|

چطوری سالاد سزارم ده برابر خوشمزه بشه؟

طرز تهیه سس ووستر شایر واسه اونایی که یه پا سرآشپزن؛ سالاد سزارت رو اینجوری خوشمزه کن

اگه دوست داری که آشپزیت حرفه ای باشه باید دستور پخت های حرفه ای هم بلد باشی مثل سس ووستر شایر که معجزه میکنه ها!!!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سالاد سزار یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین پیش غذا ها در بین مردم به حساب میاد برای همین هم خیلی از افرادی که اهل بیرون غذا خوردن نیستند دوست دارند که خودشون تو خونه این سالاد لذیذ و دلچسب رو آماده کنند اما خیلی وقت ها سالادشون اون طور که باید و شاید خوشمزه نمیشه یا شاید بهتره بگیم یه سالاد سزار واقعی نمیشه، می دونید چرا؟ چون طرز تهیه سسی که باعث میشه این سالاد از باقی سالاد های کاهو متفاوت بشه رو بلد نیستند، یعنی سس ووستر شایر.

ووستر شایر یک سس خاص و معروف انگلیسی است که خیلی هم پرطرفداره چون طعم و مزه خاصی داره و برای طعم دار کردن غذاهای زیادی هم مورد استفاده قرار میگره که یکی از معمول ترین و حتمی ترین هاش سالاد سزار است. حالا اگر شما دوست دارید که این سالاد خوشمزه رو حرفه ای درست کنید باید طرز تهیه این سس رو هم بلد باشید چون سس های آماده هم خیلی کمیابن و هم خیلی گرون قیمت.

سس ووستر شایر  و سالاد سزار

مواد لازم برای سس ووستر شایر:

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده: 6 فنجان

فلفل هالوپینو: 4 عدد

سیر خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه دانه درشت آسیاب شده: 2 قاشق چای خوری

ماهی آنچوی: 60 گرم

پودر میخک: ½ قاشق چای خوری

نمک دریایی: 2 قاشق غذاخوری

لیمو تازه: 2 عدد

شربت نیشکر: 2 فنجان

سرکه سفید: 8 فنجان

عسل: 4 فنجان

ترب کوهی رنده شده: 3 فنجان

زنجبیل تازه: 1 قاشق چای خوری

آب: 4 فنجان

سس ووستر شایر  و سالاد سزار

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، همون طور که مواد اولیه این سس خیلی محصولات عامی و دم دستی ای نیستند درست کردن اون هم ممکنه کمی براتون دشوار باشه اما خوب حالا کاملا درک می کنید که چرا این سس انقدر کمیاب و گرون قیمته. به هر حال برای آماده کردن سس ووستر شایر در قدم اول یک قابلمه بزرگ رو بر روی حرارت قرار بدید و داخل اون پیاز ها رو به همراه روغن و هالوپینو تفت دهید؛ توجه داشته باشید که باید محتویات قابلمه رو مدام هم بزنید . برای این کار باید حدودا سه دقیقه زمان بگذارید.

در مرحله بعدی سیر های رنده شده، فلفل سیاه آسیاب شده، ماهی آنچوی، نمک،  آب لیموهای تازه، شربت ذرت، زنجبیل رنده شده، سرکه چهار فنجان آب و ترب کوهی خرد شده رو به اون ها اضافه کنید و اجازه بدید تا آب بجوش بیاد. سپس شعله گاز رو کم کنید تا مواد به آرامی قل بخورند و کاملا غلیظ بشند. غلیظ شدن مواد حدودا شش ساعت زمان میبره بعد از این تایم سس رو امتحان کنید اگر غلظت و سنگینی اون کامل بود می تونید قابلمه رو از روی شعله بردارید.

در این مرحله برای این که سس شما کاملا حرفه ای و اصیل باشه بهتره که اون رو از الک بسیار ریز رد کنید تا ماحصلش کاملا یک دست و صاف باشه. در آخر هم سس رو در دمای اتاق قرار بدید تا خنک بشه و بعد برای هر غذایی که دلتون می خواد از جمله سالاد سزار استفاده کنید.

سس ووستر شایر  و سالاد سزار

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی