|

آسان ترین راه اخذ ویزای توریستی شینگن

یکی از مسائلی که بیشتر کاربران از ما می‌پرسند درباره ویزای توریستی شینگن است و اینکه چگونه می‌توان این ویزا را تهیه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مسائلی که بیشتر کاربران از ما می‌پرسند درباره ویزای توریستی شینگن است و اینکه چگونه می‌توان این ویزا را تهیه کرد. اساساً نوع این ویزا، مدارک و شرایطی که برای صدور آن لازم است تا به صورت ساده‌تر صادر گردد، از سؤالات اساسی است که افراد دوست دارند درباره آن بدانند. با مراجعه به سایت visafori.com می‌توانید برای دریافت انواع ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنید.

ویزای توریستی شینگن چیست؟

ویزای توریستی شینگن به شهروندان دیگر کشورها اجازه می‌دهد که به مدت 90 روز و در یک بازه زمانی 6 ماهه به منطقه شینگن وارد شوند و برای گردشگری یا دوره‌های آموزشی و ورزشی از سفر در منطقه اروپا لذت ببرند.

ویزای توریستی شینگن برای چه کسانی مناسب است؟

شهروندان غیر اروپایی که ساکن کشوهای دیگر هستند برای وارد شدن به منطقه شینگن به این ویزا احتیاج دارند. اگر تابعیت کشوری را دارید که اتباع آن باید ویزای کوتاه‌مدت شینگن را برای اقامت در اروپا داشته باشند باید از ویزای توریستی شینگن استفاده کنید.

انواع ویزای توریستی شینگن

ویزای توریستی شینگن بسته به ماهیت و هدف سفر شما دارای انواع مختلفی خواهد بود که در ادامه چند نمونه از آن را برای شما خواهیم گفت.

ویزای اتحادیه شینگن

این ویزا برای کلیه کشورهای عضور منطقه شینگن صادر می‌شود و افراد با استفاده از این ویزا می‌توانند در یک بازه زمانی 6 ماهه و به مدت 90 روز به تمام این کشورها سفر کنند. بر اساس هدفی که از سفر شما تعیین شده است ویزاهای اتحادیه شینگن به چهار دسته A، B، C و D تقسیم می‌شود.

ویزای شینگن نوع A چیست؟

این ویزا یک ویزای ترانزیتی به شمار می‌آید، به این صورت که وقتی فردی می‌خواهد از یک کشور غیر شینگن به یک کشور غیر شینگن دیگر سفر کند و مجبور است هنگام سفر خود از یک کشور منطقه شینگن عبور کند باید این ویزا را دریافت کند تا بتواند از فرودگاه منطقه شینگن استفاده نماید.

ویزای شینگن نوع B چیست؟

ویزای شینگن نوع B مانند همان ویزای شینگن نوع A است با این تفاوت که شما به مدت 5 روز می‌توانید در کشور عضور منطقه شینگن بمانید تا خود را به یک کشور غیر شینگن برسانید. ممکن است شما به خاطر انجام دادن کاری در منطقه شینگن مجبور باشید چند روز اقامت کوتاه در این کشورها داشته باشید و این ویزا برای شما و شرایط خاص شما صادر خواهد شد.

ویزای شینگن نوع C چیست؟

ویزای شینگن نوع C از ویزاهای کوتاه‌مدتی است که برای رفتن به منطقه شینگن از آن استفاده می‌شود. این ویزا بسته به هدفی که از سفر دارید و همچنین تعداد دفعاتی که از قبل به این مناطق سفر کرده‌اید می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. این ویزا شامل انواع زیر است:

  • ویزای یکبار ورود
  • ویزای دو بار ورود
  • ویزای مولتی یا چندبار ورود
ویزای یکبار ورود شینگن چیست؟

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که دفعه اولی است که به یک کشور عضو منطقه شینگن سفر می‌کنند. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند با توجه به محدوده زمانی که در برچسب ویزا مشخص شده می‌توانند یکبار وارد کشور مورد نظر خود بشوند و از آن خارج شوند. باید توجه داشته باشید که حتی اگر از روزهای ویزای شما هم باقی مانده باشد و شما از کشور شینگن خارج شوید دوباره نمی‌توانید وارد آن کشور یا دیگر کشورهای عضو منطقه شینگن شوید. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند وارد دیگر کشورهای این منطقه شوند، در صورتی که چنین چیزی با این ویزا امکان ندارد.

ویزای دو بار ورود شینگن

ویزای دو بار ورود همان شرایط ویزای یکبار ورود را دارد با این تفاوت که شما در مدت زمان 90 روزه از ویزای خود می‌توانید دو بار به کشورهای عضو منطقه شینگن وارد و از آن خارج شوید.

محدودیت‌های ورود و خروج این دو ویزا به چه صورت است؟

تمام آنچه که باید هنگام گرفتن این دو ویزا به آن توجه کنید تعداد دفعاتی است که می‌توانید وارد و خارج خاک کشورهای عضو منطقه شینگن شوید. یادتان باشد که هر چقدر از تعداد روزهای ویزای شما باقی مانده باشد باز هم نمی‌توانید بیش از یکبار یا دو بار وارد این کشورها شوید. اگر زیاد به اروپا سفر می‌کنید، داشتن این ویزا می‌تواند گرفتن ویزای مولتی را برای شما ساده‌تر کند.

ویزای مولتی یا چند بار ورود چیست؟

با داشتن ویزای مولتی می‌توانید در مدت 90 روز اقامت خود، هر تعداد باری که می‌خواهید به کشورهای منطقه شینگن وارد یا از آن خارج شوید. فقط نباید بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه در این کشورها بمانید. بر اساس کار خود و دفعاتی که می‌خواهید از این ویزا استفاده کنید می‌توانید ویزای مولتی یک ساله، سه ساله یا پنج ساله را انتخاب نمایید.

با داشتن هر کدام از این ویزاهای مولتی می‌توانید هر زمان که می‌خواهید وارد حوزه شینگن شوید؛ به شرطی که بیش از 90 روز در یک بازه 180 روزه در این منطقه اقامت نداشته باشید.

ویزای با اعتبار محدود LTV چیست؟

با داشتن این ویزا فقط می‌توانید به یک کشور از منطقه شینگن سفر کنید. این ویزا این محدودیت را ایجاد می‌کند که نتوانید از تمام 26 کشور این منطقه برای ورود یا خروج استفاده کنید و البته که شرایط صدور این ویزا برای افرادی است که مشکلات خاصی دارند.

ویزای توریستی فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن است که طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد دوست دارند از این کشور بازدید کنند و مکان‌های گردشگری خاص آن را مشاهده نمایند. با ما همراه باشید تا بدانید برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه چه شرایط و مدارکی لازم است.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه

  • پاسپورت که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد
  • کپی از صفحه اول پاسپورت که عکس دارد
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو عکس رنگی با سایز 3.5 در 4.5 سانتی‌متر که زمینه آن سفید باشد
  • گواهی اشتغال که شرایط زیر را داشته باشد:
  1. شغلی که کاملا نشان دهد موقعیت متقاضی ویزا چیست
  2. اگر خوداشتغالی دارند، کپی گواهی ثبت کسب و کار لازم است
  3. نامه‌ای که از طرف فرد مقیم فرانسه به عنوان دعوت‌نامه آمده است
  4. مدرکی که نشان دهد انگیزه شما از سفر به فرانسه چیست
  • مدرک محل اقامت در فرانسه
  • دفترچه بانک، صورتحساب بانکی، برگه‌های پرداختی که گردش مالی حساب شما را نشان دهد
  • رزرو بلیت پرواز که تاریخ سفر را مشخص کند

می‌توانید هزینه‌های سفر به فرانسه را در جدول زیر ببینید

نوع ویزا

هزینه‌ها

هزینه‌ها به دلار

ترانزیت فرودگاه

80

88.43

اقامت کوتاه‌مدت

80

88.43

ویزای اقامت کوتاه‌مدت برای بخش یا منطقه خارج از کشور فرانسه

80

88.43

ویزای اقامت کوتاه‌مدت برای سرزمین‌های خارج از کشور فرانسه

15

16.70

سایر ویزاهای اقامت طولانی

99

110.10

کودکان متقاضی ویزای اقامت کوتاه‌مدت

40

38.90

باید در نظر داشته باشید که برای گرفتن ویزای فرانسه به غیر از هزینه‌هایی که در جدول آمده هزینه‌های بیومتریک خود را هم پرداخت کنید.

افراد زیر لازم نیست تا هزینه ویزای توریستی فرانسه را پرداخت نمایند:

  • اعضای یک خانواده که شهروند یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند یا کسانی که همسر فرانسوی دارند
  • کسانی که گذرنامه دیپلماتیک یا خدماتی دارند
  • کودکان زیر شش سال

زمان رسیدگی به ویزای فرانسه

این ویزا معمولا طی سه روز صادر می‌شود. اگر احتیاج به مصاحبه باشد یا در زمان‌هایی که تعداد سفرهای اروپایی بالاست، ممکن است گرفتن این زمان کمی بیشتر طول بکشد.

نتیجه‌گیری

هیچ روش قانونی برای تمدید ویزای توریستی شینگن وجود ندارد. اگر از قبل این ویزا را ندارید باید به کشور خود بازگردید و این ویزا را دوباره درخواست کنید. فراموش نکنید که اگر بیشتر از 90 روز در کشورهای منطقه شینگن بمانید مانند یک مهاجر غیر قانونی با شما برخورد خواهند کرد. با توجه به آنکه ویزاهای توریستی شینگن سریع صادر می‌شود لازم نیست که زیاد نگران این موضوع باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی