|

لاغری و کاهش وزن

لاغری و کاهش وزن سخت هست اما غیر ممکن نه؛ این غذاها رو حذف کنی کُلللی از راهُ رفتیا!

Foods to Avoid When Trying to Lose Weight

اگه به دنبال کاهش وزن و لاغزی و خوشگلاسیون اندامت هستی باید بدونی که چی بخوری و چی نخوری؛ اینا رو که میگم حذف کنی کارت اساسی راحت شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لاغری و کاهش وزن مسئله ایست که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند، این روز ها تمامی خانوم ها و آقایانی که به فکر سلامت و همچنین اندام زیبا و روی فرم خودشون هستند در همین راستا رژیم های غذایی متعددی نیز توسط متخصصان تغذیه ارائه می شود با این حال اگر به دنبال کاهش وزن باشید مطمئنا خوب می دانید که خوردن مواد غذایی حاوی پروتئین و فیبر می تواند این روند را برای شما تسهیل کند در عوض مواد غذایی پر کربوهیدرات غالبا کاهش وزن را به دشواری می اندازند.

مسئله ای که وجود دارد این است که داشتن یک رژیم غذایی برای رسیدن به وزن دلخواه تازه اول کار است و شما باید یاد بگیرید که وزن خودتان را حفظ کنید. در ادامه ما به شما چند مورد از مواد غذایی خوشمزه ای را معرفی می کنیم که شما چه در هنگام تلاش برای کاهش وزن و چه در هنگام تلاش برای حفظ وزن مناسب خود بهتر است مصرف آن ها را کاهش دهید و محدود نمایید.

1.نان سفید یک عامل مهم در کاهش وزن

در وهله اول باید  این نکته را در نظر داشته باشید که غالبا نان ها به خاطر حجم بالای کربوهیدراتی که ارائه می دهند برای کاهش وزن مناسب نمی باشند به خصوص نان های سفید مانند نان لواش. بهتر است مصرف نان خود را کاهش دهید و در صورت تمایل از نان های جایگزین مانند نان جو استفاده کنید.

لاغری و کاهش وزن

2.آب میوه خوشمزه اما چاق کننده

بسیاری از آب میوه هایی که در فروشگاه ها و بازار ها ارائه می شوند به عنوان آب میوه طبیعی معرفی می شوند در حالی که حاوی سطح بالایی از قند و کالری هستند که برای کاهش وزن ابدا موثر نمی باشد. از طرف دیگر نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که آب میوه هرگز نمی تواند کار خود میوه کامل را انجام دهد چراکه معمولا حاوی فیبر نیستند و نیازی به جویدن نیز ندارند که در این صورت تاثیری بر حس سیری نخواهند گذاشت.

لاغری و کاهش وزن

3.بستنی خوش خوراک و تاثیر گذار

بستنی ها بسیار خوش خوراک هستند اما همچنان کالری بسیار بالا و قند فراوانی هم دارند که برای لاغری خوب نیستند. در هر حال بستنی فوایدی هم دارد از جمله این که شادی بخش است به همین خاطر خوردن آن مشکلی ندارد در واقع مشکل این جاست که دقیقا به خاطر خوش خوراکی آن در هر وعده ممکن است شما میزان زیادی بستنی میل کنید، بنابراین برای رفع این مشکل بهتر است که حتما مقدار کمی از آن در یک ظرف بگذارید تا در حجم مصرفی خود صرفه جویی کنید.

لاغری و کاهش وزن

4.پیتزا هیجان انگیز مضر

به گزارش شایانیوز، مسلما پیتزا یکی از محبوب ترین فست فود ها در سر تا سر دنیا می باشد اما شکی نیست که خودتان خوب می دانید این غذای خوشمزه تا چه اندازه می تواند چاق کننده باشد. سوای از این که بهتر است پیتزا و سایر فست فود ها را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید بهتر است که به جای پیتزا رستورانی خودتان در خانه آن را درست کنید و از خمیر های بسیار نازک  استفاده نمایید.

لاغری و کاهش وزن

5.نوشیدنی کافئین دار خوراکی گول زننده

انواع قهوه و نوشیدنی های کافئین دار غالبا این تصویر ذهنی را برای افراد ایجاد می کنند که با بالا بردن متابولیسم بدن باعث افزایش روند کاهش وزن می شوند نکته ای که بیشتر افراد نیم دانند این است که این روند افزایش متابولیسم کوتاه مدت است یه علاوه این که تمامی نوشیدنی های کافئین دار را نیم توان به این هدف مصرف نمود چراکه بسیاری از آن ها حاوی مقادیر مختلفی از شیر، خامه یا شکر هستند که هر کدام می توانند به میزان قابل توجهی کالری دریافتی شما را در روز افزایش دهند. بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن و یا حفظ تناسب اندام خود هستید بهتر است که یا به طور کل نوشیدن این نوع نوشیدنی ها را محدود کنید و یا این که  قهوه های ساده، شیرین نشده و بدون خامه را انتخاب کنید.

لاغری و کاهش وزن

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی