|

شاهکاره ای سینمایی با هانس زیمر

پنج شاهکار سینمایی هانس زیمر؛ این فیلم ها همچین مخیکوبت میکنن که نفس کشیدنم یادت میره!

اگه فکر کردی فقط کارگردان خوب یا بازیگر خوب می تونن یه فیلم رو موندگار کنن سخت در اشتباهی از جادوی موسیقی نباید غافل شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دنیای سینما فقط بازیگر ها و یا کارگردان ها نیستند که میدرخشند و هنرنمایی می کنند، بخش زیادی از تاثیر گذاری و اثر بخشی یک اثر سینمایی زیر تیغ آدم هایی است که ما حتا فکرش را هم نمی کنیم مانند آهنگسازان؛ آن ها توانایی آن را دارند تا با یک قطعه موسیقیایی خوب و تاثیرگذار شما را چنان با جان آن اثر گره بزنند که حتا خودتان هم متوجه نشوید اما برای لحظه به لحظه آن به موقعش اشک بریزید، قهقهه  سردهید یا حتا دچار تنش و نگرانی شوید. یکی از بی نظیر ترین و نابغه ترین آهنگساز های تمام دوران ها در صنعت فیلم سازی بی شک هانس زیمر بزرگ است؛ مردی که برای بسیاری از شاهکار های سینمایی هنرنمایی کرده است و با جادوی خود آن ها را به آثاری خارق العاده و فراموش نشدنی تبدیل کرده.

با توجه به این که بسیاری از آدم ها عادت ندارند تا پس از به پایان رسیدن یک فیلم سینمایی لیست اسامی عوامل آ« فیلم سینمایی را بخوانند شاید در لحظه ندانید که این هنرمند بزرگ و نابغه موسیقی برای چه فیلم های سینمایی ای آهنگسازی کرده است، در ادامه تعدادی از شاهکار ترین آن ها را با شما به اشتراک میگذاریم.

1.شیر شاه – 1994

بدون شک شیر شاه یکی از برترین انیمیشن هایی است که در تمام طول تاریخ ساخته و پرداخته شده است، از آن انیمیشن هایی که هرگز قدیمی نیم شود و کوچک و بزرگ هم ندارد همه را شیفته خود می کند. شیر شاه یک انیمیشن حماسی و موزیکال است که آهنگسازی آن را التون جان معروف به عهده داشته و تنظیم آن ها را هانس زیمر انجام داده، با این تفسیر عجیب نیست که موسیقی های این اثر تا به این اندازه تاثیر گذار باشند، از همکاری دو نابغه موسیقی غیر از انی هم انتظار نمی رفت.

شاهکار های سینمایی با هانس زیمر

2.گلادیاتور – 2000

گلادیاتور یک سینمایی درام، تاریخی و حماسی است، از آن سینمایی هایی که شما را میخکوب صفحه نمایش می کند اگر کمی فکر کنید قطع موسیقی آن را به خاطر خواهید آورد؛ جذابیت موسیقی گلادیاتور به حدی بالا است که شما خودتان را در میانه میدان نبرد متصور خواهید شد برای همین هم هست که می گوییم یک موسیقی خوب می تواند شما را با جان فیلم پیوند بزند، گلادیاتور مصداق بارز این سخن است.

شاهکار های سینمایی با هانس زیمر

3.مجموعه دزدان دریایی کارائیب – 2003 – 2017

دزدان دریایی کارائیب مجموعه ای پنج قسمت است که اولین قسمت آن در سال 2003 و آخرین آن در سال 2017 به روی پرده رفته است. دزدان دریایی کارائیب جزو معدود فیلم های سینمایی دنباله داری است که هر قسمت آن همچنان مخاطبان را شیفته و علاقه مند به خود نگه داشته است و قسمت های ان یکی پس از دیگر دچار ضعف و ریزش بیننده نشده اند. بدون شک کاپیتان جک اسپارو با بازی جانی دپ دوست داشتنی یگی از مهم ترین دلایل شهرت بالای این مجموعه می باشد اما در کنار هنرمندی تمامی عوامل از جمله جانی دپ از موسیقی های بی نظیر آن نمی توانیم بگذریم و باید به تاثیر گذاری آن ها در موفقیت اثر اشاره کنیم.

شاهکار های سینمایی با هانس زیمر

4.سه گانه شوالیه تاریکی – 2005 – 2012

بی برو برگرد جوکر محبوب ترین شخصیت منفی تمامی فیلم های سینمایی است مخصوصا اگر پای زنده یاد هیث لجر در میان باشد که باید به تاثیر گذاری او بر محبوبیت این شخصیت اشاره کنیم. هنرنمایی خارق العاده هیث لجر و بعد هم تراژدی او به قدری تاثیر گذار بود که نام بتمن را به او گره زده است. اما سه گانه شواله تاریکی یک نقطه قوت دیگر هم دارد، موسیقی بی نظیرش، موسیقی ای که به هنر هانس زیمر خلق شده اند.

شاهکار های سینمایی با هانس زیمر

5.مرد پولادین – 2013

به گزارش شایانیوز، بتمن تنها قهرمانی نیست هانس زیمر به سراغ او رفته است، قهمران که هیچ در مرد پولادین زیمر به سراغ یک ابر قهرمان دوست داشتنی و محبوب می رود سوپرمن. مرد پولادین از آن دست سینمایی هایی است که نتوانست ان قدر ها که باید و شاید توجه منتقدین را به خود جلب کند اما برای مخاطبین اوضاع فرق می کند و توانست حسابی به دل آن ها بنشیند.

شاهکار های سینمایی با هانس زیمر

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سینمایی های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها