|

چرا باید تخم مرغ بخوریم؟

تخم مرغ غذایی که هر روز هم بخوری باز هم کمه؛ یکی از خفن ترین هاست میگی نه بیا تا بِگمت!

Health Benefits of Eating Eggs

تخم مرغ غذای کاملی است که اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم و مقوی هستید باید آن را به زندگیتان اضافه کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگر به دنبال زندگی ای سالم هستید بدون شک خوب می دانید که پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مقوی نیز اصلی مهم و اجتناب ناپذیر از سبک زندگی ای درست و اصولی است. مطمئنا در انواع و اقسام رژیم های غذایی که متعلق به ورزشکاران حرفه ای و یا حتا افرادی عادی با سبک زندگی ای سالم است دیده اید که تا چه اندازه به مصرف تخم مرغ تاکید می شود، بنابراین احتمالا خودتان حدس زده اید که این ماده غذایی  تا چه اندازه مغذی است.

درواقع باید به شما بگوییم که تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی بر روی کره زمین می باشد و تقریبا به مقدار کم از هر نوع ماده مغذی ای را که بدن به آن احتیاج داشته باشد تامین می کند به همین دلیل هم به آن غذای کامل می گویند. در ادامه به چند مورد اصلی از دلایلی که توسط علم  و طی تحقیقات ثابت شده اند و شما را مجاب می کند تا این غذای کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید با شما به اشتراک میگذاریم.

تخم مرغ

1.تخم مرغ حاوی سطح قابل توجهی از کولین می باشد

به گزارش شایانیوز، کولین یا همان ویتامین B4 یک ماده بسیار مغذی و سالم می باشد که به طور معمول افراد میزان کافی از آن را به وسیله رژیم غذایی خود تامین نمی کنند اما خوشبختانه بدن خود آن را تولید می کند و برای همین هم هست که کمتر کسی با کمبود شدید آن مواجه می شود.

2.تخم مرغ حاوی سطح بالایی از پروتئین می باشد

احتمالا این را خودتان هم خوب می دانستید چرا که بیشتر افراد تخم مرغ را به خاطر محتوای پروتئینی آن می شناسند. تخم مرغ تمامی آمینو اسید های ضروری بدن را تامین می کند که برای جذب پروتئین لازم و حیاتی هستند. برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که مصرف پروتئین کافی می تواند کاهش وزن، افزایش توده عضلانی، کاهش  فشار خون و بهینه سازی سلامت استخوان ها را به همراه داشته باشد.

تخم مرغ

3.تخم مرغ حاوی سطح مناسبی از آنتی اکسیدان های محافظ چشم می باشد

آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین برای سلامت چشم بسیار مهم هستند و می توانند در برابر مشکلات متعددی از جمله آب مروارید از چشم مراقبت کنند و تخم مرغ نیز منبع خوبی از هر دو آنتی اکسیدان ذکر شده می باشد. از طرف دیگر لازم به ذکر است که تخم مرغ از میزان قابل توجهی ویتامین A برخوردار است که این ویتامین نیز در حفظ سلامت چشم تاثیر قابل توجه و انکار ناپذیری دارد.

4.تخم مرغ حاوی سطح بالای کلسترولی است که مضر نمی باشد

همه افراد کاملا به این موضوع آگاهند که تخم مرغ سطح بالایی از کلسترول را ارائه میدهد اما با این حال وجود کلسترول در رژیم غذایی لزوما به معنای این نیست که باعث بالا رفتن سطح کلسترول خون شما و یا احتمال بروز بیماری قلبی می شود. در حقیقت واقعیت این است که در 70 درصد افراد مصرف کلسترول یا میزان کلسترول خون آن ها را افزایش نیم دهد یا این افزایش بسیار جزئی خواهد بود اما در 30 درصد دیگر ممکن است که چنین تاثیری نداشته باشد به ویژه اگر به اختلالات ژنتیکی ای نظیر هیپرکلسترولمی مبتلا باشید.

تخم مرغ

5.تخم مرغ سیر کننده ایست که باعث لاغری می شود

تخم مرغ ها حاوی درشت مغذی می باشند و درشت مغذی ها نیز بسیار سیر کننده هستند به همین خاطر مصرف تخم مرغ نه تنها باعث می شود که شما زود تر سیر شوید بلکه باعث می شود دیر تر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه کالری دریافتی شما در طول روز نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها