|

دیگه پول واسه خشکشویی پرده ها به فنا نده؛ با این ترفندا بشوری ملت فک میکنن تازه خریدی!

شستن پرده های منزل گاهی اوقات میتونه سخت ترین کار ممکن باشه به همین علت خیلی ها ترجیح میدن که اونارو بدن خشکشویی ولی با ترفندا همه چی ردیفه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی وقت ها یه سری وسایل تویه خونه هست که وقتی کثیف میشن، انگار افتاده به گردنمون که الا و بلا باید برای تمیز کردنشون هزینه ی زیادی کنیم و حتما هم بدیم که بیرون برامون تمیزشون کنن، ولی این روزا با جود اینترنت و یه عالمه ترفند کاربردی و راحتی که توش در اختیار همه قرار داره،خیلی راحت میشه که از هزینه های اضافی جلوگیری کرد و خیلی از کارهایی رو که برای انجام دادنشون به نیروی متخصص نیاز هست رو تویه خونه و به آسونی انجام داد که خب با توجه به وضع گرونی این روزها این موضوع میتونه خیلی خوب باشه که فکر کنید وااای خدا رو شکر قراره پولی که باید خرج کنید، بمونه تو جیبه خودتون!

حالا مقاله ی امروز راجبه یه سری ترفند برای شستن پرده هاست؛ دقت کردید که بعضی وقت ها چشم به کثیفیه پرده های خونه عادت میکنه ولی وقتی که اون ها رو میشوریم چرکی که ازشون در میاد و آب رو مثل لواشک سیاه میکنه، تازه میفهمیم اوه اوه چه خبر بوده و ما ازش بی خبر بویم! خب این موضوع طبیعیه چون شما فکر کنید دیگه پرده ها تو مجاورت پنجره قرار دارن و یه درصد که پنجره رو باز کنید چقد گرد و خاک و دوده و کثیفی میتونه روشون بشینه یا حتی یه درصد هم تویه خونه سیگار و قلیون هم کشیده بشه دقیقا دود همون ها باعث میشه پرده ها کثیف و سیاه بشن. خب شستن پرده ها برای بعضی ها کار خیلی سختی میاد و یا بعضی ها هم مجبور هستن که برای تمیز کردن اون ها هزینه ی خشکشویی بدن ولی با این چند تا ترفند خیلی راحت میتونید تویه خونه پرده ها رو مثل خشکشویی بشورید و عشق کنید، پس با ما همراه باشید تا بیشتر براتون بگیم.

پر

شستن پرده توری و حریر

برای شستن این مدل پرده ها در ابتدا برچسپ پارچه ی پرده رو بخونید تا مواد شوینده مناسب برای شستشوی اون رو انتخاب کنید، دقت کنید که مقدار مواد شوینده برای این مدل پرده ها نباید زیاد باشه چون میتونه به بافت اون ها آسیب بزنه. برای شستن این مدل پرده ها با ماشین لباسشویی از آب سرد و دور آروم ماشین استفاده کنید. مدت زمان شستشوی پرده حریر و توری رو روی زمان کم تنظیم کنید و بعد از پایان شستشو پرده رو به همراه چند حوله داخل لباسشویی قرار بدید و اجازه بدید که به مدت 2 الی 3 دقیقه در معرض حرارت خشک کن قرار بگیره. بعد از تموم شدن شستشو، پرده رو از لباسشویی دربیارید و حتما در حالتی که رطوبت داره از میله پرده آویزونش کنید همچنین برای از بین بردن چروک‌های اون می‌تونید از اتوی بخار معمولی هم کمک بگیرید.

پرپر

شستن پرده های پارچه ای

پرده‌های پارچه‌ای معمولی رو میشه به سادگی و با استفاده از ماشین لباسشویی یا به صورت دستی، تو خونه شست. برای شستن پرده پارچه‌ای تو خونه بهتره که از آب سرد استفاده کنید تا از آب رفتن و کوتاه شدن پارچه جلوگیری بشه. برای شستشوی این مدل پرده‌ها باید ماشین لباسشویی رو روی دور کُند تنظیم کنید تا پارچه آسیب نبینه و بعد از اتمام فرایند شستشو بلافاصله پرده رو از لباسشویی خارج و روی میله آویزان کنید. با این کار، هم پرده زودتر خشک میشه و هم آثاری از چین و چروک در اون دیده نخواهد شد. همچنین میتونید از اتو هم برای صاف کردن این مدل پرده استفاده کنید، فقط دقت کنید که درجه حرارت کم و ملایم باشه.

پارچه

شستن پرده ساتن

برای از بین بردن گرد و غبار از روی این مدل پرده ها هر از گاهی اون ها رو جاروبرقی بکشید. برای شستشوی پرده‌های ساتن هم می‌تونید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، برای این کار کافیه که لباسشویی رو روی برنامه شستشو با‌ آب سرد و درجه کم یا برنامه Gentle تنظیم کنین. اگر هم به هر علتی به ماشین لباسشویی دسترسی ندارید، می‌تونید با آب ولرم و صابون و به صورت دستی پرده‌های ساتن را بشورید، همچنین برای ثابت موندن رنگ پرده می‌تونید از سرکه سفید هم در پروسه شستشو استفاده کنید.

ساتن

نکاتی که باید قبل از شستشو پرده با لباسشویی اون ها رو رعایت کنید

  • جداسازی پرده‌ها با توجه به جنس پارچه
  • گردگیری و غبارروبی پرده‌ها در فضای باز قبل از شستشو
  • قرار دادن پرده‌ها در یک لگن آب یا آب و صابون به مدت 1 الی 2 ساعت به منظور از بین رفتن گرد و خاک موجود بر روی پرده (در صورت شدید بودن کثیفی می‌تونید از محلول آب و جوش شیرین برای خیس کردن پرده ها استفاده کنید)
  • برای شستن پرده توسط ماشین لباسشویی از آب سرد استفاده کنید.

لباسشویی

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها