|

شرایط ویزای کاری آلمان چه جوریه؟ / با ویزاهای خاص این کشور پول غذاتم میدن حتی!

شرایط ویزای کاری آلمان با توجه به تنوع ویزاهای این کشور متفاوته که در این مقاله چند نمونه از اون ها رو شرح دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا مهاجرت تبدیل شده به یه هدف و خیلی ها به دنبال دونستن راه هایی هستن که با اون ها میشه مهاجرت کرد و کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر در اروپا محسوب میشه و به همین خاطر یکی از مقاصد افراد مهاجر به شمار میره و حتما میدونید که یکی از راه های کسب اقامت آلمان از طریق کار هست و به همین خاطر خیلی ها به دنبال دونستن شرایط ویزای کاری آلمان هستن که با فراهم کردن این شرایط بتونن به راحتی در این کشور اقامت داشته باشن و از حقوق یه شهروند آلمانی برخوردار بشن.

از اونجایی که آلمان کشوریه که با کمبود نیروی کار مواجه هست بنابراین اقدام به جذب این نیرو از مهاجرها کرده و البته که با وجود راحت بودن مسیر در صورت داشتن شرایط ویزای کاری آلمان برای افراد باز هم یه سری جزئیات هست که با دونستن اون ها امکان ریجکت شدن ویزای شما به حداقل میرسه و میتونید از این طریق اقامت دائم کشور آلمان رو کسب کنید و به فعالیت در این کشور بپردازید که از لحاظ دستمزد و امنیت شغلی جزء بهترین کشورها محسوب میشه. بنابراین با ما همراه باشید برای دونستن شرایط ویزای کاری آلمان.

شرایط ویزای کاری آلمان

در باب شرایط ویزای کاری آلمان این کشور به کدوم مشاغل نیاز داره؟

یکی از شرایط ویزای کاری آلمان دونستن این موضوع هست که آیا شغل شما در این کشور متقاضی داره و از بازار کاری خوبی برخوردار هست یا نه چون بعضی از مشاغل هستن در این کشور که رونق خوبی دارن و آلمان هم در این زمینه ها به قولی لنگ هست و به همین علت از نیروهای متخصص در این زمینه ها به گرمی استقبال میکنه به همین خاطر در چند دسته بندی بیشترین مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان رو براتون به شرح زیر بیان کردیم:

  • در زمینه ی بهداشت: پرستار، پزشک، دندانپزشک، رادیولوژیست و...
  • در زمینه فناوری اطلاعات: کارشناسان امنیت سایبری، توسعه دهندگان نرم افزار و تحلیلگران داده
  • در زمینه آموزش: استادان، معلمان و محققان دانشگاهی
  • در زمینه مهندسی: مهندسی  برق، مکانیک و عمران و ...
  • در زمینه ی مشاغل ماهر: لوله کشی، ساخت و ساز و نجاری

البته که دقت کنید در صورتی که تخصص شما جزء این موارد نیست لزوما به این معنا نیست که این کشور به شغل شما نیاز نداره بلکه ما سعی کردیم که مهمترین نیازهای این کشور و پر رونق ترین مشاغل رو برای شما بیان کنیم.

شرایط ویزای کاری آلمان

انواع ویزای کاری آلمان

به طور کلی در زمینه ی شرایط ویزای کاری آلمان باید ذکر کنیم که ویزاهای کاری در این کشور در دو دسته ی بلند مدت و کوتاه مدت داده میشن که ویزاهای کوتاه مدت کاری از چند روز تا چندماه اعتبار دارند و برای سفرهای کاری چند روزه مورد استفاده قرار میگیرن و ویزاهای بلند مدت بسته به نوع اون ها از چند ماه تا چند سال اعتبار دارند. چند تا از ویزاهای کاری آلمان به شرح زیر هستن:

ویزای کار آلمان: در سرایط کلی برای کار کردن در کشور آلمان باید دارای مجوز کار یا همون ویزا ی کار باشید که در حالت عادی باید یه پیشنهاد شغلی یا به اصطلاح جاب آفر از یه کارفرمای آلمانی داشته باشید. اکثر نیروهای متخصص با داشتن جاب آفر میتونن ویزای کار آلمان رو دریافت و به این کشور مهاجرت کنند. از شرایط گرفتن این ویزا علاوه بر جاب آفر میشه داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل، سابقه ی کاری مفید و مرتبط، تمکن مالی و داشتن مدرک زبان آلمانی رو نام برد.

ویزای جستجوی کار در آلمان: یکی از ویزاهای جالب این کشور این هست که در صورتی که موفق به پیدا کردن کار در آلمان از ایران نشدید میتونید با اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان به مدت شش ماه به این کشور برید و از اونجا مستقیم کار پیدا کنید اما با داشتن شریطی مثل مرک تحصیلی معتبر، تمکن مالی برای زندگی شش ماهه در این کشور، مدرک زبان آلمانی و داشتن  سال سابقه ی کار مرتبط و مفید.

شرایط ویزای کاری آلمان

ویزای آوسبیلدونگ آلمان: این ویزا معروف به کاراموزی هست به این صورت که شما به صورت مهارت محور تو یه موسسه هم کار و هم تحصیل میکنید و در طول این مدت به شما حقوق میدن و بعد از تموم شدن دوره هم میتونید وارد بازار کار بشید و کار کنید. همونطور که مشخصه این ویزا برای نوجوون ها و جوون هایی که میخوان هر چه زودتر یه مهارت عملی یاد بگیرن و تو این کشور کار کنن به در بخور هست و برای اون باید حداقل دیپلم، تمکن مالی و مدرک زبان آلمانی داشته باشید و حداقل سنتون هم 17 سال باشه.

ویزای اوپر و دوره های انترنی: ویزای اوپر برای جوون های زیر 27 سال صادر میشه که به فرهنگ آلمانی علاقه دارن صادر میشه و اون ها باید توی خونه ی یه خونواده ی آلمانی کار کنن و در ازای اون اقامت رایگان، دستمزد و غذا بهشون داده میشه و مهلتش حاقل شش ماه و حداکثر یک ساله و تمدید شدنی نیست و میتونه یه فرصت عالی برای یادگیری زبان آلمانی در محیط واقعی باشه و با ویزای انترنی هم دانشجوها و دانش آموزها میتونن دوره های کارآموزی داشته باشن و ازش به عنوان سابقه ی کار برای ویزای کار استفاده کنن.

شرایط ویزای کاری آلمان

شرایط ویزای کاری آلمان

در خصوص سن مناسب برای گرفتن ویزای کاری آلمان میشه گفت که بهترین سن از 18 الی 45 سال هست. سطح مدرک زبان آلمانیتون باید حداقل در سطح B1 یا B2 باشه. سابقه ی کار مفید باید داشته باشید که میزان اون با توجه به ویزاتون متفاوته. داشتن جاب آفر برای برخی از ویزاها لازمه. شغل و تخصصی که دارید یا باید کاملا با جاب آفر مطابقت داشته باشه و یا نزدیک به اون باشه. میزان تمکن مالیتون هم با توجه به نوع ویزا متفاوته.

شرایط ویزای کاری آلمان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی