|

8 بمب خونگی خونساز؛ فقر آهن را با این دمنوش ها ی گیاهی که میگم بخور و درمان شووو!

اگه میخواهید پمپاژخون تو رگ هاتون زیاد باشه حتما این دمنوش های گیاهی رو مصرف کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - کم خونی یا آنمی مشکلی است که افراد بسیاری در جهان با آن مواجه هستند. اگرچه کم خونی می‌تواند به دلایل مختلفی شکل بگیرد، شایع‌ترین دلیل آن سوء جذب ماده معدنی آهن است. برای مقابله با کم خونی نیز روش‌های مختلفی را می‌توانید مد نظر قرار دهید و دمنوش‌ها یکی از گزینه‌های سالم و راحت در این زمینه هستند. برخی دمنوش‌ها به واسطه محتوای اسید تانیک کمتر عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر دارند. اسید تانیک می‌تواند از جذب درست آهن جلوگیری کند. کارشناسان مصرف این دمنوش‌ها حداقل یک ساعت پیش از وعده‌های غذایی را پیشنهاد کرده اند تا به جذب بهتر آهن از غذای مصرفی در بدن کمک شود. نوشیدن یک بار در روز نیز می‌تواند برای تحقق این هدف کفایت کند. کمبود آهن در بدن باعث کم خونی می شود که گاهی می توان این مشکل را به کمک دمنوش ها بر طرف کرد.

1

نسخه طلایی برای کم خونی

  • مصرف روغن زرد گاوی
  • روزی 14 عدد خرما میل کنید
  • مصرف سبزی هر دوروز یک وعده
  • هر روز مقداری کراث(تره) مصرف شود
  • هر 3روز دوبار برگ کاسنی میل شود
  • انار و یا اب انار روزی یک عدد مصرف شود
  • عسل چند گیاه به همراه 9 عدد سیاهدانه میل شود
  • گزنه تازه و یا خشک شده هر دو روز یک وعده را میل کنید
  • هر روز به میزان یک استکان آب زرشک کوهی میل شود
  • کباب گوشت گوسفند که روی ذغال تهیه شده به همراه سماق هفته ای یکبار میل شود

2

انواع دمنوش برای کم خونی برای کسایی که نمیدونند

  • دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یکی از بهترین مواردی است که می توانید برای مقابله با کم خونی استفاده کنید و حتی می توانید ریه این گیاه را به وعده های غذایی خود نیز اضافه کنید.طرز تهیه ابن دمنوش بسیار ساده است و شما می توانید با یک لیتر آب و 300 گرم از برگ های رازیانه استفاده  کنید و به روشی مشابه با دمنوش های عادی دیگر می توانید آن را آماده کنید.

  • دمنوش دارچین

یکی دیگر از دمنوش های بسیار مفید برای جلوگیری از کم خونی دمنوش دارچین است که با دنبال کردن روش زیر می توانید به سادگی یک دمنوش دارچین را تهیه کنید:ابتدا یک پیمانه آب را به جوش بیاورید و زمانی که به نقطه جوش رسید چوب های دارچین را به آن اضافه کنید واجازه دهید تا آب چند دقیقه به جوشیدن ادامه دهد و سپس حرارت را خاموش کنید. شما می توانید این دمنوش را به صورت گرم و هم سرد میل کنید.

3

  • دمنوش نعناع

نعناع گیاهی است که به واسطه خواص دارویی در آشپزی نیز استفاده فراوانی دارد. نعناع علاوه بر این که از کم خونی جلوگیری می کند به تسریع گوارش کمک می کند و احساس سنگینی بعد از غذا خوردن وعده های غذایی کاهش می دهد. برای تهیه دمنوش نعناع یا چای نعنا ابتدا ۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه و یا خشک را در یک قوری بریزید. حدود ۱ لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین‌کردن دمنوش نعناع است.

  • دمنوش گزنه

گیاه گزنه حاوی مقادیر بالای از آهن و ویتامین C است.از آنجایی که این گیاه سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین های گروه B است به همین دلیل جذب آهن سریع تر انجام می شود. این جذب سریع گیاه گزنه را به یک دارو گیاهی موثر برای درمان کم خونی تبدیل کرده است.از انجایی که گیاه گزنه به راحتی در دسترس است می توان با مصرف چند هفته ای آن بطور کامل کم خونی را درمان کرد. علاوه بر این مصرف دمنوش گزنه هم برای درمان کم خونی موثر است. برای تهیه این دمنوش برگ های خشک یا تازه گزنه را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. همچنین استفاده از پودر گزنه هم روش موثر دیگری برای درمان کم خونی است. پودر گزنه درون کپسول هایی است و می توانید آن را از  در عطاری ها تهیه کنید.

5

  • گیاه قاصدک

گیاه قاصدک به دلیل وجود ویتامین های C، A، کلسیم و آهن از جمله گیاهان دارویی موثری است که در طب سنتی برای درمان کم خونی توصیه شده است. گیاه قاصدک در مقایسه با گیاه اسفناج دارای مقدار آهن و مواد مغذی بیشتری است.به همین دلیل گیاه قاصدک می تواند هم درمان کم خونی و هم فقر اهن موثر عمل کند. همچنین این گیاه دارویی حاوی موادی است که می تواند موجب افزایش جذب آهن در بدن شود.

  • دمنوش افسنتین

 افسنتین یکی دیگر از گیاهان دارویی برای درمان کم خونی است.از جمله خواص درمانی این گیاه دارویی می توان به درمان کم خونی اشاره کرد. برای تهیه جوشانده افسنتین برای درمان کم خونی کافی است 50 تا 60 گرم از برگ گیاه افسنتین را به یک لیتر آب اضافه کنید و صبر کنید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد.بعد از مدت منتظر بمانید تا جوشانده خنک شود. بعد از این که جوشانده خنک شد آن را صاف کنید و هر روز قبل از ناهار و شام مصرف کنید.

5

  • گیاه شنبلیله

برگ و تخم گیاه شنبلیله سرشار از آهن هستند.به همین دلیا این گیاه می تواند به درمان کم خونی کمک کند. برای درمان کم خونی برگهای شنبلیله را به غذا ها، خورشت و سوپ اضافه کنید.در روش دیگر می توانید یک فنجان برنج را با دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله و کمی نمک با هم بپزید. این غذاها را دو تا سه هفته به مدت یکبار در روز مصرف کنید،این کار می تواند در رفع کم خونی  بدن موثر عمل کند.

  • گیاه آب تره

گیاه آب تره یکی از گیاهان آبزی است که در مقایسه با اسفناج حاوی مقادیر اهن بسیار زیادی است. علاوه براین،این گیاه در مقایسه با پرتقال ویتامین C بیشتری هم دارد. وجود مواد مغذی نظیر ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و اسید فولیک در ان باعث افزایش جذب آهن در این گیاه دارویی می شود.به همین دلیل مصرف این گیاه دارویی تاثیر فوق العاده ای بر درمان کم خونی دارد.

Hovd

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها