|

بهترین کتاب هایی که نباید از دست داد

پنج کتاب که اگه گول فروشنده رو بخوری هیچ جوره ازشون سر در نمیاری؛ حرفه ای کتاب باز شو

بهترین و برترین کتاب ها هم به مزاج برخی از افراد خوش نمی آید اما خوب است بدانید که آن اثر با سلیقه شما سازگار نیست یا دلیل دیگری پشت دارد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در بین کتاب های مختلفی که هر روزه روز در ویترین کتاب فروشی ها میبینیم و یا نامشان را در بین لیست های مختلف معرفی کتاب های مطرح می بینیم احتمالا برای شما هم پیش آمده که گاها با آثاری رو به رو شده اید که از آن ها با عنوان شاهکار یا برترین اثر آن نویسنده یاد می شود اما زمانی که شروع به خواندن می کنید رسما یک ناامیدی مطلق است گاها احساس می کنید که اصلا از آن کتاب سر در نمی آورید و یا ممکن است این حس به شما دست بدهد که هیچ ویژگی خاصی در این کتاب وجود نداشته است پس چرا آن ها را در همه کتاب فروشی ها می بینیم و چرا از آن ها آنقدر با احتیاط سخن گفته می شود؟

در شرایط این چنینی احتمالا دچار سردرگمی خواهید شد و این خیلی طبیعی است اما دلیل آن نیز بسیار واضح است؛ به خاطر این که شما آن قدر که باید و شاید در رابطه با آن اثر مربوطه نمی دانستید و شرایط مناسب برای خواندن آن را در اختیار نداشتید. واقعیت این است که بعضی از کتاب ها برای خوانده شدن نیازمند یک پیشینه هستند تا بتوانیم با دید بازتر و آگاهی بیشتر آن کتاب را بخوانیم. با این پیشینه آن وقت است که شما هم متوجه ارزشمندی این دست از آثار خواهید شد.

به گزارش شایانیوز، در ادامه ما به شما پنج اثری را معرفی می کنیم که احتمالا تا به حال بارها نام آن ها را شنیده اید و شاید حتا وسوسه شده باشید که آن ها را بخرید اما باید بدانید که این کتاب ها قرار است حسابی شما را به دردسر بیاندازند.

کتاب های شاهکاری که باید خواند

1.صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

بدون شک بی برو برگرد تا به حال بارها نام رمان صد سال تنهایی را شنیده اید، شاهکاری که تا کنون هیچ اثری در سبک رئالیسم جادویی نتوانسته است به آن نزدیک شود اما اگر بدون اطلاع آن را دست بگیرید احتمالا پیش از آن که به صفحه 100 کتاب برسید آن را برای همیشه کنار خواهید گذاشت. به خاطر داشته باشید که خواندن این اثر مستلزم آن است که شما با سبک رئالیسم جادویی و با سبک آثار این نویسنده بزرگ امریکای لاتین آشنا باشید.

2.تهوع اثر ژان پل سارتر

رمان تهوع شاید معروف ترین اثر ژان پل سارتر نویسنده شهیر فرانسوی باشد، با این حال جالب است بدانید که بسیاری از منتقدین به این اثر نه به چشم رمان بلکه به چشم منیفستی از سارتر که در آن به زیبایی هرچه تمام تر اگزیستانسیالیسم را به تصویر می کشد، نگاه می کنند. خواندن این اثر با توجه به این که به صورت یادداشت های یک دفتر خاطرات گرد آوری شده اند ممکن است شما را به چالش بکشد اما اگر اهل ادبیات و فلسفه هستید خواندن این اثر بسیار مهم است.

3.برادران کارامازوف اثر فئودور داستایفسکی

برادران کارامازوف یک شاهکار روسی است، از آن شاهکار هایی که انسان ها را در هر جای دنیا که باشند به خود جذب می کند و چنان غرق می کند که حتا فکرش را هم نمی کنید. آن چه که احتمال دارد شما را با دشواری رو به رو کند یا باعث شود که وسوسه زمین گذاشتن آن به سراغتان بیاد این است که هر از گاهی کتاب دچار دشوار خوانی می شود اما باید این را هم در نظر بگیرید که شما با یک اثر معمول و متوسط رو به رو نیستید بلکه یک شاهکار روانشناختی و ادبی را در دست گرفته اید.

4.ذرت سرخ اثر مو یان

ذرت سرخ اثری تاریخی و اسطوره ایست، نمادی از مقاومت و عشق. خواندن این اثر از آن جهت ممکن است برایتان دشوار باشد که زندگی سه نسل از یک خانواده را از طریق زنجیره ای از فلش بک ها و گذر کردن به گذشته پیگیری می کند، برای همین شاید آشنا نبودن با نام های چینی، آشنا نبودن با تاریخ جنگ چین و ژاپن و همین طور آشنا نبودن با زبان نویسنده خوانش داستان را کمی برایتان دشوار کند.

5.بوف کور اثر صادق هدایت

صادق هدایت یکی از نامدار ترین نویسندگان ایرانی می باشد که به خاطر سبک خاصی که دارد مورد ستایش ادبیات دوستان واقع می شود. همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید صادق هدایت را پدر سورئالیسم ایران می شناسند، و بوف کور نیز شاهکار ترین اثر اوست که آینه ای کامل از این سبک ادبی می باشد از همین رو آشنا نبودن با سورئالیسم ممکن است شما را در خواندن بوف کور با مشکل مواجه کند.

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها