|

انگشتر نقره داری که سیاه و زرد شده؟ با این ترفندا جوری بسابش که از برقش ملت عینک بزنن

نقره جات از جمله زیورآلاتی هستن که در برخی از مواقع سیاه و تیره میشن که برای جلوگیری از این موضوع میتونید پیش اون ها یه تیکه گچ نگه دارید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانوم ها کلا علاقمند به داشتن جیگول پینگول های آویزون کردنی هستن ولی خب اگر دقت کرده باشید این روزا خیلی از آقایون هم دیگه حداقل یه گردنبند و دستبند ور دارن ولی خب زن ها یکم سانتال مانتال تر تشریف دارن و ریزه کاری هایی بیشتری دارن ولی یه چیزی که همیشه افراد رو اذیت میکنه سیاه و تیره شدن زیورآلات هست که که خب این موضوع میتونه خیلی نما و جلوه ی زشتی به اون ها بده چرا که یکی از دلایل خرید اون زیورآلات دقیقا هم جلا و درخشش اون هاست که خب متاسفانه به مرور زمان کدر میشه و شاید هیچ اثری ازش باقی نمونه که خب در نهایت ما رو نسبت به استفاده ی مجدد از اون وسیله دلسرد میکنه.

اگر بخواهیم که از دلایل تیره وسیاه شدن نقره جات به خصوص انگشتر براتون بگیم، یکی از دلایل رخ دادن همچین موضوعی تماس نقره با عرق و چربیه بدنه و تیرگیه حاصل از اون به معنای از بین رفتن و یا خورده شدن نقره نیست بلکه این موضوع جزوی از خاصیت های اون محسوب میشه، از دیگر دلایل زرد و سیاه شدن نقره میشه به واکنش اون با مولکول های هوا اشاره کرد که احتمال رخ دادن این اتفاق در نقره ی خالص تقریبا ناممکن هست و نادر ولی در نقره ی 925 به علت وجود مس تو ترکیب اون امکان تشکیل جرم قطعیه، همچنین در بقیه ی موارد نظیر برخورد با مواد شوینده، سفیده کننده ها، لوازم آرایش، رنگ مو و... امکان سیاه شدن نقره وجود خواهد داشت، اما حالا باید چیکار کنید؟ آیا تا به حال شده که بیخیال استفاده از انگشتر نقره ی خودتون که سیاه شده بشید؟ اگر این اتفاق افتاده برید سراغ اون انگشتر چرا که در طول این مقاله قرار هست که چندین ترفند برای رفع و حل این مشکل بهتون آموزش داده بشه که باید بگیم این ترفندها بسیار کارآمد هستن و در صورت نتیجه نگرفتن از یکی اون یکی رو تست کنید، پس دیگه وقت رو تلف نکنیم و بریم سراغ فهمیدن این ترفندها.

نقره4646

استفاده از سس گوجه فرنگی 

شاید در وهله ی اول براتون خنده دار بیاد این موضوع ولی این ترفند خیلی کاربردیه، برای انجام این کار تنها کافیه که رو یه حوله و یا مسواک یه مقدار سس قرمز بریزید و روی قسمت های سیاه شده ی انگشتر بکشید و در صورتی که نتیجه ی مورد نظرتون حاصل نشد کل سطح انگشتر رو با استفاده از سس قرمز کاملا بپوشونید و بعد با استفاده از یه حوله و یا دستمال تمیز اون رو پاک کنید و بعد بشوریدش و خشک کنید.

نقره7794

استفاده از پودر لباسشویی

استفاده از پودر لباسشویی هم که به همراه ورق آلومینیومی روی نقره اثر میکنه، میتونه روش خوبی برای رفع سیاهی باشه، برای این کار کافیه که داخل یه کاسه ی متوسط یه ورق آلومینیومی بندازید و داخل اون آب گرم بریزید و بعد از اون یه قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی به داخل آب اضافه کنید و اون رو خوب هم بزنید و بعد انگشتر نقره تون رو داخل این محلول بندازید و صبر کنید تا رنگش سفید بشه و بعد از اون انگشتر رو خارج کرده، بشورید و خشک کنید.

نقره46464

استفاده از نشاسته ذرت و یا خمیردندان

برای بهره گیری از نشاسته ذرت جهت سفید کردن انگشتر نقره تون از ترکیب این نشاسته و آب یه خمیر درست کنید و بعد خمیر موردنظر رو با استفاده از یه حوله کامل روی سطح نقره بمالید و اجازه بدید که کاملا خشک بشه و بعد از این که خشک شد با یه حوله ی زبر اقدام به تمیز کردن انگشتر کنید. برای استفاده از خمیردندون هم روی یه پارچه خمیردندون بمالید و بعد اون پارچه رو به بخش های مختلف انگشتر بمالید و بعد از گذشته یه مدت خمیردندون رو از روی نقره پاک کنید و در نهایت انگشتر براق خودتون رو نگاه کنید و کیف کنید از دیدنش.

نقره44646

استفاده از ژل ضدعفونی کننده ی دست

ژل های دست خاصیت آنتی باکتریالی دارن و در طول کرونا هم خیلی ها با استفاده از این ژل ها پی به کاربرد بی نظیر اون ها بردن، باید بهتون بگیم که ژل های ضد عفونی کننده ی دست جلادهنده ی فوق العاده ای برای نقره جات هستن و برای استفاده از اون ها به منظور این کار کافیه که روی یه پارچه چندین قطره از این ژل رو بریزید و بعد باهاش انگشتر رو تمیز کنید.

نقره644

استفاده از سرکه یا شیشه پاک کن

نصف فنجون سرکه سفید رو به همراه دو قاشق غذا خوری جوش شیرین داخل اون بریزید و خوب همش بزنید و بعد به مدت دو الی سه ساعت نقره های خودتون رو داخل ای محلول قرار بدید و بعد از گذشت این زمان اون ها رو خارج کنید، خوب بشورید و در انتها هم خشکشون کنید و نقره ی زیبا و براقتون رو تحویل بگیرید همچنین شما میتونید با اسپری کردن شیشه پاک کن روی نقره هم نتیجه بگیرید.

نقره6464

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها