده و خلوت نشون دادن خونه داره باز هم گل و گلدون در فضای داخلی خونه به چشم میخوره و برای خیلی ها مهم هست که باشه با این حساب میشه گفت که کسی نمیتونه این سبزرویان رو از خونه و زندگی حذف کنه وی در این بین برای یه سری از دوستان سواله که چه گلی برای خانه خوب است چون بالاخره این روزا خیلی ها آپارتمان نشین هستن که هر کدوم نقشه های خودشون رو دارن یعنی میتونن نورگیر باشن و یا نباشن.

با این حساب باید به دنبال گل و گیاهانی گفت که با شرایط خونه ی ما میتونن سازگار بشن و در خصوص این که چه گلی برای خانه خوب است باید بگیم که لازمه به سراغ اون دسته از گیاهان آپارتمانی برید که مقاوم هست و میتونن با شرایط مختلف سازگاری پیدا کنن و کنار بیان و که خب خوشبختانه تو دل طبیعت به راحتی هر چه تمام تر میتونید از این گل و گیاه ها پیدا کنید چرا که طبیعت همیشه میتونه ما رو غافلگیر کنه و نشون بده که خالق بزرگ و قدرتمندی داشته که میتونه از هر چیزی بهترینش رو خلق کنه. حالا در ادامه بریم به سراغ جواب این سوال که چه گلی برای خانه خوب است و معرفی چندتا از اون ها.

چه گلی برای خانه خوب است

چه گلی برای خانه خوب است؟ گل عنکبوتی

گل عنکبوتی رو میشه از جمله گیاهانی بشمار آوورد که در صورتی که خاک مرطوبی داشته باشه میتونه رشد بسیار خوبی داشته باشه ولی در صورتی که یادتون بره که بعضی از وقتا بهش آب بدید خودشو لوس نمیکنه و شما رو بابت این موضوع میبخشه. بهتره که این گیاه زیبا رو توی مکانی که دارای نور متوسط و یا زیاد از نوع غیر مستقیم هست قرار بدید و توی بهار و تابستون دوبار توی ماه پای اون کود بریزید.از نقاط قوت این گیاه جالب میشه به تصفیه کنندگی بینظیر اون اشاره کرد چرا که میتونه به خوبی هر چه تما تر مونوکسید کربن، بنزن، زایلن و فرمالدئید موجود توی هوا رو پاک کنه و برای حیوان و انسان هم ضرری نداره ولی جالبه که بدونید گاهی اوقات ممکن هست که سبب ایجاد یه توهم خفیف توی گربه ها بشه!

چه گلی برای خانه خوب است

چه گلی برای خانه خوب است؟ فیکوس

این روزا میشه فیکوس رو از جمله گیاهان معروف و محبوب بین افراد دونست که برای نگهداری در داخل خونه و دفاتر کار خیلی میرن به سراغش چرا که بسیار شیک به نظر میرسه. ترجیح این گیاه برای دریافت نور حالت غیر مستقیم اون هست و علاقمنده که خاکش مرطوب باشه و همچنین پیشنهاد میکنیم که هرازگاهی با اسپری اون رو نم دار و خیس کنید. از مزایای فوق العاده ی این گیاه میشه به تصفیه کنندگی و پاکسازی هوای داخل خونه اشاره کرد و همچنین به علت ظاهر فریبنده ای که داره هم میتونه به یه نقطه ی کانونی توی دکور و دیزاین شما تبدیل بشه.

اما این گیاه یه سری معایب هم داره مثلا شیره ی حاصل از این گیاه میتونه باعث حساسیت های پوستی در حیوانات خانگی و حتی انسان بشه. در صورتی که برگش توسط حیوون خونگی شما جوییده بشه ممکن ایجاد اسهال و استفراغ کنه. این گیاه رو نباید زیاد جابجا کنید چون حساسه و خوشش نمیاد! در صورتی هم که دیدید زیاد از حد داره شیره تولید میکنه دقتتون رو بیشتر کنید چون شاید آلوده به حشرات شده ولی شما اون رو به شکل شیره میبینید.

چه گلی برای خانه خوب است

چه گلی برای خانه خوب است؟ پیچک شیطان

احتمالا خیلی هاتون این گیاه رو با اسم پوتوس بشناسید که این روزا خیلی ها اون رو حتی توی آب هم پرورش میدن و میتونید توی کافه های زیادی روی میزه ها یه برگ از این گیاه رو توی بطری کوچیک آب و روی میز ببینید. در خصوص این گیاه فوق العاده میشه گفت که از جمله گیاهان آپارتمان به شمار میاد که بسیار سازگار هست و میتونه توی نور کم به خوبی هر چه تمام تر رشد کند و علاقمند هستن که توی فاصله ی زمانی بین آبیاری هاش خاکش یه مقدار خشک بشه. این گیاه رایج رو میشه در شرایط خیلی راحتی نگهداری کرد که برای افرادی صفر کیلومتر در نگهداری از گل و گیاه میتونه شروع خوبی باشه. 

برای پاکسازی و تصفیه ی هوای خونه بسیار خوبه و خیلی کم پیش میاد که بپوسه. در صورتی که برگ های این گیاه حالت پژمردگی پیدا کردن بدونید که تشنه اش شده و در صورتی که بعد از این که آبشون دادید و دوباره سرحال نشدن یعنی گیاه به یه گلدون بزرگ تر نیاز داره. تنها بدی که پوتوس داره این هست که برگ های اون به علت دارا بودن اگزالات سمی هستن و بنابراین نباید توسط بچه ها و یا حیوانات خانگی جوییده بشن.

چه گلی برای خانه خوب است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها