|

معرفی انواع شال ترند و سنتی سال

انواع شال سنتی و اصیل، فقط مانتو نیست که با اکسسوری هم میتونی تو استایلت معجزه کنی

شال سنتی

هنگامی‌که صحبت از طرح‌ های سنتی است، منظور طرح‌ هایی است که گذشته اصیل ایران را دارا می باشند. این نماد ها را در دنیای مد هم می توان دید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- فراموش نکنید که اکسسوری یکی از جذابیت های استایل محسوب می شود، در نتیجه هر چقدر هم که مانتو و شلوار درستی انتخاب را انتخاب کرده باشید ولی در انتخاب اکسسوری به خوبی عمل نکنید استایلی معمولی و یا حتی نا مناسب خواهید داشت. حال یکی از جذاب ترین اکسسوری ها برای خانم ها را می توان شال سنتی نام برد، زیرا این شال ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و به استایل شما حالتی شیک و اصیل می بخشند. هنگامی‌که صحبت از طرح‌ های سنتی و ایرانی است، منظور طرح‌ هایی است که المان‌ های گذشته اصیل ایران را دارا می باشند. نمادهایی مانند فرهنگ و هنر ایران را که می‌ توان در شال و روسری‌ ها هم دید، مانند روسری‌ های سنتی با طرح کاشی، اسلیمی، فرشی و گلیمی، نقاشی ایرانی، گل‌دار ترکمن و.. . خوب است که بدانید هرکدام از این طرح‌ ها جلوه خاصی دارد و طرف‌ داران خاص خود را هم دارد. برای مثال شال یا روسری ترکمن برای استایل های بهاری و گل گلی گزینه بسیار مناسبی است و می توان گفت برای افرادی که به سبک فلورال لباس می پوشند نیز جطو گزینه های محبوب به شما می آید. 

پس فراموش نکنید که وقتی از لباس یا مانتو سنتی حرف میزنیم منظورمان لباس هایی است که دارای نماد هایی از گذشته اصیل یک ملت هستند و نشانه هایی از فرهنگ و هنر ایرانی را نشان می دهند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع شال سنتی و ست کردن آن ها در استایل آشنا شوید.

شال سنتی

شال سنتی

شال سنتی با طرح اسلیمی؛ اصیل و رنگی رنگی

طرح و نقش اسلیمی یکی از نقش‌ و طرح‌ های ایرانی است که در بسیاری از هنرها کاربرد دارد. یکی از هنرهایی که در آن از طرح اسلیمی فراوان استفاده می‌ شود، هنر قالیبافی است. در تصویرگری سنتی ایران هفت طرح اصلی وجود دارد که طرح اسلیمی یکی از این هفت نقش به حساب می‌ آید. اسلیمی در واقع به طرح و نقشی گفته می‌ شود که به صورت گیاه است و دارای ساقه‌ های پیچ‌ در پیچ می باشد، ویژگی این طرح این است که شروع و پایان آن قابل تشخیص نیست. این طرح را برای صنعت مد و پوشاک و یا حتی در دکوراسیون و کاشی های اصیل استفاده می کنند و می توان گفت در هر صنعتی که تا به حال از این طرح استفاده شده است بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شال سنتی

شال سنتی

برای استایل رسمی و شیک شال آینه کاری یا خامه دوزی را فراموش نکنید

هنر خامه دوزی یا سوزن دوزی بلوچ یکی از هنرهای اصیل و قدیمی ایرانی است که ابتدا در لباس های محلی و یا لباس های سنتی به کار گرفته شده است و امروزه یکی از ترندهای محبوب به شما ر می آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو هنر شباهت زیادی با یکدیگر دارند با این تفاوت که در خامه دوزی فقط از نخ ابریشم یک رنگ که معمولا سفید است استفاده به عمل می آید ولی در سوزن دوزی های بلوچ از رنگ های مختلف استفاده می شود. حال اگر می خواهی به یک مهمانی بروید و می خواهید ظاهری لوکس و اصیل داشته باشید پیشنهاد ما به شما انتخاب یک شال سوزن دوزی یا آینه کاری شده سنتی است.

شال سنتی

شال سنتی

اگر اهل استایل فلورال هستید شال ترکمن را حتما امتحان کنید

شال یا روسری ترکمن نوعی از شال های اصیل و سنتی محسوب می شود که امروزه در بین خانم هایی که از استایل های فلورال استقبال می کنند بسیار محبوب شده است. گل همواره یکی از نمادهای طبیعت است که به نوعی نشان دهنده روحیه لطیف و زیبا می توان آن را بیان کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استایل فلورال سبکی است که در آن از لباس‌ هایی با طرح گل‌ های مختلف، در رنگ‌ های متنوع و سایز های متفاوت استفاده شده است. حال اگر می خواهید بهار را شاد و رنگی بگذرانید پشنهاد ما به شما شال یا روسری ترکمن است، البته فراموش نکنید که اگر قصد استفاده از این مدل شال را دارید بهتر است که مانتوی خود را ساده و تک رنگ انتخاب کنید.

شال سنتی

شال سنتی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها