|

اول فرش بخریم یا مبل؟ / یه جواب به تازه عروسا و خانومای خوش سلیقه که میخوان بیست باشن

اول فرش بخریم یا مبل؟ سوالی که شاید برای خیلی از افرادی که قصد خرید جهیزیه رو دارن پیش بیاد که در این مقاله با دلیل گفتیم کدوم رو اول بخرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دکوراسیون خونه از مهم ترین مسائلی هست که برای یه کدبانو میتونه وجود داشته باشه چرا که با وجود گستردگی اینترنت دیگه هر کسی یه بیسی از قواعد و دکوراسیون رو میدونه و نمیشه دیگه هر دمبیلی خونه رو دیزاین کرد و مورد تعریف و تمجید قرار گرفت! دو تا مهم ترین وسیله هایی هم که هر کسی توی خونش به ست بودن اون ها با بقیه ی وسایل حسابی اهمیت میده فرش و مبل هست و در بیشتر مواقع خیلی از تازه عروس ها هم این سوال رو دارن که اول فرش بخریم یا مبل تا بتونیم یه دکوراسیون خوب داشته باشیم چرا این وسیله ها بزرگ هستن و حسابی هم توی چشمن.

در پاسخ به این سوال که اول فرش بخریم یا مبل باید گفت که این موضوع به خواسته ی شما از دکوراسیون بستگی داره و البته این موضوع که کدوم یک از اون ها براتون اولویت داره یعنی شما میخواهید که نقطه ی کانونی در دکوراسیونتون فرش باشه و یا مبلمان دوست دارید چه نوع رنگ هایی رو در دکوراسیونتون استفاده کنید چرا که تنوع رنگی در فرش و مبل با هم تفاوت داره و در نهایت دوست دارید که برای کدوم از اونها بودجه ی بیشتری صرف کنید تا جنس بهتری تهیه کنید چون تنوع در جنس هم در اون ها زیاده بنابراین با ما همراه باشید تا جواب این سوال رو که اول فرش بخریم یا مبل رو خیلی اصولی تر براتون توضیح بدیم.

اول فرش بخریم یا مبل

اول فرش بخریم یا مبل؟

فرش و مبلمان در منزل از مهم ترین بخش های اتاق نشیمن و پذیرایی محسوب میشن و خب همونطور که توضیح دادیم این موضوع به علت بزرگ بودن اون ها که باعث میشه فضای زیادی رو بگیرن  و داشتن قیمت بالاشون هست. اما حالا در جواب به این سوال که اول فرش بخریم یا مبل؟ نمیخواهیم زیاد وقت رو تلف کنیم و برای اون دسته از دوستانی که قصد تهیه جهیزیه رو دارن کار رو راحت میکنیم و میگیم که به علت دلایلی که در ادامه ذکر میکنیم بهتره که اول مبل بخرید.

اول فرش بخریم یا مبل

اول فرش بخریم یا مبل؟ مبل، چون آیتم تعیین کننده هست

مبلمان از جمله وسایلی هست که توی اتاق پذیرایی هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی قرار میگیره و فضای زیادی از اتاق رو اشغال میکنه و به همین علت این موضوع خیلی عادیه که شما در ابتدای امر به سراغ چشم گیر ترین و بزرگترین وسیله در منزل که حسابی توی دید هست برید و به همین علت هست که اون رو میشه از تعیین کننده ترین آیتم ها دونست که شما باید مابقی المان های موجود توی اتاق رو با طرح و رنگ اون ست کند و حتی این موضوع رو هم باید درنظر بگیرید که سبک چیدمان خونتون رو هم حتی مبل ها هستن که تعیین میکنن و بعد با توجه به قرارگیری اون ها مابقی چیزها رو نظم میدین.

اول فرش بخریم یا مبل

اول فرش بخریم یا مبل؟ مبل، چون تنوع در رنگ و طرح فرش بیشتره

یکی دیگه از مسائلی که احتمالا باعث بشه که شما وقتی توی این فکر هستید که اول مبل بخرید و یا فرش شما رو به سمت خرید مبل سوق بده وجود تنوع زیاد توی طرح و رنگ فرش هاست البته که شاید با خودتون بگید که پارچه های مبلی هم خیلی تنوع دارن ولی این مقدار تنوع موجود توی اون ها رو به هیچ وجه نمیشه با تنوع موجود توی فرش ها مقایسه کرد چون اصلا به چشم نمیاد، بنابراین با خیل راحت مبل مورد علاقه و پسندتون رو انتخاب کنید و اصلا به این که فرش ست باهاش پیدا میشه یا نه فکر نکنید چون مطمئن باشید که با این تنوع موجود در بازار حتما پیدا خواهد شد.

اول فرش بخریم یا مبل

با هر مبلی چه فرشی ست کنیم؟

  • مبل استیل رو با فرش کلاسیک ست کنید؛ در صورتی که اقدام به خرید مبل استیل کردید فرشاتون رو توی سبک کلاسیک انتخاب کنید دقت کنید که موقع ست کردن رنگ هم به چوب مبل استیل و به رنگ پارچه ای که توش استفاده شده دقت کنید تا یه هارمونی خوب بین فرش و مبل ایجاد کنید.
  • مبل مدرن رو بهتره که با فرش مدرن ست کنید؛ درسته که فرش های ایرانی و کلاسیک در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای دارن ولی بهتر هست که در صورت خریداری مبل مدرن فرش رو هم مدرن انتخاب کنید. چون توی سبک مدرن همه چیزی ساده هست و این فرش ها هم ساده و کم طرح هستن و متناسب این نوع دکوراسیون.
  • اگ مبل طرحدار خریدید بیشتر دقت کنید؛ گفتیم که مبل ها تعیین کننده هستن و در صورتی که علاقمند به خرید مبل طرحد ار هستید برای ایجاد هارمونی و جلوگیری از شلوغی زیاد در دکوراسیون باید وسواس بیشتری در انتخاب هاتون به خرج بدید بنابراین صد در صد باید فرش تون رو ساده انتخاب کنید بنابراین در این حالت میتونید فرشتون رو ساده یه به اصطلاح از بین فرش های افشان انتخاب کنید.

اول فرش بخریم یا مبل

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی