|

میخوای درآمد تابلو فرش بافی رو بدونی؟ خانوم به خودت بیا بیخیال اینستاگردی پول تو اینه

درآمد تابلو فرش بافی با توجه به ابعاد فرش یعنی تعداد گره ها و رج ها محاسبه میشه و یه فرمول خاص داره که براتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه میشه گفت که اکثر اعضای خونواده در حال کار کردن هستن تا از پس خرج و مخارج بربیان و دیگه اون زمان که یک نفر کار میکرد و میتونست همه ی خونواده رو ساپورت کنه گذشته و البته کار کردن میتونه به هر کسی یه بینش متفاوت بده اما این روزا یکی از کارهایی که خیلی مورد استقبال قرار گرفته بافت فرش و تابلو فرش هست و خیلی ها در این بین میخوان که بدونن که درآمد تابلو فرش بافی چقدره و اصلا صرفه ی اقتصادی داره که برن سراغ این شغل تا توی محیط خونه مشغول انجام و رسیدگی به این کار بشن و ازش کسب درآمد داشته باشن حالا یا برای پس اندازشون و یا برای امرار معاش.

اولین نکته ای که راجبه درآمد تابلو فرش بافی وجود داره این هست که مدت زمانی که شما برای این بافت یه تابلو فرش میذارید چقدره؟ خب این واضحه که اکثر کارها حقوق ماهانه دارن و و ه فردی سره ماه دستمزدش رو دریافت میکنه ولی این موضوع راجبه تابلو فرش بافی صدق نمیکنه چرا که بافت برخی از تابلو فرش ها به علت ظرافت زیادی که دارن خیلی میتونه زمانبر باشه و از طرفی هم چون این کار یه جورایی قرار هست که در منزل انجام بشه شاید مثل کارهای اداری ساعت مشخصی براش در نظر گرفته نشه. حالا در ادامه راجبه درآمد تابلو فرش بافی و یه سری از شرایط اون براتون صحبت خواهیم کرد، پس با ما باشید.

درآمد تابلو فرش

آیا رسیدن به درآمد تابلو فرش بافی حتمیه؟

اگر به دنبال یه جواب واضح و بدون حاشیه هستید با یه کلمه خیالتون رو میخواهیم راحت کنیم که اون هم بله هستش. شما بدون شک با بافت تابلو فرش به درآمد خواهید رسید یعنی یه جورایی دیر و زود خواهد داشت ولی سوخت و سوز خیر! چرا که شما برای بافت این تابلو های زیبا و ظریف قرار هست که وقتتون، انرژی تون و قدرت بینایی تون رو صرف کنید بنابراین به هیچ وجه شک نکنید که قراره این زحمات برای شما سود داشته باشن. اما در این مورد که میزان درآمد چقدر خواهد بود باید یه سری از شرایط رو رعایت کنید تا به اون میزان دستمزدی که میخواهید برسید که در ادامه براتون میگیم این شرایط رو.

درآمد تابلو فرش

عوامل موثر در درآمد تابلو فرش بافی

یه سری پارامترها هستن که در میزان درآمد شما از تابلو فرش بافی تاثیر گذار هستن که به شرح زیر میباشند:

  • مهارت: این موضوع کاملا واضح هست که در هر عرصه ای که باشید در صورت داشتن مهارت بالا در اون زمینه موفقیت بیشتر عایدتون خواهد شد مثلا در زمینه ی تابلو فرش بافی هر چقدر مهارت بیشتری داشته باشید بافت دست شما ارزش و کیفیت بالاتری خواهد داشت و از همین رو خواهان اون هم بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری بابت هر تابلو فرش دریافت خواهید کرد.
  • دقت و ظرافت در بافت: یکی از اصلی ترین نکاتی که در قیمت یه تابلو فرش تاثیر داره میزان ظرافت و دقتی هست که بافنده به کار برده مثلا شاید شما مهارت خیلی خوبی توی بافت داشته باشید ولی فرد جزئی بینی نباشید و دقت و ظرافت لازم رو به خرج ندید که در این صورت مهارتتون هم به چشم نخواهد اومد. بنابراین برای رسیدن به این مهم در این راه باید حسابی صبور باشید و به هیچ وجه عجله ای برای بافتن نداشته باشید.
  • نقشه تابلو فرش: به طور کلی در این صنعت به هر میزان که طرح و نقشه ی تابلو فرش مدنظر خاص تر و متفاوت تر باشه قیمت بالاتری هم خواهد داشت بنابراین باید در این موضوع از ذکاوت خودتون بهره بگیرید و موقع انتخاب طرح برای بافت اون نقشه هایی رو انتخاب کنید که وقتی خودتون رو جای مشتری میذارید مشتاق خریدنش میشید و البته این نقشه ها باید خاص و کمیاب هم باشن و هر جایی پیدا نشن. این روز هم بگیم که توی طرح تابلو فرش اون هایی که طرح فرانسوی، مجلسی و مینیاتوری دارن بهتر فروش میرن.

درآمد تابلو فرش

محاسبه درآمد تابلو فرش بافی

در حالت کلی برای محاسبه کردن دستمزد بافنده تعداد گره ها هست که معیار قرار میگیره. مثلا اگر شما یه طرحی رو که ابعاد ششصد گره در چهارصد رج داره حاصل ضرب گره ها در رج ها میشه 240000 که این عدد یعنی شما موقع بافت باید به این میزان نخ ها رو گره بزنید تا بافت تابلو فرشتون تموم بشه و حالا برای برای هر گره یه قیمتی میدن که خب متغیره مثلا به عنوان مثال اگر امسال و با شرایط موجود نرخ دستمزد برای هر گره ای که زده میشه 15 تومن در نظر گرفته بشه میزان دستمزد فرد بافنده با فرمول زیر محاسبه میشه:

دستمزد بافنده= تعداد گره * تعداد لای(رج) * قیمت برای هر گره = 600 *400 * 15=3600000

بنابراین با این حساب شما در انتها از یه تابلو فرش با ابعادی که گفته شد سه میلیون و ششصد هزار تومن سود دریافت خواهید کرد.

درآمد تابلو فرش

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی