|

چطور از موهای رنگ شده خود نگهداری کنیم؟

عید 1402 موهات رو رنگ کردی اما تو نگهداریش موندی؟ با این کارا هم موهات سالمه هم خوش رنگ

اگه دوست داری که موهات رو رنگ کنی اما با نگهداریش مشکل داری من چند تا از ساده ترین اما مهم ترین راهکارها رو گفتم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها هیچ چیز به اندازه داشتن موهای زیبا و پوست صاف و براق نمی تواند باعث جذاب تر دیده شدن شما شود و از طرف دیگر همان طور هم که می دانید یکی دو سالی هست داشتن چهره زیباو طبیعی از اصلی ترین ترند ها به حساب می آید و به همین خاطر هم موهای سالم و پر پشت و پوست شفاف و درخشان بیشتر از هر نوع محصولات آرایشی و بهداشتی زیبای شما رو نمایان می کنند. با وجود تمام نکته های ذکر شده رنگ کردن مو برای اکثر خانوم ها و برخی از آقایون یک حرکت زیبایی بسیار لذت بخش و دوست داشتنی به حساب میاد که مخصوصا در موقعیت های ویژه مثل عید خیلی زیاد هم به سراغش میرند. بعد از رنگ کردن، موهای ما به خاطر مواد شیمیایی ای که در رنگ ها وجود دارند حالت طبیعی خودشون رو از دست میدند و در وضعیت آسیب پذیری قرار میگیرند بنابراین باید بیشتر از قبل به اونها رسیدگی کنیم تا سلامت و زیباییشون رو از دست ندند.

موهای سالم با رنگ موی زیبا داشته باش

چطور از سلامت موهای رنگ شدم محافظت کنم؟

از بین رفتن رطوبت و خشک شدگی در استفاده مکرر از رنگ مو ها تقریبا اجتناب ناپذیر است اما با این حال راه های ساده و متعددی نیز وجود دارند که به ما کمک می کنند تا هم سلامت موهایتان را حفظ کنید و هم زیبایی و درخشندگی اون ها رو. در ادامه چند نمونه از این کارهای ساده اما تاثیر گذار رو به شما معرفی می کنیم که شاید با برخی از آن ها آشنا باشید و شاید هم نه اما به امتحان کردنش می ارزد.

استفاده از محصولات حالت دهنده حرارتی را کاهش دهید

زمانی که موها رنگ می شوند، سشوار کشیدن آن ها می تواند به طرز جذابی زیبایی موهای رنگ شده را نمایان کند اما با این وجود باید در نظر داشته باشید که موهای رنگ شده شکننده تر و آسیب پذیر تر از موهای طبیعی ما هستند بنابراین هرچه قدر که از موهای طبیعیتان مراقبت می کردید حالا باید بیشتر به مراقبت از موهایتان بپردازید. در نتیجه تا جای ممکن استفاده از لوازم حالت دهنده حرارتی را کاهش دهید تا موهایتان کم تر در معرض آسیب قرار بگیرند. از طرف دیگر سعی کنید حتما از میزان حرارت پایین دستگاه استفاده کنید . نکته سوم در رابطه با حالت دهنده های حرارتی این است که استفاده از محصولات مراقبتی پیش از سشوار و اتو را فراموش نکنید، سرم موها، دو فاز ها و بسیاری محصولات دیگر وجود دارند که از موهای شما در برابر آسی ناشی از حرارت مراقبت می کنند.

موهای سالم با رنگ موی زیبا داشته باشموهای سالم با رنگ موی زیبا داشته باش

نوک گیری را فراموش نکنید

برای داشتن موهایی سالم و درخشان نوک گیری آن ها یک امر اجتناب ناپذیر است اما زمانی که بحث موهای رنگ شده به میان می آید این نوک گیری معمولا برای افراد به خصوص خانوم ها دشوار است چون دوست ندارند که قسمت رنگ شده موهایشان از بین برود اما باید در نظر داشته باشید که رنگ مو اغلب تار مو ها را خشک و شکننده می کند پس برای زیبایی موهایتان باید هر چند وقت یک بار آن ها را کوتاه کنید.

موهایتان را کم اما با محصول مناسب بشویید

استفاده از محصولاتی که برای موهای رنگ شده طراحی شده اند باعث می شود که رنگ مو کدر و تیره نشود و همچنان زیبایی خودش رو حفظ کنه. از طرف دیگه شستشوی مداوم مو ها نیز باعث از بینر فتن رنگ مو و کدر شدن اون میشود بنابراین اگر دوست دارید که رنگ مویتان بیشتر به همان زیبایی باقی بماند کمتر موهایتان را بشویید.

موهای سالم با رنگ موی زیبا داشته باش

به نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی توجه داشته باشید

علی رغم این که ما ایرانی ها نرم کننده را با عنوان لطیفه به خاطر می آوریم اما انواع مختلفی از نرم کننده ها وجود دارند؛ نرم کننده ها و آبرسان های قوی ای در بازار موجود است که می توانید پس از استحمام استفاده کنید و نیازی به آبکشی هم ندارند. درواقع ماده سلیکونی موجود در این محصولات باعث ایجاد یک لایه محافظ روی موهایتان می شود که به این وسیله از موهای شما در برابر حرارت، اشعه خورشیدی، زبری و وز شدن مو ها مراقبت می کند.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی