|

ترفندهای ماست زدن؛ مایه ماست چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای داشتن یه ماست خونگی خوشمزه باید از مایه ماست سنتی استفاده کنید چرا که ماست های پاستوریزه مواد افزودنی دارند.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- ماست جزء مخلفاتی است که در کنار سبزی، ترشی، سالاد، زیتون و .... پای ثابت سفره ما ایرانی ها می باشد و چون در خانواده لبنیات قرار می گیرد و برای سلامتی بسیار مفید است نسبت به بقیه مخلفات ارزش و اعتبار بیشتری دارد.

اگه دوست دارید خودتون توی خونه ماست بزنید اما ریزه کاری هاشو نمی دونید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید چرا که قراره راجع به مایه ماست صحبت کنیم و بهتون بگیم که برای داشتن یه ماست خونگی خوشمزه از چه مایه ماستی باید استفاده کنید.

ویژگی های مایه ماست

برای اینکه ماستی سفت و خوشمزه داشته باشید مایه ماست باید ویژگی هایی به شرح ذیل داشته باشد:

1- به ازای هر 1 کیلو شیر به 2 قاشق غذاخوری سرخالی ماست به عنوان مایه ماست و 1 پنس نمک نیاز دارید. (یک پنس مقداری است که بین انگشتان شست و اشاره جای می گیرد) اگر مایه ماست از این مقدار بیشتر باشد ماست ترش و رقیق میشه و خودشو خوب نمی‌گیره.

2- ماست را از 1 ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دما با محیط بشه. به گزارش شایانیوز ماست و نمک را با چنگال خوب هم بزنید تا کاملا یکدست بشه.

IMG_20211102_151910

3- بهتر است از ماست سنتی به عنوان مایه استفاده کنید چون ماست های پاستوریزه مواد افزودنی دارند.

4- مایه ماست باید شیرین باشه خیلی شل و خیلی سفت هم نباشه.

5- بعد از اینکه شیر جوشید کنار بذاریدِش تا خنک بشه. باید به اندازه ای خنک بشه که وقتی انگشتتونو داخل ظرفش می زنید بتونید تا 10 بشمارید بدون اینکه دستتون بسوزه. وقتی به این مرحله رسید 2 تا 3 قاشق از شیر را به مخلوط ماست و نمکی که هم دما با محیط شده اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا نصف شیر جوشیده رو داخل ظرف مناسب بریزید بعد مایه ماست رو اضافه کنید هم بزنید سپس بقیه شیر رو اضافه کنید. روی ظرف یک پارچه نازک قرار بدید بذارید 4 تا 5 ساعت بمونه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها