|

تشخیص جنسیت عروس هلندی / این کوچولوهای شیطون خودشون خیلی راحت خودشونو لو میدن

pet shayanews

تشخیص جنسیت عروس هلندی همیشه از سخت ترین کارها برای صاحبان این پرنده ها هست که با یه سری از مشخصات این امر میتونه راحت بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن پرنده های زینتی به عنوان حیوون خونگی توی کشورمون از قدیم الایام مرسوم بوده و هست که یکی از این پرنده ها عروس هلندی هست ولی موضوع که راجبه این پرنده ی زیبا وجود داره تشخیص جنسیت عروس هلندی هست و خیلی ها که اقدام به نگهداری از این پرنده میکنند دوست دارن که بدونن جنسیت پرنده شون چیه خصوصا اگر قصد دارن که یه جفت از این پرنده رو داشته باشن برای جفت اندازی و البته که تشخیص جنسیت عروس هلندی در بعضی از مواقع سخته ولی غیرممکن نیست.

یعنی شما میتونید با توجه به یه سری از ویژگی های این پرنده ی زیبا جنسیت اون رو تو خونه تشخیص بدید و بعد اگر قصدی برای جفت اندازی اون دارید اقدام به انتخاب جفت برای اون کنید. نکته ای که در خصوص عروس هلندی وجود داره این هست که همه ی اون ها تا قبل از بلوغ یه شکل هستن و بنابراین تشخیص جنسیتشون از روی ظاهر تو این زمان ممکن نیست، بنابراین برای تشخیص جنسیت عروس هلندی باید تا اولین پر ریزی اون یعنی تا 6 الی 9 ماهگیش صبر کنید. حالا بریم سراغ راهکارهای تشخیص جنسیت عروس هلندی بعد از این تایم.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

تشخیص جنسیت عروس هلندی از روی رنگ بدن و ظاهر

عروس هلندی ها بعد از این که به بلوغ میرسن و اولین پرریزی توی اون ها انجام میشه کم کم ظاهرشون شروع به تغییر میکنه و شما میتونید تو همین زمان تشخیص جنسیت عروس هلندی تون رو انجام بدید. تو این زمان تشخیص جنسیت عروس هلندی زرد از بقیه آسون تره چون عروس هلندی نر رنگ صورتش زرد روشن پررنگ هست و ماده رنگ صورتش خاکستریه و یه رگه هایی از زرد کم رنگ داره. بدن پرنده ی نر یه دست و یه رنگه در حالی که ماده زیر بال هاش خال و علامت داره.

تشخیص جنسیت عروس هلندی از روی رنگ گونه ها

این پرنده ها به علت داشتن گونه های نارنجی هلوییشون شناخته شده هستن و با همین موضوع میشه تشخیص جنسیت عروس هلندی رو راحت تر کرد. تو عروس هلندی های نر رنگ گونه ها مشخص تر و پررنگ تر از باقی رنگ بدن هست در حالی که توی ماده ها رنگ گونه کم رنگه و در خیلی از موارد با رنگ بدن یکیه.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

تشخیص جنسیت عروس هلندی از روی پرهای موجود توی دم 

عروس هلندس ها وقتی که جوجه هستن زیر دمشون اون پرهایی که خیلی بلند هستن لکه ها و خال های زرد رنگی دارن که عروس هلندی نر بعد از این به بلوغ میرسه و پرریزی توی اون رخ میده این نقطه ها و لکه ها رو از دست میده و دمش یه رنگ خاکستری ساده و تیره درمیاد در حالی که عروس هلندی ماده همچنان مثل نوجوونیش این لکه ها رو روی پرهای بلندش خواهد داشت.

تشخیص جنسیت عروس هلندی از روی تخم گذاری

شاید این موضوع خیلی براتون واضح و مشخص باشه ولی این یکی از بهترین راه های تشخیص جنسیت عروس هلندی هست چون فقط عروس هلندی ماده هست که تخم میذاره بنابراین اگر پرنده تون بعد از یه مدت حتی با وجود این که جفتی نداره صد در صد یقین پیدا میکنید که عروستون ماده هست.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

تشخیص جنسیت عروس هلندی از روی صداش

یکی دیگه از راه های تشخیص جنسیت عروس هلندی توجه به صدای اون هست بنابراین اگر پرنده تون بالغ هست میتونید از روی نحوه ی آوازخونی اون تشخیص جنسیت و تفاوت های جنسی اون رو متوجه بشید. عروس های هلندی نر شدیدا اهل آوازخونی و سوت زدن، شلوغ کاری، سر و صدا و خودنمایی هستن و بعد از این که بلوغ توی اون ها رخ میده صداشون هم یه مقدار تغییر میکنه و در نتیجه قادر هستن که صداهای متنوع تری از خودشون تولید کنن.

این درحالی هست که گونه ماده ی این پرنده بر خلاف گونه ی ماده ی انسان ها خیلی ساکت و آرومه و نهایت صدایی که در میاره یه صدای جیغ مانند آرومه بنابراین اگر پرنده تون خیلی پر سر و صدا هست و مدام در حال بازیگوشیه شک نکنید که جنسیتش نره.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

تشخیص جنسیت عروس هلندی از روی لگن

یکی دیگه از ترفند هایی که با توجه به اون میتونید تشخیص جنسیت عروس هلندی رو انجام بدین توجه به لگن اون هست و برای این روش حتما باید پرنده تون بالغ باشه و اگر هم که قبلا تخم گذاری کرده باشه خیلی کارتون راحت تر میشه. برای این روش باید مهارت کافی داشته باشید چون در غیر این صورت ممکنه به پرنده آسیب برسونید.

پس با نهایت دقت و ظرافت دو طرف مقعد پرنده رو لمس کنید تا دوتا استخون حس کنید حالا با توجه به فاصله ی این دوتا استخون میتونید جنسیت رو تشخیص بدید چون این فاصله تو پرنده ی ماده بیشتره و اندازه ی یه بادوم زمینیه در حالی که تو پرنده ی نر این فاصله خیلی کمتر و نهایتا اندازه ی یه دونه ی برنج هست.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی