|

کفتان را چگونه باید بپوشیم؟

کفتان چیست و چگونه می توان آن را ست کرد؟ با مانتو ترند سال مثل الماس بدرخشید

مانتو کفتان

این روزها، اغلب خانم‌ ها دوست دارند لباس‌ ها و مانتو هایی مانند کفتان را بپوشند که علاوه بر طراحی زیبا از راحتی قابل توجهی برخوردار باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همان‌طور که مد و ترندها در انواع استایل تغییر می‌ کنند، استایل حجاب هم دستخوش تغییرات زیادی می‌ شود. البته درست است که تعریف حجاب همیشه به یک صورت است؛ پوشیده بودن مو و اندام زن مسلمان را معمولا حجاب می گویند. اما با همین تعریف هم زنان مسلمان و معتقد به حجاب می‌ توانند استایل زیبایی داشته باشند و خود را با ترندها هماهنگ کنند. جالب است که بدانید مانتو کفتان یکی از همین ترندهای حجاب است که در دنیای مد وارد شده است، البته لازم به ذکر است که این مانتو اینقدر زیبا و شیک می باشد که حتی در تمام کشورها و فرهنگ های دیگر هم مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است. پس به گذشته‌ آن کاری نداشته باشید این روزها کفتان یکی از نمادهای مناسب برای زنان است و جلوه‌ زیبایی دارد. البته فراموش نکنید که کفتان ها به خاطر نوع طراحی ای که دارند از تن خور بسیار راحت و خنکی برخوردارند و بر خلاف مانتو مجلسی و یا مانتو کتی می توان از آن ها در تمام موقعیت ها استفاده کرد. برای مثال شما چه برای رفتن به مهمانی چه برای مسافرت فقط کافی است که یک کفتان داشته باشید و اصول و ترفندهای ست کردن آن را بلد باشید.

شاید به نظرتان کمی عجیب باشد ولی کفتان اینقدر لباس راحت و شیکی است که در گذشته حتی توسط آقایان هم استفاده شده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع کفتان و ست کردن آن ها آشنا شوید.

مانتو کفتان

مانتو+کفتان

کفتان چیست؟ ترندهای دنیای مد را بشناسید

کفتان به نوعی از روپوش بلند و گشاد می‌ گویند که آستین‌ های نسبتا تنگی به بدنه اش دارد. این مدل لباس از گذشته در میان ایرانیان هم رواج زیادی داشته و از لباس‌ های محبوب بوده است، جالب است که بدانید در زمان پادشاهی عثمانی بود که کفتان در میانایرانی ها طرفداران زیادی پیدا کرد. این لباس در فارسی به خفتان معروف بود و معمولا از پارچه‌ ابریشم، پشم، ترمه یا پنبه تهیه می شد. به هرحال موضوع واضح این است که منشا این ترند امروزی آسیایی است، البته احتمالاتی است که معلوم می کند اصل ورود آن از بین‌ النهرین یا عراق امروزی می باشد. در بسیاری از فرهنگ‌ ها کفتان نمادی از لباس سلطان ها بوده است.

مانتو+کفتان (2)

مانتو کفتان

کفتان ساحلی و یا کژوال؛ ترندی و شیک به خیابان بروید

کفتان های ساحلی معمولا کفتان هایی هستند که برای مناطق گرمسیر و برای استفاده روزمره طراحی می شوند، این نوع کفتان ها از پارچه های نخی با الیاف صد در صد طبیعی و پنبه ای تهیه شده اند که تحمل گرما را برای شما آسان تر کنند. حال به نظرتان چرا به این نوع از کفتان ساحلی می گویند؟ زیرا این لباس، پوشش بسیار زیبا و راحتی است که می‌ توانید آن را روی لباس شنا بر تن کرده و در مواقعی که خارج از آب هستید بدنتان را بپوشانید و از آسیب‌ های ناشی از تابش نور مستقیم خورشید در امان نگهدارید.

مانتو+کفتان (1) (1)

مانتو+کفتان (1)

کفتان رسمی و سوزن دوزی شده؛ لوکس و طلایی لباس بپوشد

کفتان یکی از لباس های مناسبی است که بسته به نوع پارچه می‌ تواند در مراسم رسمی و غیر رسمی کاربرد داشته باشد.  کفتان‌ هایی که از جنس مخمل، ابریشم یا پارچه‌ های سنگ‌ دوزی شده، ملیله‌ دوزی شده، گلاب‌تون دوزی شده و پولک‌ دوزی شده هستند گزینه‌ ای مناسب برای رویدادهای رسمی به حساب می‌ آیند. برای ست کردن این نوع کفتان ها پیشنهاد ما به شما استفاده از کفش های پاشنه بلند و اکسسوری های پر زرق و برق است. البته این به این معنا نیست که نمی توانید این کفتان ها را با کتونی ست کنید بلکه شما آزاد هستید برای ست کردن آن ها، ولی اگر به مهمانی می روید بهتر است کفش مجلسی را انتخاب نمایید.

مانتو کفتان

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها