|

شال سنتی را در استایل ترندی چگونه ست کنیم؟

ترکیبی جذاب از دنیای مدرن با شال سنتی؛ اصالت ایرانی و میراث فرهنگی کشور را فراموش نکنید

شال سنتی

هر شهر و قومیتی میراث فرهنگی به جا مانده از گذشته دارد که یکی از آنها لباس های سنتی آن منطقه است که به تازگی با استایل مدرن ترکیب شده اند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- هر شهر و قومی یک سری میراث فرهنگی به جا مانده از گذشته دارد که یکی از آنها لباس سنتی و محلی آن منطقه است. با وجود اینکه امروزه سلیقه اکثر افراد استایل‌ های مدرن است، ولی همچنان استایل سنتی طرفداران خاص خود را دارد. به طوری که امروزه استفاده از لباس های سنتی در سبک پوشش مدرن بسیار رایج است. تا آنجا که طراحان با در نظر گرفتن علایق جوان ها به استایل مدرن سعی در طراحی لباس و اکسسوری های بر گرفته از سبک سنتی و محلی دارند. یکی از اکسسوری هایی که به خوبی با استایل مدرن مچ شد است وی متوان گفت حتی استایل ساده شما را تبدیل به یک استایل جذاب و زیبا می کند شال سنتی است، منظور از شال سنتی شال هایی هستند که دارای طراحی های محلی و بر گرفته شده از میرات فرهنگی کشورمان می باشند و یا برای مثال با هنرهای دستی و محلی تزئین شده باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شال سوزن دوزی و شال کار شده با مهره یا منجوق هم جزو این دسته از اکسسسوری های قرار می گیرد. پس می توان گفت کت سوزن دوزی و ترند امسال هم می تواند ترکیبی از استایل مدرن با میرات فرهنگی ما باشد.

امروزه طراحان سعی می کنند نیز از سبک پوششی کدرن و به اصطلاح مد روز استفاده کنند و همچنین آن را با سبک سنتی علاقه ترکیب نمایند. به طوری که سبک پوشش مدرن را با لباس، اکسسوری، کفش یا کیف سنتی ست می کنند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با چندتا از جدیدترین مدل های شال سنتی آشنا شوید.

شال سنتی

شال سنتی

شال سنتی بندری؛ اورنی های جذابی که دنیای مد را دگرگون کرده اند

شاید باورتان نشود ولی یکی از شال های ترند و بسیار جذاب دنیای مد 2023 یکی از اصیل ترین و سنتی ترین آیتم های استایل مردم بندر است. اورنی یکی از انواع پوشش سر بانوان هرمزگانی است. در این روسری از تزئینات مختلفی مانند گل‌ های بته جقه‌ای، گل بادامی و … استفاده می‌ شود و در جلوی صورت و سطح داخلی آن با استفاده از نخ‌ های نقره‌ای و طلایی و پولک و گلابتون گلدوزی می‌ شود. این شال های جذاب یکی از جذابیت ها و تزئینات استایل های رسمی و یا حتی کژوال زنانه در سال جدید هستند و نکته جالبی که درباره آن ها وجو د دارد همین است که آن ها به راحتی از مانتو کتی گرفته تا شومیرهای سفید و نخی ست می شوند.

شال سنتی

شال سنتی

شال سنتی ساده؛ از میراث کشور غافل نشوید

شاید به نظرتان عجیب باشد ولی میراث فرهنگی کشور ما و خیلی از کشورهای دیگر امروزه تبدیل به یک ترند بین المللی در دنیای مد و فشن شده اند. یکی از این ترندها را می توان پارچه های دارای طرح های بته جقه و اسلیمی ایرانی دانست که در تمام جهان از محبوبت بالایی برخوردار می باشد. آن ها الهام‌ بخش طراحان بسیاری در دنیای مد هستند. مثلا کیلت نوعی دامن چهارخانه قرمز رنگ مردانه اسکاتلندی است که برای رقص‌ های محلی و جشن‌ های ملی پوشیده می‌ شود، ولی در حال حاظر پارچه چهارخانه این دامن از محبوب‌ ترین ترندهای دنیای مد را می باشد. چفیه و شمق عربی هم از پوشش‌ های سنتی مسلمانان هستند که حالا توسط مردمی از سراسر دنیا به عنوان یک اکسسوری مد روز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

شال سنتی

شال سنتی

شال سنتی سوزن دوزی؛ ترند جذاب 2014

سوزن‌دوزی در ایران ناخودآگاه ذهن شما را به سمت استان سیستان و بلوچستان می برد. هنر سوزن‌دوزی در این استان نه‌تنها زنده مانده‌ است بلکه با گذشت زمان زیباتر و جذاب‌ تر هم شده و اکنون با تلفیق شدن آن با دنیای مد، یکی از شیک‌ ترین ترکیب‌ های موجود در بازار را برای زنان و دختران ایرانی، به وجوده آورده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شال سوزن دوزی بلوچی به صورت سنتی با پارچه زمینه مشکی و سوزن‌ دوزی قرمز، طراحی می شد. اما امروزه با استفاده از خلاقیت‌ و ایده گرفتن از دیگر شال‌ های سنتی و مدرن، شال‌ های سوزن‌ دوزی بلوچی در ترکیب رنگ‌ و طرح های سوزن‌ دوزی مختلفی طراحی می شوند.

شال سنتی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها